Pidi Skrevet Oktober 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2011 Hvis jeg var deg, ville jeg kjøpt meg en gammel bil. Type veteran. billigere å eie, forsikre, osv, og mindre komplisert å skru på hvis du er grønn på bil. Kan være utfordrene nok, misforstå meg rett, men du slipper unna noen km med ledninger. Lett å skaffe deler til gamle Bmw'er, og mange som sitter inne med mye kunnskaper om disse bilene. Men det er nå min mening ;P Har alltid hatt lust på en E30 men har hørt at de skal vist ruste ganske så fort, spesielt etter en norsk vinter sesong, ikke at jeg kommer til å bruke bilen på vinterstid.du må bruke en motor av samme årsmodell eller nyere ja. en 325 er ikke mye dyrere enn en 320 motor, så det må du ikke vurdere, men som dicky sier. m43(318is motor) er en veldig fin motor, og gunstig og bygge turbo på i ettertid om du skulle ha lyst til og bygge videre :=) Samme årsmodell eller nyere er hovedproblemet mitt da jeg ikke finner så mange E36 1998 mod på nettet (har kun sjekket Finn og Koed). Er enn 325 jeg mest kunne tenkt meg ellers blir det en 318is men på en annen side så hadde ikke en 320 gjort meg noe heller da jeg elsker rekkesekser lyden Turbo er alltids kjekt! Prøvekjørte en Golf 4 GTI Turbo med 200hk, var ikke det samme da jeg satt meg inn i bilen min igjen Ser på forumet at alle lager egne løsninger når de bygger om til turbo på E36 for at turboen skal vises / være øverst. Men de sa også at det fantes et turbokit som var tilrettelagt for bmw E36 (da slipper du å sveise og lage egne løsninger, da dette ikke er min sterke side). Noen som har kjennskaper til dette? Hvis økonomien er problemet ville jeg ikke oppgradert i det hele tatt. Ikke for å være pessimist, men ved motorbytte bør du ha litt til overs når det gjelder cash, da det kan skje mye som er dyrt. 318is er en fin motor. Sånn som jeg ser det ville jeg valgt enten 318is eller 325. Litt mer å gjøre hvis du skal ha 325 da Når jeg går opp mot 80% stilling (februar) + ekstra jobb så mener jeg dette ikke burde være noe problem Og skal ikke i gang med prosjektet før sommeren da jeg ikke er avhengig av bil for å komme meg til jobb =/10.000 for en litt sliten E36 i norge som du rust-sveiser med en kompiss.30.000 for en klin strøken E36 M3 3.2 fra england. Sett hele driten i en garasje så har du prosjekt å pusle med M3'en blir dessverre ikke aktuell for meg da jeg bor for meg selv og må ha forsikringen på meg selv (hvis den skulle være registrert? vil helst bruke den på veien ) Kunne godt kjøpt meg en litt slitt E36 318is eller 325i rundt 20-50k og hatt den som et prosjekt men blir til sommeren som sagt Er grønn når det kommer til bil som nevnt tidligere, vanskelig å rust sveise? Har noen venner som holder på med dette så en opplæring er det vel mulig å få (Håper jeg ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Oktober 14, 2011 Share Skrevet Oktober 14, 2011 er bare å registrere den som donor-bilen - 318 eller whatever Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pidi Skrevet Oktober 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2011 er bare å registrere den som donor-bilen - 318 eller whatever Med Donor-bil, mener du en bil du tar deler av? Er det da snakk om bilen min (316i... ) eller M3'en ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tronstad Skrevet Oktober 14, 2011 Share Skrevet Oktober 14, 2011 når du bygger om bilen til f.eks M3 og den er godkjent, så kan du forsikre bilen som f.eks en 316, eller hva enn du har valgt og putte m3 delene i. men da får du selvfølgelig bare igjen det en 316 er verdt etc dersom uhellet skulle være ute, men det dekker jo andre osv og er fult lovlig ! (og billig!) ja slet litt med det selv da jeg også har en 97 mod regga 98 e36 320 coupe. ( til salgs forøvrig ) ! men er litt over prisklassen din på 65 000 er jeg redd, men ikke mye ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pidi Skrevet Oktober 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2011 når du bygger om bilen til f.eks M3 og den er godkjent, så kan du forsikre bilen som f.eks en 316, eller hva enn du har valgt og putte m3 delene i. men da får du selvfølgelig bare igjen det en 316 er verdt etc dersom uhellet skulle være ute, men det dekker jo andre osv og er fult lovlig ! (og billig!) ja slet litt med det selv da jeg også har en 97 mod regga 98 e36 320 coupe. ( til salgs forøvrig ) ! men er litt over prisklassen din på 65 000 er jeg redd, men ikke mye ! Link til annonse eller bilder? Er ikke sikkert det skulle være et problem at den er over Men som nevnt tidligere så er det ikke før sommeren jeg kommer til å kjøpe ny bil :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tronstad Skrevet Oktober 14, 2011 Share Skrevet Oktober 14, 2011 har ikke noen nye bilder akkurat nå, men det kan tas om du er intressert i det ! er vader alcantara interiør i den nå, sort og mørkeblått, og ett annet ratt, ikke xenon lenger grunnet eu kontroll ! men det er noen bilder av bilen på linken i signaturen min, (den blå altså) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pidi Skrevet Oktober 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2011 Får dessverre ikke sitt bildene Tror de forsatt holder på med bildeoverføringen =/ Eventuelt noe gale oss meg? Hadde samme problemet på jobb også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pidi Skrevet Oktober 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2011 Jeg vet at det er en symaskin jeg kjører for øyeblikket men fins det noen måter å få litt bedre moment eventuelt mer? Vet at det ikke er vits og bortkastet penger så 99% av bekjente svarer meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå