Gå til innhold

Spørsmål ang. fordeler og bensintilførsel (E30)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å starte opp en E30 325 Facelift. Har litt problemer med tenning og bensin, så hadde håpet dere hadde noen tips :)

Bensinpumpen starter ikke når jeg vrir om tenningen. Er ikke noe gale med selve pumpen, for den starter å går når jeg kobler strøm direkte på pumpen eller + ledning i hullet til sikring nr 11. Kan det være relèet som har tatt kvelden eller? Hvilke av de tre relèene er til bensinpumpen?

Når det gjelder gnisten, kommer det kun 1 gnist i sekundet (fra pluggen). Har både ohmet og testet coilen, og alt så bra ut. Testet da coilen med plugg i enden av ledningen (gnistet som bare det). Åpnet fordeleren og tok noen bilder.

Så for det første lurer jeg på om det er fordeleren + rotor som er moden for utskiftning eller om det holder å bare pusse over og montere igjen!?

Får ikke lastet opp bildene jeg tok.. men er merkbare spor i fordeleren og er såvidt metall igjen på rotoren.

Mvh Stefan

Skrevet

Da kan det nok hjelpe og bytte fordeler og rotor, da det sikkert er dårlig kontakt der:) Når det gjelder pupma, er det sikkert releet, men hvem av de det er vet jeg ikke :)

Skrevet

Ja, bestiller nok ny rotor og fordeler i dag :)

Men er litt usikker på bensinreleet.. Men regner med det er releet som har tatt kvelden!???

Skrevet

Ok :) Men kom ikke noe bensin selvom eg prøvde å starte.

Har hvert fall bestill fordeler, rotor og relè. Så får se om den starter nå :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Har nå byttet relè, fordeler og rotor. Bensinpumpen funker som bare det :) Men gnisten er framdeles et problem !!

Noen som har en anelse om hva det kan være?

Gnistrer som bare det fra coilen når jeg kobler en tennplugg direkte på den.. Men når tennpluggen er koblet som normalt kommet det kun 1 gnist per sekund :S

Kan det være noe av det elektriske?

Rotasjonshastigheten på motoren? (Er litt dårlig batteri)

Mvh Stefan

Skrevet

En tennplugg skal jo ikke gnistre hele tiden da, det er grunnen til at fordeleren er oppfunnet.

Hvis ikke bilen starter ville jeg lett etter feil en annen plass. Feks om du får bensin inn på fuelrailen..

Skrevet

Hvordan sjekker jeg pluggledningene? Mulig å måle spenning eller ohme?

Veivsensor samme som triggersensor? Triggersensoren er hvert fall helt ny.

Har m20 facelift motorene kamsensor? Kan dette være problemet?

Mvh Stefan

Skrevet

Er vel lite sannsynlig at alle pluggledningene har gått samtidig, men hvis du ohmer alle får du iallefall en indikasjon på om noen av dem er dårlige.

Skrevet

Har stått i snart 2 år nå, så er vel mulig !?

Noen som vet noe ang. veivsensor og kamsensor :)?

Men skal få ohmet pluggledningen og feilsøke litt rundtom i helgen, så får håpe jeg kommer nærmere en løsning på problemet !!

Ellers takk for hjelpen sålangt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...