alexleon Skrevet Oktober 14, 2011 Share Skrevet Oktober 14, 2011 Har byttet motor i en 318 is, til en M52B28 enkel vanos, som jeg har midlertidig montert eksos og innsug fra en m50b20 på, så er det noe som ikke stemmer. Først ville den ikke stå på tomgang, den gikk nesten opp til sperra av seg selv og så ned igjen til den kvelte seg. Nå har jeg fått den til å stå på tomgang ved å justere "tomgangsskruen" på spjeldet, men når jeg begynner å øke turtalet hiver den seg plutselig opp i max turtall, som om jeg gir flat gass. Har også hatt noen smell som jeg er ganske sikker kommer fra innsuget, og noen smågnister ut av eksosen i driftstemperatur(Sikkert bare drit i eksosen da dette er et godt brukt og forkokset anlegg). Koblet ifra LMM, men merket ingen forskjell. Kan også si at hjernen til motoren er optimert til M52B28 med M50B25 innsug, som gir ca 230hk, men også at et originalt m52 328i innsug(likt som et m52 320i innsug), kan brukes og gir ca 210hk. Så et m50b20 innsug burde etter min mening virke. Hjelp noen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexleon Skrevet Oktober 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2011 Prøvekjørte litt mer nettopp uten å ha justert eller skrudd på noe, og nå hiver den seg opp til turtalssperra uten at jeg er i gasspedalen. Kan det være en vakuumlekkasje? tror ikke noe er gale med timingen på motoren da den gikk fint på tomgang og virket bra under deler av forrige kjøretur. Også, kan smell i innsug være grunnet for høy motstand i eksos? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Oktober 15, 2011 Share Skrevet Oktober 15, 2011 Smell i innsuget pleier antyde feil timing på register egentlig. Så jeg tror du har noe der. Timet du opp registeret med verktøy og slikt eller abre på øyemål? Ang eksos og innsug tror jeg ikke det skal være noe med at du har B20 innsug på, fordi det er jo i teorien bare et rør inn. Men vakumlekkasje kan du og ha ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexleon Skrevet Oktober 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2011 jeg har ikke rørt registeret, og har ikke blitt fortalt at noe var galt/feil. men skal sjekke det ut etter jeg har gått over innsug:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexleon Skrevet Oktober 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2011 kanskje tomgangsregulator er defekt, for skal ikke spjeld være helt lukket når den står på tomgang? at bare regulator gir nok luft til tomgang, og at denne kan være defekt? kan jeg bruke regulator fra m50b20 for å teste? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexleon Skrevet Oktober 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2011 skrudde inn på spjeldet (gasswire) så kun regulator åpnet for luft, og den startet og gikk fint med tranke på turtal i forhold til slik jeg gav gass, den gikk ikke høyere opp i turtall enn den etter min meningt skulle, men den sliter med å holde seg på tomgang. holder seg på tomgang kanskje i noen sekunder. Det var vertfall ingen ulyder noen plass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå