Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hmm.. det var rart.. på 520en min var eg overrasket over hvor bra lysene var når eg kjøpte den.. er nye spredere i nærlys.

Lyser veldig langt på langlys! ;)

Skrevet

i stede for nærlys kunne eg heller brukt hodelykt på min e34. til dere som mener det ser teit ut med xenon på gamle biler, så er det ingen som tenker over om det er teit eller ikkje den dagen du står der med en hjort i frontruta. å i mørke er det jo heller ingen som ser at det er en gammel bil du møter.

Skrevet

Det er ikke lov med Xenon på E34 heller, er det vel? Lysa på min er heller ikke noe å klage etter, fjernlysa lyser meget bra. Begynn med å vask reflektorene/kjøp dere nye lykter i stedet. Blir fort litt harry med Xenon på så gammel bil. Blir litt i samma rekka som å sette på 20" kromfelg spør du meg. Alt moderne blir ikke bra på gammel bil.

Hvis du har slitne lykter som lyser dårlig, så er jo det din egen skyld at du ikke ser den hjorten. Trenger jo ikke ettermontere lilla lys og blende meg som har tinga mine i orden? Finnes faen ikke noe mer irriterende enn biler med ettermontert xenon som kommer mot meg i mørket.

Skrevet

Tror han har fått svar :-)

scoot: Les gjennom tråden, før du slenger med leppa. Han ville ikke ha i hovedlysene, men i grøft og langlys (lys du mest sansynlig ikke blir blendet av, med mindre du er en av de som kjører med grøft + nær når det er mørkt).

Skrevet

Har da fint blitt blendet av mange med tåkelys og, men kan godt være litt on topic og.

Gå for 4300k, penest når det ettermonteres spør du meg. Mer hvitt enn blått og lyser bra. :-)

Skrevet
Er det bare jeg som syns det ser teit ut med Xenon på så gamle BMWr?

Nei, jeg er helt enig i det scoot, og har derfor tatt vekk Xenon som satt i min da jeg kjøpte den. Det ligger i garasjen og tar opp plass, så dersom trådstarter (eller noen andre) er interessert er det til salgs (Gi bud).. Satt i nærlysene på min e34...

• 3 weeks later...
Skrevet

Er kjempelurt med 100w pærer!

Ledningsnettet er jo berekna for dette og reflektorene blir iallefall ikkje heite og øydelagte.

Skal du være ein idiot og blende motgåande trafikk, so velger du xenon.

Kva med ledpærer? dei lyser ikkje so sterkt, men er vel ytterst sjelden at ein har bruk for tåkelys.

Du skal vel berre bruke dei som køyrelys når det er lyst rekner eg med.

Skrevet

Hvorfor blender man motgående trafikk med ettermontert xenon? Jeg mener, så lenge man kjører med 35w og 4300k så burde jo ikke dette være noe problem?

Jeg har møtt biler med xenon i fjern, nær og grøftelys i sikkert 12000k, og det skal jeg innrømme er skikkelig plagsomt! Men her er det vel bare snakk om å bruke hodet, så er ikke dette noe problem.

Om det er lovlig, det er en helt annen sak!

Men bare til info, har du Bosch lykter så vil du ikke få selve pæren inn i lykten da "inngangen" er for smal. Har du Hella derimot, så går det fint :D

Skrevet

Lysbildet blir ofte annerledes med ettermontert xenon. Hjelper ikkje å stille inn lyset rett da det blir store mengder med strølys.

På nokre biler fungerer ettermontert xenon bra, men på andre fungerer det ikkje i det heile tatt.

Nærlysa på e30 og e34 fungerer bra med xenon. Hugs å vaske lyktene ofte da det ikkje er lyktespylere. Dritt på lyktene fører til meir strølys.

Ettermontert i tåkelys synes eg er totalt unødvendigt. Er nok idiota som skal ha på tåkelys og nærlys i mørket på våt asfalt. Desse blir enda verre å møte når dei skal ha xenon i tåkelysa i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...