Gå til innhold

Hakker ved gasspådrag/slipp

h0vard
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Bilen min hakker/lager klunkelyd når jeg slipper gassen, for og så gasse på igjen. Veldig typisk i kø-kjøring. Den rister altså/humper avgårde. Det gir seg etter kort tid/økning i turtall. Kjennes virkelig brutalt ut. Noen som har noen formeninger om hva som kan være galt? Kan det skyldes slitte tennplugger? For å unngå dette har jeg pleid å trykke inn clutchen når jeg slipper gassen, for og så slippe den rolig ut igjen ved gasspådrag. Da er fenomenet så godt som fraværende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvis motoren IKKE forandrer seg etter du har tatt ut lambda / LMM så er det jo helt klart noe feil med en av disse to..

Hvis den blir "VELDIG ANNERLEDES" etter du har tatt ut den ene eller andre så er det ikke noe galt med disse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis motoren IKKE forandrer seg etter du har tatt ut lambda / LMM så er det jo helt klart noe feil med en av disse to..

Hvis den blir "VELDIG ANNERLEDES" etter du har tatt ut den ene eller andre så er det ikke noe galt med disse..

Du vil sannsynligvis merke en liten forbedring når du trekker ut stikket til den defekte komponenten, da den defekte komponenten gjør at styreenheten regulerer blandingen feil.

Når komponenten trekkes ut går styreenheten i nødprogramm/grunnprogram, og skal gå bedre på det enn feil regulert.

Om en har tilgang på å få tatt diagnose er såklart det det letteste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...