Tynes944 Skrevet Oktober 11, 2011 Share Skrevet Oktober 11, 2011 Tenkte jeg skulle lage en tråd om min Bmw 320 preface med facelift front som jeg var på Dombås og kjøpte i Oktober 2011. Voksenkjørt bil som ble kjøpt av eldre dame, hun hadde den fra den var ny til 2007. Etter det har det vært 3 voksne eigere på den. Så den har blitt godt passa på, bortsett fra utseende. Er noe rust her å der, men hva kan man forvente av en 25 år gammel bil Vehicle information VIN long WBAAD310502132844 Type code AD31 Type 320I (EUR) Dev. series E30 () Line 3 Body type LIM Steering LL Door count 4 Engine M20 Cubical capacity 2.00 Power 0 Transmision HECK Gearbox MECH Colour LACHSSILBER METALLIC (203) Upholstery PACIFIC (0212) Prod. date 1987-03-30 Order options No. Description 215 POWER STEERING,DEPENDING ON ENGINE SPEED 300 ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH 314 HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES 350 WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM 400 SLIDING SUNROOF MANUAL 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 821 Norwegen-Ausfuehrung 850 ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT 860 LTRL TURN SIGNAL LIGHT FRT Bilde nr.1 er sånn den så ut da jeg henta den. Bilde nr.2 er hvordan den ser ut etter grundig vask og senking. Bilde 3 er med sommerfelgene jeg kjøpte i slutten av Mars. Per 25. Mai 2012, har jeg kvitteringer på 35000kr bare i deler. Å mere blir det nok etterhvert Planer for bilen fremover er: - Bytte indre venstre styreledd (Bestilt) - 535 dyser - 535lmm - Justerbar btr - Downpipe -Oljerør til å fra turbo - Y-ledd til oljetrykksføler(Blir kjøpt i slutten av Mai.) -Som de fleste forstår så er det snakk om et ikke så altfor dyrt turbobygg. Grenrør, cooler, cooler rør, turbotrykksmåler å boost controller er det jeg har kjøpt hittil. Planen er å ha bilen ferdig med turbo i slutten av Juli. Diverse oppgraderinger: Powerflex i ALT. Ny nærlykt venstre side å kupevifte: Sota ruter, montert lokalt klistermerke: Hattehylle: Sveisa ny eksos: Stabstag fremme å turbogrenrør på plass: Brembo skiver å greenstuffklosser Lakkering av panser: Justert ventiler: Ny clutch,simringer på girkassa å bolter til mellomaksling: Fått letta det org. svinghjulet litt: Laga meg et stabstag bak: Fjerna reservehjulsbrønn: Diffsperre fra 325 ix, 75% som fikk seg et strøk med svart bengalakk så det ser litt bedre ut. Ble gjort skikkelig rent å grunna med zink grunning først. Kjøpt nye sommerfelger, 8,5*17 GS felger Montert grøftelys: Nytt ratt: Cooleren å rørene jeg har bestilt, kommer rundt 15.mai: Boost controller: Turbon som mest sannsynlig skal brukes. (Blir bestilt rundt Juni-Juli) t3/t4 Gått over orginalplassen til batteriet: Powerflex i bærearmer fremme: 60-40 senk fra supersport Ny framskjerm, hardykobling å mellomakseloppheng: Fått den godkjent senka å eu godkjent: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tynes944 Skrevet Oktober 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2011 Fikk også taki vehicle information til den, takk til Koed Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krisasagen Skrevet Oktober 12, 2011 Share Skrevet Oktober 12, 2011 Har troa på at den kan bli finere enn dette værtfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tynes944 Skrevet Oktober 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2011 Klart det, er jo et prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Oktober 12, 2011 Share Skrevet Oktober 12, 2011 Ikke så veldig kjent med E30 ix jeg, men trodde faktisk ikke at den diffen bak fra ix passer bolt-on? Og det er vel gjerne en viskosediff også det, er det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tynes944 Skrevet Oktober 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2011 IX diffen er bolt on og er en viskosediff ja:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Oktober 12, 2011 Share Skrevet Oktober 12, 2011 Hvorfor solgte du den gamle? Eller hva gjorde du med den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tynes944 Skrevet Oktober 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2011 Den ble solgt da jeg var lei av den å ville ha et nytt prosjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Oktober 12, 2011 Share Skrevet Oktober 12, 2011 Synes den så bedre ut enn denne, men. Hva er planene da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tynes944 Skrevet Oktober 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2011 Planen er vel igrunn å få til en bra bruksbil til jeg får lappen rundt November-Desember. Edit: Blir jo endring av planene etterhvert, så første post er oppdatert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tynes944 Skrevet Oktober 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2011 Kjøpte meg nye felger og 2 nye dekk idag Brock b1, 17"*8,5 225/45 17 bak og 215/45 17 fremme, ble trangt nok ja! Legger ut bilde om det er noe interesse for det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tynes944 Skrevet Oktober 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2011 Bilder av bilen nå: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tynes944 Skrevet Oktober 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2011 Da var Opelen solgt, så nå blir denne prioritert. Kjøpt brembo bremseskiver fremme, greenstuff bremseklosser, powerflex foringer til bærearmene fremme og Supersport senkesett :) Skulle også montere 188 diffen idag, men måtte bytte baklokk, så skal til byen imorra og kjøpe det med tuttifrutti på forumet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Oktober 18, 2011 Share Skrevet Oktober 18, 2011 Høres ut som gode planer, bare stå på og post bilder av arbeidet, og gjerne flere bilder av bilen, + motorrom og interiør! =D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tynes944 Skrevet Oktober 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2011 Bilder av nye og gamle diffen kommer ikveld, kommer også med bilder når det skal monteres powerflex, senkesett o.s.v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå