Gå til innhold

Castrol olje vs Biltema olje.


Muztang289
 Share

Castrol olje eller Biltema olje?  

224 stemmer

  1. 1. Castrol olje eller Biltema olje?

    • Castrol
      170
    • Biltema
      54


Anbefalte innlegg

Har brukt Agip olje på alle motorer(bestandig hatt 3-4 biler i bruk,snøscooter,2-3 traktorer,fiskebåt,outboard motorere,plenklippere og motorsager) her på tunet i over 10 år nå og har aldri hatt et olje relatert problem.

Bruker konsekvent bestandig orginalet oljefilteret også sålenge det lar seg og få tak i det.

AGIP olje er en meget bra olje, den er på høyde med det beste som finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte akkurat tre 4-liters dunker med AGIP fullsyntetisk 0W-40 til min, av en selger på Finn.no

Han holder til i Gjøvik og sender i tillegg rundtom i landet.

Han har masse forskjellig AGIP/ENI på lager, og tar også inn det du spør etter.

Han tar 200,- pr. 4. liter, så det kom på 600+frakt for mine 12 litere. Ganske fornøyd med den prisen :D

Det er vel rundt 5-600,- biltema tar for en 10-liter fullsyntetisk, tror jeg. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Agip olje på alle motorer(bestandig hatt 3-4 biler i bruk,snøscooter,2-3 traktorer,fiskebåt,outboard motorere,plenklippere og motorsager) her på tunet i over 10 år nå og har aldri hatt et olje relatert problem.

Bruker konsekvent bestandig orginalet oljefilteret også sålenge det lar seg og få tak i det.

AGIP olje er en meget bra olje, den er på høyde med det beste som finnes.

som er....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Nå var det slik at jeg skulle prøve å holde meg unna denne tråden for jeg er ikke interessert i å diskutere Biltema olje.

Men når du spør så kan jeg svare, den beste oljen for BMW er åpenbar, det er Castrol, men når det er sagt så finnes det oljer som er like bra som Castrol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Nå var det slik at jeg skulle prøve å holde meg unna denne tråden for jeg er ikke interessert i å diskutere Biltema olje.

Men når du spør så kan jeg svare, den beste oljen for BMW er åpenbar, det er Castrol, men når det er sagt så finnes det oljer som er like bra som Castrol.

Forklar meg HVORFOR castrol er den beste olja for BMW ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker ikke å legge ut i lange og i det breie om dette i denne tråden, men jeg kan komme med noen få ord. Castrol er best for din BMW grunnet at dette oljemerke har gått gjennom BMWs strenge spesifikasjonskrav og dermed blitt adoptert som sin egen olje - enkelt. :shock:

Kan samtidlig henvise til et innlegg jeg har skrevet for en tid tilbake angående uforståelige motorhavarier på nye biler (biler generelt).

viewtopic.php?f=1&t=208641

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker ikke å legge ut i lange og i det breie om dette i denne tråden, men jeg kan komme med noen få ord. Castrol er best for din BMW grunnet at dette oljemerke har gått gjennom BMWs strenge spesifikasjonskrav og dermed blitt adoptert som sin egen olje - enkelt. :shock:

Kan samtidlig henvise til et innlegg jeg har skrevet for en tid tilbake angående uforståelige motorhavarier på nye biler (biler generelt).

http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=208641

God helg

det eneste er at biltema oljen har de samme spesifikasjoner...

men det var vel du som ikke trodde på det de skrev bakpå dunken... :shock:

samtidig er det nok no penger i bildet når de har valgt castrol som bmw oljen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Nå var det slik at jeg skulle prøve å holde meg unna denne tråden for jeg er ikke interessert i å diskutere Biltema olje.

Men når du spør så kan jeg svare, den beste oljen for BMW er åpenbar, det er Castrol, men når det er sagt så finnes det oljer som er like bra som Castrol.

