Ironmpower Skrevet Oktober 22, 2011 Skrevet Oktober 22, 2011 Hei jeg har en 320d e46 og har problem med og få start på bilen har hadd den inne på merkeverksted dær de fikset jordingsledningen fra batteri og pusset polene og da startet bilen som et skudd men nå får jeg ikke start igjenn.... noen ide på hva som kan være feil her? det er strøm på batteriet og når jeg har vridd om tenninga så tar ikke motoren å d lyser på batteri og oljelampa..
2000Touring Skrevet Oktober 22, 2011 Skrevet Oktober 22, 2011 Går ikke starteren rundt? Du sier det er strøm på batteriet, men hvor bra er det? Prøvd med et annet batteri?
gullsakar Skrevet Oktober 22, 2011 Skrevet Oktober 22, 2011 det lyser vel alltid på batteri og oljelampa en stund etter man vrir på tenninga.. men hvis de ikke går vekk er det jo no spooky.. prøv med en powerboost starter (starthjelper) først.. hvis det går er batteriet defekt..
rekorden Skrevet Oktober 22, 2011 Skrevet Oktober 22, 2011 Batteri og oljelys skal lyse helt til motoren går. Vi trenger mer detaljer; Hva skjer når du forsøker å starte? Er alt dødt? I så tilfelle, dimmes lysene i dashbordet ned? Slår starteren inn men går ikke rundt? Går starteren, men motor går ikke rundt? Går motoren rundt, uten å starte?
Ironmpower Skrevet Oktober 22, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2011 det som skjer er at starten går ikke runt lysene i instrumentpanelet dimmes ikke.....men har prøvd starthjelp fra en annen bil og det virket ikke.... og alt i motorrommet er dødt...ingenting går runt
2000Touring Skrevet Oktober 22, 2011 Skrevet Oktober 22, 2011 Da har du enten ikke strøm fram til starteren, eller så er starteren død. Sjekk først om du har strøm fram til starteren.
Ironmpower Skrevet Oktober 22, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2011 men kan d stemme når jeg etter å ha fådd den ut av verksted dær de har byttet jordingkabel så får jeg start med en gang å d varer i ich 4 dager uten problem?
Tommen325 Skrevet Oktober 22, 2011 Skrevet Oktober 22, 2011 Hvis lysene ikke dimmer i det hele tatt når du vrir om nøkkelen så slår nok ikke starteren inn. Kan jo evt. Være starter releet som har tatt kveld.
Ironmpower Skrevet Oktober 22, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2011 lurer på om det ikke er noe feil med ledninger til/fra startern
Ironmpower Skrevet Oktober 23, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2011 fikk start når jeg trillet den i gang uten å slippe clutchen bare vridde om tenninga å da tok bilen å den startet med en gang :S periodisk feil
SweetBMW Skrevet Oktober 23, 2011 Skrevet Oktober 23, 2011 Hvis den startet når du trilla den i gang kan du utelukke ALT annet enn starter og rele. Startere brenner ut, og samme gjør releer. Kontaktfusk på innslaget på startern eller releet. Bytt releet først da detet er billigst.
Ironmpower Skrevet Oktober 23, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2011 snakka med verksted og de sier at det ikke er noe vits og bare skifte rele....fordi disse delene burde byttes samtidig??? noen som har en link som jeg kan kjøpe en orginal startmotor i fra?
SweetBMW Skrevet Oktober 23, 2011 Skrevet Oktober 23, 2011 Sa de hvorfor de burde byttes samtidig? Releet kan brenne kontaktene sine av vanlige slitasje og av andre grunner og samme med starteren. Men du gjør som du vil. www.gsbildeler.no www.schmiedmann.no www.koed.no
Ironmpower Skrevet Oktober 23, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2011 det var fordi de skulle tjene penger? nei vet ikke de sa at de vanligvis gikk gaiken samtidig..men nå er ikke dette et merkeverksted da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå