Jørgen Lie Skrevet Oktober 13, 2011 Skrevet Oktober 13, 2011 Kan man se forskjell på tall/nr om det er en viskosediff eller lamelldiff? Er det slik at viskosediffen ikke fungerer skikkelig om man sparker cluch på tørr asfalt?
Concep Skrevet Oktober 13, 2011 Skrevet Oktober 13, 2011 Viskosediff sitter org på E30 325ix. Den slurer i starten, men vill sperre mer og mer jo mer du spinner. Blir olja for varm ødlegges sperrefunksjonen. Annbefales ikke å bruke viskose diff til bane! Lamell sperrer umiddelbart, og tåler mer juling;)
Yngvejos Skrevet Oktober 13, 2011 Skrevet Oktober 13, 2011 viskosediffen kan identifiseres med at det står V på skiltet med utvekslinga, eks. S3.64V.
Azeton Skrevet Oktober 13, 2011 Skrevet Oktober 13, 2011 Etter erfaring så funker ikke viskodiff like bra som lamelldiff. Ihvertfall ikke på føre med mye grep!
Jørgen Lie Skrevet Oktober 13, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2011 Takk for konstruktive svar, folkens Er ikke planen at det skal kjøres på bane etc med bilen, men "kjekt" om det sperrer innimellom.. Skal ta en titt på diffen en dag, og se hva som står på den. Har pr i dag 3.71 (?) utvekslig. Sperrediffen er 3.64. Vil dette utgjøre noe merkbar forskjell?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå