bcrazy Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 Har ikke testet min på vinteren enda, men om det er like stor forbedring som da jeg monterte sperre på en volvo 940 jeg hadde, så kommer det til å bli fantastisk Det funker uten problemer med antispinn. Eneste forskjellen er at antispinn ikke slår inn hele tiden..
mbruer Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 Har ikke testet min på vinteren enda, men om det er like stor forbedring som da jeg monterte sperre på en volvo 940 jeg hadde, så kommer det til å bli fantastisk Det funker uten problemer med antispinn. Eneste forskjellen er at antispinn ikke slår inn hele tiden.. var det jeg tenkte meg egenltlig at antispinn ikke slår inn så fort. Prøvde å få litt fart når jeg skulle opp fra hytta nå når første snøfallet kom. Hadde sommerhjul da, men den slår jo inn med en gang for det spinner jo bare. Sp måtte skru av og bare gi full pedal
bcrazy Skrevet Oktober 25, 2011 Skrevet Oktober 25, 2011 du kan holde anti spinn knappen inne i ca 15 sekunder, så går den over i "vintermodus" Dvs at det tillates bitte litt hjulspinn, for bedre fremkommelighet. Men fortsatt ganske verdiløst
e39520it Skrevet Januar 19, 2012 Skrevet Januar 19, 2012 Fortsatt noen som vurdere å kjøpe diff.brems til sin e39? har en 520i -99. Noen som vet om det er 188mm eller 210mm krans på denne?
pedro Skrevet Januar 19, 2012 Skrevet Januar 19, 2012 Quaife slip differential fungerer utmerket sammen med ASC og denne blir da ett supplement til sperren er en tråd her om E46 med slipp diff og mener det er lagt ut en video også Gå inn på Quaifes egene sider og se forklaring http://www.quaife.co.uk/ og les selv QDF15N - BMW 530d E60 Quaife ATB Helical LSD differential Quaife ATB Helical LSD differential for BMW 530d E60 is suitable for BMW 530d E60 models. A direct replacement for the standard BMW open differential, the Quaife ATB Helical LSD differential transforms your car’s performance. QDF15N BMW 530d E60 Quaife ATB Helical LSD differential Quaife ATB Helical LSD differential for BMW 530d E60 is suitable for BMW 530d E60 models. A direct replacement for the standard BMW open differential, the Quaife ATB Helical LSD differential transforms your car’s performance. Unlike a conventional plate-style limited slip differential, the BMW 530d E60 Quaife ATB Helical LSD differential relies on gears rather than clutch plates for its operation. That means it is much smoother in operation. The BMW 530d E60 Quaife ATB Helical LSD differential never locks harshly with a set pre-load of wheel slip across the driven axle, like a conventional LSD. Rather, the BMW 530d E60 Quaife ATB Helical LSD differential automatically biases the torque away from the spinning wheel across the axle, to a constantly varying degree, and never locks. The BMW 530d E60 Quaife ATB Helical LSD differential has many benefits over a standard open differential, including maximising traction and minimizing wheelspin, eliminating torque steer and snatching in front wheel drive cars compared to conventional LSD units, and a maintenance-free design which retains the standard oil lubrication. The BMW 530d E60 Quaife ATB Helical LSD differential is proven in circuit and drag racing, rallying and road use, and is produced from Corus steel billets, and is CAD designed and CNC machined, then inspected to ISO 9001 standards. With over 370 applications, the Quaife ATB Helical LSD differential is second to none. Accept no imitations! Quaife ATB Helical LSD differentials are used by Ford, General Motors and Daimler-Chrysler as original equipment. The Quaife ATB Helical LSD differential for BMW 530d E60 is also now subject to a lifetime warranty (subject to terms and conditions). Prisen du kommer med Crazy er helt grei Hadde jeg ikke hatt så mye påkost på Alpinaen min nå hadde jeg blitt med på ett gruppekjøp tvert Monteringen er enkel og etthvert 4X4 firma kan bistå med dette. Feks en av gutta på Artic trucks eller Vollen truckparts Jobben tar ett par timer + og diffen trenger ikke å bli tatt ut på E39 og E46 ihvertfall Dette sparer men endel tid på Er sperre og ASC på E36en min og det fungerer ypperlig sammen P
pedro Skrevet Januar 19, 2012 Skrevet Januar 19, 2012 Fortsatt noen som vurdere å kjøpe diff.brems til sin e39?har en 520i -99. Noen som vet om det er 188mm eller 210mm krans på denne? 01 Rmfd final drive I=3,46 1 09/1998 33107523401 Er vel den lille diffen på 520ia 99
e39520it Skrevet Januar 19, 2012 Skrevet Januar 19, 2012 Monteringen er enkel og etthvert 4X4 firma kan bistå med dette. Feks en av gutta på Artic trucks eller Vollen truckparts Jobben tar ett par timer + og diffen trenger ikke å bli tatt ut på E39 og E46 ihvertfall Dette sparer men endel tid påEr sperre og ASC på E36en min og det fungerer ypperlig sammen P Du nevne at diffen ikke trenger å bli tatt ut. Mene du at bakakselen kan sitte igjen på sin plass, og at den ny "klumpen" lett kan settes in i eksisterende diff-hus? På quaife-nettsiden nevnes noe om at nevte LSD passer på E39 manuell. noen som vet om biler med steptronic ikke lar seg utstyres med LSD?
bcrazy Skrevet Januar 19, 2012 Skrevet Januar 19, 2012 Kan ikke forstå at det skal gå å gjøre dette med diffhuset på bilen, det vil ivhertfall ta mye lenger tide. Stikkakslingene må av. Du får nok den gamle ut ganske lett, men ikke den nye inn. Det er jo fort gjort å ta løs diffhuset da. Letteste med hele jobben. Quafie diffen er fysisk større enn original noe som gjør det værre å tre den inn i diffhuset. Har sett på et forum at man må slipe ut i kanten på huset for å få inn diffen. Jeg løste det ved å presse på lagerene mens diffen sitter inni huset, og i tillegg feste 2 av boltene til kronhjulet ETTER at du har satt diffen inn i huset. Å gjøre alt dette mens diffen sitter på bilen, blir veldig tungvint.
e39520it Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 bcrazy, vilken quaife-modell var det du köpte? Redd jeg bestiller feil modell Hvor kjøpte du den? Lang leveringstid? Pris?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå