Yttervik Skrevet Januar 25, 2012 Share Skrevet Januar 25, 2012 Den blandes med den vanlige væsken virker det som. For jeg har fyllt vanlig spylevæske oppi min, og den er tom etter en stund, og da har jeg kun brukt vanlig spyling, ikke knappen på hendelen. Lurer på om den ikke bruker av denne hver 5. gang eller noe slikt? Og at det er konsentrat som skal på denne kanskje? Må vel uansett være sterkere enn vanlig siden det er snakk om "intensivspyling". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
håk Skrevet Januar 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2012 Hmm, skal prøve å fylle noe konsentrat på den! Liker best svart grill selv, så den blir nok værende Ellers sliter jeg litt med dører som "fryser". Får de lett opp, men de låser ikke igjen når jeg lukker de! Forslag? Har forresten fått lista på bagasjelokket og ccfl ringer nå, skal lakke lista når jeg får resten, og ringene skal jeg sette inn så fort som mulig! Bilder kommer da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Hadde samme problemet med min håk, kjør på med silikonspray på listene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 kjør på med silikonspray på listene. NEI! BMWs lister tåler ikke silikon. Skal du smøre listene gjør du det på den billige og enkle måten (tynt lag med rapsolje og tørke lett av) eller den dyre måten (Swissvax Sealfeed). Gjelder spesielt for E39 som knirker noe inni helvette når du smører med silikon. Når det gjelder låsene må du bare smøre med WD40 eller annet smøremiddel som tåler minusgrader.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Hah? Kødder du? På både e36 og e39 har det funka utmerket? Bedre å høre med tassen over her da, hvis det er tilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Kan hende du er en av de 1% som det vil fungere for, men for resten vil det ikke fungere. Snakker av erfaring her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yttervik Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Jeg har smurt med vaselin, da jeg så det var anbefalt i en tråd her på forumet. Har enda ikke vært plaget med at de sitter fast, men det er ganske klebrig så døra er litt "klissete" å åpne. Ang. låsene har jeg sprøyta de full med PTFE-spray fra Biltema, og de har enda ikke fryst (har bare hatt -8 siden jeg smurte opp). Er denne: http://biltema.no/no/Bilpleie/Olje-og-S ... FE-364516/ Har også lest at det er en wire i en strømpe inni døra som trekker til seg fuktighet, og denne må da smøres opp. Anfbefaler ikke 556, WD40 el.l. da det har en tendens til å tørke fort ut sammenlignet med spray tilsatt PTFE/teflon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
håk Skrevet Januar 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2012 Får prøve meg med litt biltemaspray og rapsolje! Blir billig hvertfall hva vil dere gjort med en liten begynnende rustboble rundt låsen på bakluka? Er ikke så glad i rust... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
håk Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2012 Gave i posten i dag! Hva koster det å sveise på noe slikt hos svendsen? Har fått ordnet låsene også, spray og rapsolje funker fjell! Takk for alle tilbakemeldinger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dav-a Skrevet Februar 6, 2012 Share Skrevet Februar 6, 2012 fin pakke det der Fin bil du har, liker svært godt fargen! Hvordan spray brukte du? Jeg sausa inn min med 5-56, blir spennende når de ordentlige minusgradene trer inn igjen for alvor.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
håk Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2012 fin pakke det der Fin bil du har, liker svært godt fargen! Hvordan spray brukte du? Jeg sausa inn min med 5-56, blir spennende når de ordentlige minusgradene trer inn igjen for alvor.. Brukte PTFE-sprayen til Biltema, den umiddelbare effekten er jo at dørene lukkes og låses som "smurt" Så får jeg, som deg se om det er i orden når det virkelig drar seg til med minusgrader... dog er det ikke verdens største problem, da denne ikke kjøres på vinteren Når det kommer til effektanlegget gikk jeg for 90mm utblås, der er jeg virkelig spent! Meget mulig det virker altfor stort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yttervik Skrevet Februar 6, 2012 Share Skrevet Februar 6, 2012 Brukte PTFE-sprayen til Biltema, den umiddelbare effekten er jo at dørene lukkes og låses som "smurt" Så får jeg, som deg se om det er i orden når det virkelig drar seg til med minusgrader... Så bra at det virker for deg også Har hatt det på noen uker nå, og har enda ikke fryst ned i -13 grader Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
håk Skrevet Februar 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2012 Skulle bytte skiltlys, men får de ikke ut uten å knekke noe? Skal hele ut, eller bare den hvite? Skal bare bytte til LED pærer... Fant heller ikke de to siste skruene på frontlyktene, de som sitter nedi? Kan det være forskjellig fordi jeg har xenon? Er vel ikke en diy for å sette inn egne ccfl ringer på E39? Takk for hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skeie`s-528IA Skrevet Februar 7, 2012 Share Skrevet Februar 7, 2012 hele svarte holderen ska ud drog ud den da vi lakka bilen... dei to siste sitter i bunn av lykta ja nesten onna... kommer ned med forlenger.. greit å ha litt papir i pipa så du ikkje mister skrua inn i radiator deksel så eg fikk til en gang... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
håk Skrevet Februar 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2012 Da har jeg fått ordna litt på bilen igjen! Deilig å få ting gjort, og idag var det nye leds innendørs, leds i skiltlysene, monterte strøm i Ae'ene, og fikk montert mitt nye effektanlegg! Det var fantastisk deilig lyd, dyp og grom med snerr på høye turtall! BILDER! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå