Gå til innhold

Hvor finne tuv papirer på felger?


Tiseth!
 Share

Anbefalte innlegg

Ble stoppet i teknisk, så fikk mangel lapp på felger og xenon..

Må man ha viss så mye klaring mellom skjermkant og felg? er ikke veldig mye klaring.. :P

har ac schnitzer style 5 felger 18" 9,5" bak og 8,5" bak. usikker på innpress :P

Takker for all hjelp med å finne tuv papirer på felgene! :)

Bilde av felgene:

ogjrlk1hafpzxjrlh6j2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok problematisk med mindre man har tuv til akuratt den bilen. Men har ikke e46 automatisk høyderegulering og lyktespyler orginalt? Da skal det jo egentlig være lovelig med xenon såvidt jeg veit.

For å få tak i tuv til felgene om det i det hele tatt fins tuv på dem må du skjekke hjemmesiden til produsenten eller sende dem en mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E46 uten xenon har ikke lyktespyler originalt, men høydejustering :)

Du får godkjent med bredere bak enn foran. BMW leverer jo det fra fabrikk hvis du spør om det. Forskjellig dekk dim får du og. Det er bare ikke alle kontrollører på BT som er like happy for at du får lov å kjøre med slikt fra fabrikk.

Kanskje fordi de ikke kjører BMW selv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal de ha papirer på felgene? Er de utover 5% endring i omkrets eller +/- 7,5mm innpress ?

Xenon må ha automatisk høydejustering. Mender det er med føler på bl.a. bakaksling om jeg ikke husker feil. Med halogenlykter har man kun manuell høydejustering ved siden av lysbryteren. Har du bytta fra halogen til xenon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal de ha papirer på felgene? Er de utover 5% endring i omkrets eller +/- 7,5mm innpress ?

Xenon må ha automatisk høydejustering. Mender det er med føler på bl.a. bakaksling om jeg ikke husker feil. Med halogenlykter har man kun manuell høydejustering ved siden av lysbryteren. Har du bytta fra halogen til xenon?

Står 16/55/185 i vognkortet.. :/

Har ikke montert xenon, men om det er mulig å få det det godkjent hadde det jo vært greit :)

Spørs om jeg bare får dra med vinterfelgene på etterkontroll da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags dimensjon er det på dekkene du har på da? Er det mer enn 5% endring på omkrets (det er mye) eller endring av innpress da eller? Hvis ikke trenger du ikke noe dokumentasjon.

Hvordan kan du få mangellapp på xenon om du ikke har montert det? Sorry, litt vanskelig for å forstå her jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags dimensjon er det på dekkene du har på da? Er det mer enn 5% endring på omkrets (det er mye) eller endring av innpress da eller? Hvis ikke trenger du ikke noe dokumentasjon.

Hvordan kan du få mangellapp på xenon om du ikke har montert det? Sorry, litt vanskelig for å forstå her jeg :)

har xenon i grøftlys :P

det er 18/35/225 bak og 18/35/215 foran, inpress er jeg usikker på, står kanskje inni felgene?

men det står på spacere foran slik at hjula ikke tar i coiloversene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. xenon lys som kjørelys, jeg har hørt at man MÅ ha lyktespyling og automatisk høydejustering på lysene.. Når det kommer til sist nevnte så har jeg orginalt en føler på bærearmen forran og en på bærebroa bak på E38'n. Om det må være 1 eller 2 følere vet jeg ikke, men tydligvis fra BMW så er det 2 stk. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er xenon uansett lov i grøftelys da? Der har du i hvertfall ikke automatisk høyderegulering eller lyktespyling. Du har nok heller ikke det på hovedlysene når du ikke har originalt xenon.

xenon er ikke lov i det heletatt i grøftlys, men tenker på å sette inn xenon i hovedlys. så da hadde det jo vært greit å fått det godkjent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. xenon lys som kjørelys, jeg har hørt at man MÅ ha lyktespyling og automatisk høydejustering på lysene.. Når det kommer til sist nevnte så har jeg orginalt en føler på bærearmen forran og en på bærebroa bak på E38'n. Om det må være 1 eller 2 følere vet jeg ikke, men tydligvis fra BMW så er det 2 stk. :-)

Det står IKKE noe om krav til lyktespylere til Xenon-lykter, i forskriftene til bil. :)

Men automatisk-justerbart skal det være, også typegodkjente lykter for Xenon og selve xenon kitte osv.

Så er det ikke originalt så trur jeg det ikke er så lett mer eller mindre de har en usedvanlig god dag på biltilsynet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...