Gå til innhold

muligens prosjekt, men trenger litt info.

StorMotorStortSmil
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle starte med et prosjekt her i vinter. tenkte å prøve å få en dieselmotor fra en 745d 2006 modell i en E36. noen som har prøvd noe liggnende? evt går ledninger fra coupen'n overens med ledningene fra motoren? hvilke problemer tror/vet dere jeg kan fårvente meg, om det blir noe av d?

Takker og bukker for alt av informasjon om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt går...

lage motorfester, tilpasse litt der, mellomaksling, girkasse, el nett..

vil tro at INGEN av ledningene er lik :P skaffe seg el skjeme for motor og bil, så sette seg godt til rette og finne ut av ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mellomaksel, motorfester og div er enkelt. er med den orginale automatkassen med motoren. får sikkert hentet ut el-lednings skjema fra merkeforhandler? kan ikke være så vanskeli å få til dette :P kan bli veldig arti med en sånn motor i en gammel 3-serie.

motoren er med automatkasse, vet noen om hva som må til får å få den kovertert til en manuel? går d ann å få programert hjernen slik at den "tror" den står i drive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man 745d med manuell kasse? isåfall tror jeg det er lettere med manuell motor.

Men du får lurt hjernen til å tro den står i N ja, fordi den må stå i N eller P for å starte. Drive vil ike startern gå.

Jeg kan også si det sånn at detta er bare å DRITE i... Bare det å få elektronikken til å funke her et mareritt etter ha sitti og sett i WDS for denna motoren.

ta en titt på http://wds.spaghetticoder.org og finn frem i loket der :)

Jeg har sitti og sett der nå og det er ikke lett detta altså. 2 motorstyringer, en for hver rekke, pluss styringa for automaten, og generell EWS som er sinnsykt ute av denne verden.

Muligheten for å få det til å starte er der, men uten noen form for elektronikk feil eller lamper i dashen? glem det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...