Gå til innhold

pris på bytting av topp pakning

cube
 Share

Anbefalte innlegg

Nei, du bytter ikke toppakning på en liten kveld hjemme i garasjen på en E36 M3. I overkant av en dag er godkjent pris for en slik jobb. Ca 10 timer. Om man ikke da bare skal løfte toppen litt med alt hengende på og skli inn en ny pakning og gjøre det helt jalla... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ville ikke kjøpt en M3 hvor jeg hadde visst at en eller annen hobbymekaniker hadde bytta toppakning på en kveld i garasjen sin vertfall.

Man skal tross alt være ganske nøye med en slik jobb og rengjøre deler ordentlig før montering + at man bør levere inn toppen for plansliping og sjekke at den er tett og uten sprekker.

Jobber selv på verksted og sett resultat av reprasjoner store som små utført av kunden selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke kjøpt en M3 hvor jeg hadde visst at en eller annen hobbymekaniker hadde bytta toppakning på en kveld i garasjen sin vertfall.

Man skal tross alt være ganske nøye med en slik jobb og rengjøre deler ordentlig før montering + at man bør levere inn toppen for plansliping og sjekke at den er tett og uten sprekker.

Jobber selv på verksted og sett resultat av reprasjoner store som små utført av kunden selv.

Såklart må man plane toppen, Når man har folk som planer 1 min fra verkstedet tar ikke det langetiden

å bytte topp på en s50 kontra m50 er ikke store forskjellen, går faktisk fortere å få av innsug og alt rundt på S50

Har man låst registeret og brukt verktøy til å låse kammene går det fort å bytte pakning, er ikke så hokuspokus som folk skal ha det til

25 tusen :^o

bruker dere en hel arbeidsdag på å bytte kløtsj også eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1

Et verksted tar lett 10-15.000 for bytte av toppakning på en helt vanlig familebil. Kostnader til planing av topp o.l. kommer i tillegg.

At BMW fakturerer endel mer for en M3 kommer ikke som en overraskelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å bytte toppakning er noe du klarer selv, er ikke så mye arbeid.

Uten å vite noe som helst om ditt kompetansenivå, hva er "ikke så mye arbeid"? Mente fabrikkstida på den jobben er ca tolv timer, har du ikke skifta en toppakning før så gjør du det ikke selv. Må ikke slipe toppen men lønner seg å kontrollmåle den!

Men den prisen du har fått virker som "vi vil helst ikke ta den jobben, men for en god pris gjør vi det til nøds"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mye mes å montere sammen toppen igjen da? Tenkte på kammer, ventiler og dritt. Må man kjøpe de boltene nye og?

Er litt jobb vis du ikke har gjort det før! må jo få registeret riktig osv

kjøp nye bolter, koster ikke mye dog går det fint å bruke de gamle men er ikke etter boka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å bytte toppakning er noe du klarer selv, er ikke så mye arbeid.

Uten å vite noe som helst om ditt kompetansenivå, hva er "ikke så mye arbeid"? Mente fabrikkstida på den jobben er ca tolv timer, har du ikke skifta en toppakning før så gjør du det ikke selv. Må ikke slipe toppen men lønner seg å kontrollmåle den!

Men den prisen du har fått virker som "vi vil helst ikke ta den jobben, men for en god pris gjør vi det til nøds"...

jeg hadde aldri skiftet toppakning før jeg gjorde det for første gang, visst du følger en arbeidsmanual så skal de fleste klare det visst du gjør det step by step. Er jo eneste måten å lære på, lærer ikke mye av å sende bilen på verksted. Eier sier jo også at bilen skal på vinterlagring, da har jo han en hel vinter til å styre på med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en haynes manual, momentnøkler og få noen til å lage låseverktøyet som står i boka. Da er det ikke spesielt vanskelig.. Hjelper også om du kjenner noen som kan hjelpe deg litt, litt vrient å holde registerkjedet så det ikke detter av veiva samtidig som man tar av toppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...