PenguiN- Skrevet Oktober 18, 2011 Skrevet Oktober 18, 2011 Diagnose som folk sier er løsningen, men ja, det virker som lambda er gåen..se schmiedmann.no , koed.no eller gsbildeler.no for del
Concep Skrevet Oktober 18, 2011 Skrevet Oktober 18, 2011 Kjørte nå 20min uten lambdasonden koblet til. Bilen gikk bedre. Var minimalt med harking. Tyder dette på defekt lambda? Ja!
Skilbert Skrevet Oktober 18, 2011 Skrevet Oktober 18, 2011 Dette problemet har jeg også! Gidder du og oppdatere om problemet ble helt bort med ny lambda? Eller andre ting du tror kunne være hjelpsomt!
h0vard Skrevet Oktober 18, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2011 Jeg skal prøve å få montert ny lambda sporenstraks. Var dog ett helvete å få ut lambdaen, så har lagt det på hylla inntil videre. Burde det gå greit å få den ut uten å separere eksosen fra bilen? Var rusta fast hos meg. Ser Biltema selger lambda-hjelpenøkkel. Er dette noe tess? Takk for god hjelp folkens!
KKise Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 Kjørte nå 20min uten lambdasonden koblet til. Bilen gikk bedre. Var minimalt med harking. Tyder dette på defekt lambda? Ja! +1 ! Jeg skal prøve å få montert ny lambda sporenstraks. Var dog ett helvete å få ut lambdaen, så har lagt det på hylla inntil videre. Burde det gå greit å få den ut uten å separere eksosen fra bilen? Var rusta fast hos meg. Ser Biltema selger lambda-hjelpenøkkel. Er dette noe tess? Takk for god hjelp folkens! Ja den skal være til å demontere uten å plukke av eksosen, om du har tilgang på blåselampe/skjærebrenner kan du prøve å varme den skikkelig og avkjøle den raskt med trykkluft et par ganger, det gjør som regel susen. JA, kjøp deg lambdapipe eller lag deg til noe selv som sitter skikkelig og ikke glipper over, ikke prøv med vanlig fastnøkkel eller noe annet drit.
h0vard Skrevet November 3, 2011 Forfatter Skrevet November 3, 2011 Ny lambdasonde ble montert for ca. 6 dager siden. Bilen gikk da fint i 4 dager, før de samme gamle symptomene dukket opp igjen. Sjekket så at alle skjøtene til sonden fortsatt var inntakte(kjøpte universal sonde fra Biltema). Igår byttet jeg luftfilter, og følte at jeg hadde funnet synderen. Men den gang ei. Straks bilen ble varm begynte den å harke igjen. Neste steg er vel diagnose? Er man garantert å få noe utav den?
h0vard Skrevet November 3, 2011 Forfatter Skrevet November 3, 2011 http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Motor ... bdasonder/ ; Art.nr: 52951
h0vard Skrevet November 3, 2011 Forfatter Skrevet November 3, 2011 Hva er TPS? Kan det ha noe med at jeg ofte kjører på nesten skåltom tank? At pumpa sliter litt med å få gitt nok bensin. Idag merket jeg noe nytt ved humpingen. Bilen reagerer ikke før gassen er trykt 2-3cm inn. Jeg får altså en dødgang på gasspedalen på rundt 2-3cm. Dette skjer kun når motor når driftstemp. Jeg fulgte nettopp halv tank, og var ute å kjørte i gode 20 minutter. Merka da ingenting til humpingen. Forblir ett mysterium dette her
Morty999 Skrevet November 3, 2011 Skrevet November 3, 2011 tps er gasspjeldsensor.. den sitter på motsatt side av der gassvaiern sitter på gasspjeldet.. enten en 3 polet flat kontakt eller en rund stikker med 5-6? ledninger
h0vard Skrevet November 3, 2011 Forfatter Skrevet November 3, 2011 Fikk lest meg frem til det Vil maskinen kjøre ett nødprogram når denne nappes ut?
KKise Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Hva er TPS? Kan det ha noe med at jeg ofte kjører på nesten skåltom tank? At pumpa sliter litt med å få gitt nok bensin. Idag merket jeg noe nytt ved humpingen. Bilen reagerer ikke før gassen er trykt 2-3cm inn. Jeg får altså en dødgang på gasspedalen på rundt 2-3cm. Dette skjer kun når motor når driftstemp. Jeg fulgte nettopp halv tank, og var ute å kjørte i gode 20 minutter. Merka da ingenting til humpingen. Forblir ett mysterium dette her Litt merkelig egentlig, jeg har hatt akkurat samme problemer som du har nå. Monterte først ny lambda fra Koed, så tok det et par uker også blei bilen som den var igjen. Prøvde å bytte alt annet som ikke var bytta fra før og tok diagnose til slut, og den sa lambda igjen. Byttet til original Bosch lambda, og siden har bilen vært krem å kjøre.
h0vard Skrevet November 4, 2011 Forfatter Skrevet November 4, 2011 Litt merkelig egentlig, jeg har hatt akkurat samme problemer som du har nå. Monterte først ny lambda fra Koed, så tok det et par uker også blei bilen som den var igjen. Prøvde å bytte alt annet som ikke var bytta fra før og tok diagnose til slut, og den sa lambda igjen. Byttet til original Bosch lambda, og siden har bilen vært krem å kjøre. Hvor mye ga du for Bosch lambda? Mystiske greier dette her
KKise Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Original Bosch koster rundt 2 lapper på GS, men jeg fikk tak i ny original Bosch fra statene for 6-700kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå