Snake____1 Skrevet Oktober 16, 2011 Share Skrevet Oktober 16, 2011 Har drevet å feilsøkt på bilen en stund nå. Det er da snakk om en 97' 528 E39, med M52B28, MS41 hjerne. Det meste er utprøvd. Har slettet på feilkoder, byttet ditt, byttet datt. overhalt vanos. You name it! Har slått opp noen verdier i INPA som ser noe mistenkelige ut... Noen som kan forklare litt? Er de to nederste og den ant nederst til høyre det er snakk om... Feilsymptomer på bilen er som følger, dårlig drag under 4000rpm, fusking ved brått pådrag, noe snodig giring til tider. Hva er; -Total air use of air mass flow meter "verdi 0-20" -Air use of the idle control valve "verdi 0-10" -Engine load "verdi 0-7" Evnt. hva er normal verdiene til disse? Har drevet å byttet en del luftmassemålere om enaen her og funnet en med lavest verdier, går noe bedre nå men ikke i mål... Hjelp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake____1 Skrevet Oktober 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2011 opp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Oktober 17, 2011 Share Skrevet Oktober 17, 2011 Ingen diagnose du har tatt eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake____1 Skrevet Oktober 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2011 Er jeg som har tatt diagnosen jo, men kommer ikke opp noen feil på feilminnet. Men på de analoge verdiene på bildet så skulle man tro at de er utenfor "toleransen?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Oktober 17, 2011 Share Skrevet Oktober 17, 2011 Ja altså hvis detet er på tomgang så skulle jo noe bli brukt av ICVen din , kan jo være at den står fullt åpen og det vil jo gi en merkelig gange. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake____1 Skrevet Oktober 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2011 Ja altså hvis detet er på tomgang så skulle jo noe bli brukt av ICVen din , kan jo være at den står fullt åpen og det vil jo gi en merkelig gange. Alt som går gjennom tomgangsregulatoren går jo også gjennom lmm'en. Å den sviver fint på tomgang. Er bare "dau" eller "lat" om du vil. Men ut fra det "jeg" tyder av målingene her så sviver den tungt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet Oktober 17, 2011 Share Skrevet Oktober 17, 2011 Er katalysatoren sjekket ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake____1 Skrevet Oktober 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2011 Er katalysatoren sjekket ut?Godt poeng! Det har jeg ikke tenkt på engang Bilen er gått ca. 179000. å tipper nok at den aldri er byttet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ahagmann Skrevet September 23, 2012 Share Skrevet September 23, 2012 Har høy "engine load" selv i INPA, har du byttet katalysator, isåfall hva skjedde med engine load...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake____1 Skrevet September 24, 2012 Forfatter Share Skrevet September 24, 2012 Har høy "engine load" selv i INPA, har du byttet katalysator, isåfall hva skjedde med engine load...? Den er faktisk tatt bort nå. Fortsetter å prøve alt "/ dvs. ingen effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå