Gå til innhold

Hartge 35s-24 dokumentasjon.


Kvamme
 Share

Anbefalte innlegg

Samme hva motor du setter nedi, så lenge du ikke overgår de effekt tallene og vekt grensene som er oppgitt i vognkoret.

XYZ bremsene har ikke støvmansjetter, det samme gjelder vel K-Sport og D2.

Man får jo Willwood kalipere med støvmansjetter, ellers er det jo mange andre gode bremsekit ute å går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tviler på at de sjekker det, er jo bare å prøve egentlig.

Når jeg var inne med min hadde jeg jo E36M3 bremser på forran, tok bare en kjikk på dem og såg at det var greit. Testa jo selvsakt bremsene under prøvekjøringen også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke støvmansjetter på XYZ-bremsene nei. Sjekker de virkelig sånt? Kan man ikke bare være litt kreativ og finne støvmansjetter fra noe annet i ca samme størrelse, og bruke det?

Sjekker di virkelig det? Det er virkelig slike sånne ting de sjekker.

Samtidig har jeg vert ute for at det er ting de absolut burde ha sjekket og oppdaget men som ble oversett :applause:

Tenk deg da, Statens Vegvesen skal godkjenne noe man selv har satt sammen, det er ikke som å sette skilter på en ny typegodkjent bil feks..

Når di da evt har godkjent din ombygde bil skal di være sikker på at den er trafikksikker ikke bare når du har den (som selvsagt rengjør dine calipere uten mansjetter jevnlig) men også gjerne mange år etter at du har solgt bilen.

I søknadene jeg har brukt har jeg alltid måtte dokumentere opp og ned i mente og lagt ved dokumentasjon osv.

Det sett i forhold til søknaden til yngve som er genialt ENKEL og tydeligvis funker, gjør valg av bremser til en LEK :wink:

Slike lyspunkt gjør at det blir mer gøy med bil som hobby :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det du sier e30 tic. Jeg får prøve uten, så i såfall ordne støvhetter om de skulle kommentere det.

Et spm bare:

Hva trengs av dokumentasjon på motoren? Jeg har en motor som er kjøpt i Tyskland, så bilen den kommer fra har aldri vært i Norge. Trenger de da bare chassis nr på bilen den kommer fra + tollpapirer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med bremser som ikke har støvmansjetter?

det finnes andre løsninger med "intern tetning" og rustfrie stempler. må jo faen meg være godt nok det

Intern tetning??

Yngve har allerede diskutert dette og det er nok bare det enkleste å kjøpe bremser MED MANSJETTER, skjønner ikke problemet

Eg for min del er lei av å rengjøre calipere uten støvhetter på løpsbil, og ikke pokker om eg skal ha det på en bruksbil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

intern tetning, ja. jeg fikk beskjed av wilwood når jeg spurte om caliperene hadde "dust boots".

"these calipers does not have regular "pillow" seals, but is sealed internally. We use stainless steel pistons, corrosion is not a problem."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

intern tetning, ja. jeg fikk beskjed av wilwood når jeg spurte om caliperene hadde "dust boots".

"these calipers does not have regular "pillow" seals, but is sealed internally. We use stainless steel pistons, corrosion is not a problem."

Joda, men det hjelper så lite å fortelle statens vegvesen akkurat det oversatt til Norsk.

wilwood har masse ulike calipere, jeg har kjøpt det jeg mener er det beste til mitt formål :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sto i svaret jeg fikk at bremsene kunne godkjennes forutsatt at det var støvtetninger på kalipperene og at evt braketter hadde dokumentert styrke eller var laga av en annerkjent fabrikat.

Ringte å diskuterte litt angående godkjenning med rustfri stempel og intern tetning som wilwood kalipperene mine har, de var med på tankegangen og sa at hvis jeg kan finne en typegodkjent bil (alt fra Lada til Lambo) som ble levert uten støvhetter på kalipperene, sansynliggjorde det at kalippere uten tetninger ville være godt nok på en gammel bmw.

Jeg har ikke funnet noen sånne biler enda. :(

Han jeg snakka med mente at brakettene fra IE burde være gode nok.

Det greieste er nok å kjøpe 4-stempla willwood med støvtetninger hvis man har plass til det i felgene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De settene som typisk er for salg rimelig blir levert uten, slik som IE selger til e30 feks.

Men han på IE ordner den caliperen man vil ha, jeg gikk ned på bling bling og over på 4 stempla med mansjetter som dere sikkert har skjønt etterhvert, blir noe kommentert bruker jeg alpina b6 settet :wink:

Og du Yngve trenger jo ikkje bekymre deg..Det fikser vi når du evt har bygget om. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De settene som typisk er for salg rimelig blir levert uten, slik som IE selger til e30 feks.

Men han på IE ordner den caliperen man vil ha, jeg gikk ned på bling bling og over på 4 stempla med mansjetter som dere sikkert har skjønt etterhvert, blir noe kommentert bruker jeg alpina b6 settet :wink:

Og du Yngve trenger jo ikkje bekymre deg..Det fikser vi når du evt har bygget om. :)

Supert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...