E_johansen Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Hva er forskjellen mellom M42B18 og M40B18 stempel? M42B18 motorene kommer fra e30 eller ?
Kobar Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Du får begge motorene i både e30 og e36. M40`n er 8 ventilert og er dau med feilkonstruert topp som gjør at man må skifte reg.reim hver 40.000km. M42 er en 318IS motor, den er 16 ventilert med 143hk originalt. Denne har registerkjede og tåler masse juling!
Glenno Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Enn får vel m40B18 i E34 518 fram til 1994 også, husker jeg ikke feil. Men essensen er vel som Kobar sier over her.
CrZyWiz Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Du får begge motorene i både e30 og e36. M40`n er 8 ventilert og er dau med feilkonstruert topp som gjør at man må skifte reg.reim hver 40.000km.M42 er en 318IS motor, den er 16 ventilert med 143hk originalt. Denne har registerkjede og tåler masse juling! Hvor i guds navn har du det fra at 318is har 143hk? Den har 140...
Jørgen-A Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 d stemmer det. kom ikke på att det fantest e30 318is.
Glenno Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Du får begge motorene i både e30 og e36. M40`n er 8 ventilert og er dau med feilkonstruert topp som gjør at man må skifte reg.reim hver 40.000km.M42 er en 318IS motor, den er 16 ventilert med 143hk originalt. Denne har registerkjede og tåler masse juling! Hvor i guds navn har du det fra at 318is har 143hk? Den har 140... Skal det først pirkes har vel en slik en ikke fullt så mye hk etter rulla f,eks 300 000 heller vil jeg anta. Slik sett kan enn benke enn del biler å få bedre resultat med utgangs punktet har orginalt flere hk enn en slitten enn med mindre hk eller....?
Kobar Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Du får begge motorene i både e30 og e36. M40`n er 8 ventilert og er dau med feilkonstruert topp som gjør at man må skifte reg.reim hver 40.000km.M42 er en 318IS motor, den er 16 ventilert med 143hk originalt. Denne har registerkjede og tåler masse juling! Hvor i guds navn har du det fra at 318is har 143hk? Den har 140... Jeg er rimelig sikker i min sak at 318is i e36 modeller ble levert som 143hk. Men WTF! Du sier 140hk. kverrulant e30 modellene har mindre hk i is motorene. Tror innsuget er noe annerledes på e30`n #Edit#! ser nå at jeg tok visst feil på 3hk..
Glenno Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Nærmeste jeg kommer på av bmw motor guide er her: http://www.autopower.se/modellguiden/
E_johansen Skrevet Oktober 8, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2011 Takk takk Men er det forskjell på plaseringen av kryss bolten på M42B18 og M40B18 stempler? Tenkte jag skule sete inn andre stempler i min M20B25 får å få mindre komp til turbo bygg. Men da var det M42B18 stempler jeg skulle bruke, fikk jag høre. Men det er det ikke så mye av de stemplene på markedet.
Glenno Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Har du sjekket etk online, mulig du finner ut noe der fra.
E_johansen Skrevet Oktober 9, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2011 Etk online.com eller hva er det slaks side?
CrZyWiz Skrevet Oktober 9, 2011 Skrevet Oktober 9, 2011 Du får begge motorene i både e30 og e36. M40`n er 8 ventilert og er dau med feilkonstruert topp som gjør at man må skifte reg.reim hver 40.000km.M42 er en 318IS motor, den er 16 ventilert med 143hk originalt. Denne har registerkjede og tåler masse juling! Hvor i guds navn har du det fra at 318is har 143hk? Den har 140... Jeg er rimelig sikker i min sak at 318is i e36 modeller ble levert som 143hk. Men WTF! Du sier 140hk. kverrulant e30 modellene har mindre hk i is motorene. Tror innsuget er noe annerledes på e30`n #Edit#! ser nå at jeg tok visst feil på 3hk.. Ja huff, la det være greit å spre feil informasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå