Gå til innhold

Familiebilen vår E53 X5 Sport.

Runar-CSi
 Share

Anbefalte innlegg

Det gjor seg det. Ikke akkurat mange som kjører med 22" om vinteren. :D

Har du vurdert å lakke bredderene?

Ja har tenkt litt på det men er redd det ikke holder så lenge... Resten av det sorte må jo også lakkes da. Jeg får prøve med IS spoiler foran og bak tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Igrunn mye enig, dersom det skulle sett ok ut med 22" syns jeg den skulle vært senket med ca 40mm. Det spørs om jeg finner det da, de fleste senker vel ca 30mm. Med IS sommerfelgene så fyller det godt ut. Og det står faktisk 30mm spacere på alle bildene her så det sluker breie hjul iallefall... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv 20" eller 21" fra nye X5/X6 da.. Kommer du med et godt tilbud kan du sikkert kjøpte svigers sine. Han bor i Molde så du har sikkert sett X5'n hans. Sølv med svartgrill/panser/tak.. Panseret er fsølv igjen nå men. Mørke X6 felger og aerodynamic styling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat fått meg en 2002 X5. Fy fillarn den er god å kjøre. 3 liter bensin. Kjører den på en liter mila tur/retur jobb 4 mil. Da er jeg veldig forsiktig på gassen.

Hvis bilen holder og ikke blir for dyr å reparere på tror jeg dette blir "kose bilen" de nærmeste år. Må nok beholde Toyota diselen til lange møkkete turer. Ikke pokker om jeg låner den bort til shopping-center og felles transport middel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener selv "gamle" e53 er bedre en mange nyere "normalbiler" på kjøre-glede og kvalitet på interiør. Min er en sen 2002 modell og holder seg veldig godt mot nyere biler. Kan sikkert ikke sammenligne seg mot ny X5 men føler jeg har fått veeeldig mye bil for pengene.

Klart får man girkasse eller motor havari er det ikke så moro men det kan vel skje på alle biler ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superkul bil! far har en helt lik en selv, med 3.0 iA med 20" IS felgene dine på sommer han også;) prøver å få han til å stæsje den litt opp med IS pakke og breddere, men han er ikke så keen... får se om jeg kanskje kjøper den bilen av han om ikke lenge. Hans har hvertfall gått over 260.000 km nå og det er en 2004 modell med 2003 karroseriet, og har hatt bilen siden den var ny. har ikke hatt noe særlig problemer med den,d et vi har gjort er vel gearkassa, liten olje lekkasje, park.sensor, byttet xenon pære 1 gang og byttet speil (elektriske ut og inn klappbare). det er sånne ting man må regne med mener jeg og speila var vel det dyreste av det vi byttet selv som kostet 4.000 stk hos forhandler + arbeid, men 3400 fra ebay og bytta selv. Kan si det er en utroooooooooolig god bil å kjøre! med meget gode kjøreegenskaper.

grattis med ny, dritkul x5 runar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superkul bil! far har en helt lik en selv, med 3.0 iA med 20" IS felgene dine på sommer han også;) prøver å få han til å stæsje den litt opp med IS pakke og breddere, men han er ikke så keen... får se om jeg kanskje kjøper den bilen av han om ikke lenge. Hans har hvertfall gått over 260.000 km nå og det er en 2004 modell med 2003 karroseriet, og har hatt bilen siden den var ny. har ikke hatt noe særlig problemer med den,d et vi har gjort er vel gearkassa, liten olje lekkasje, park.sensor, byttet xenon pære 1 gang og byttet speil (elektriske ut og inn klappbare). det er sånne ting man må regne med mener jeg og speila var vel det dyreste av det vi byttet selv som kostet 4.000 stk hos forhandler + arbeid, men 3400 fra ebay og bytta selv. Kan si det er en utroooooooooolig god bil å kjøre! med meget gode kjøreegenskaper.

grattis med ny, dritkul x5 runar!

godt å høre :) hvordan merket dere lekkasjen fra gearkassa ? ble den dårligere til å gire ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn synes jeg X5'ene (og andre suv'er egentlig) er penere med 235 eller maks 255 18 tom dekk en feks 20 tom og 285 ->

Køl svarte felger på 315 i bredde og som ser ut som et krigs-emblem blir litt "harry" uansett hva slags bil det står på (nesten) Bedre er det iallefall definitivt ikke å kjøre med hverken sommer eller vinter.

Er jeg blitt for gammel ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok ikke du har blitt for gammel, for da har jeg det også, og jeg har såvidt begynt på 20-åra :P er helt enig med deg, suver skal ha grove dekk! trenger ikke å ha 15" felg og 33" dekk, det er litt mer jeep liksom, men 20" og oppover blir for spinkelt for en grov og massiv bil spør du meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke gearkassa som lakk, det var fra motoren. Det var en helt vanlig oljelekkasje, en pakning som hadde blitt morken og måtte byttes bare :) Når gearkassa røyk på 130.000 km tror jg det var, så var det bare litt hakking når man gassa, men fungerte fint å kjøre med, men bytta den ganske fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...