Forklar meg HVORFOR castrol er den beste olja for BMW ?

Han kjører F10.... Tror du virkelig han kjører med biltema olje på den? Hadde du gjort det?

Biltema olje på en gammel e28 er èn ting, men på nyere biler så er det ikke like gunstig å fylle på billig olje fra biltema.

Castrol og BMW har en avtale som sikkert er positivt økonomisk sett begge veier, men det er ikke dermed sagt at castrol ikke gjør sitt ytterste for å tilfredsstille kravene BMW setter for sine motorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke at dette er noe å diskutere. Det er allerede lagt ut fakta i denne tråden som taler til fordel for "premium oljer" som Castrol, så da får det vel være opp til hver enkelt om vedkomne ønsker å bruke Biltema eller ei. Jeg kommer ihvertfall ikke til å gjøre det på noe av det jeg eier. Selv ikke en amerikansk 4.3l fra 94. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Nå var det slik at jeg skulle prøve å holde meg unna denne tråden for jeg er ikke interessert i å diskutere Biltema olje.

Men når du spør så kan jeg svare, den beste oljen for BMW er åpenbar, det er Castrol, men når det er sagt så finnes det oljer som er like bra som Castrol.

Forklar meg HVORFOR castrol er den beste olja for BMW ?

Han kjører F10.... Tror du virkelig han kjører med biltema olje på den? Hadde du gjort det?

Biltema olje på en gammel e28 er èn ting, men på nyere biler så er det ikke like gunstig å fylle på billig olje fra biltema.

Castrol og BMW har en avtale som sikkert er positivt økonomisk sett begge veier, men det er ikke dermed sagt at castrol ikke gjør sitt ytterste for å tilfredsstille kravene BMW setter for sine motorer.

nevnte jeg biltema olja nå? jeg bare lurte på hvorfor castrol olja var best til bmw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

personlig har jeg bedre erfaring med den enn castrol olja ja. men var ikke det jeg lurte på oppi her. att det står castrol på bmw sine motorer osv har nok kun med penger å gjøre.

har brukt både castrol olje på diffen og på motor, og sperra mi blei bare ødelagt av å fylle castrol olja med LS tilsettning. fylte 10w60 castrol på m88'n og den hørtes ut som ett flipperspill + att oljelampa brukte 3-4 sek å slukke da motoren var kald, på diffen bruker jeg nå valvoline og da funker sperra MYE bedre, samme gjør jeg på bmw'n. på m88'n fyller jeg biltema 20w50 og oljelampa slukker før motoren har startet omtrent og den tikker overhode INGEN ting. og etter 15 runder på 7000+ rundt rudskogen så går den enda finere.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

personlig har jeg bedre erfaring med den enn castrol olja ja. men var ikke det jeg lurte på oppi her. att det står castrol på bmw sine motorer osv har nok kun med penger å gjøre.

har brukt både castrol olje på diffen og på motor, og sperra mi blei bare ødelagt av å fylle castrol olja med LS tilsettning. fylte 10w60 castrol på m88'n og den hørtes ut som ett flipperspill + att oljelampa brukte 3-4 sek å slukke da motoren var kald, på diffen bruker jeg nå valvoline og da funker sperra MYE bedre, samme gjør jeg på bmw'n. på m88'n fyller jeg biltema 20w50 og oljelampa slukker før motoren har startet omtrent og den tikker overhode INGEN ting. og etter 15 runder på 7000+ rundt rudskogen så går den enda finere.. ;)

Selvfølgelig er det penger inne i bildet. Det ville det jo også vært om biltema hadde hatt avtale med BMW.

Når det er sagt, så ville ikke BMW gjort avtale med hvilken som helst leverandør av den grunn.

Tror du ikke BMW stiller strenge krav når det gjelder leveranse av kvalitetsolje?

De stiller nok så strenge krav at flere oljeprodusenter ikke hadde hatt stort nok budsjett til å kunne gjennomføre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...