rekorden Skrevet Oktober 23, 2011 Skrevet Oktober 23, 2011 Det er vel ikke noe startrele på denne bilen? Regner med det er innslagsreleet det er snakk om, og det er en egen del på selve starteren. Det er ikke særlig lurt å kjøpe ny starter når du ikke vet om den du har virkelig er defekt. Her er noen årsaker til at den ikke starter: 1. Startsperre er koblet inn. 2. Kontaktplaten i tenningen er defekt. 3. Innslagsreleet er defekt/dårlig kontakt. 4. Startmotoren er defekt. 5. Ledning til innslaget er falt av. 6. Ledning til startmotor er falt av. Jeg ville begynt med å sjekke om det kommer spenning frem til innslaget når en vrir på tenningen. En kan også sette spenning direkte på innslaget og se om starter da begynner å gå (husk å ha bil i fri!!!!!). Hvis du ikke får spenning frem til innslaget, vil jeg mistenke kontaktplaten i tenningen. Det kan også være ett startrele, men jeg finner ikke dette i koblingsskjemaet til bilen... Startmotoren kan selvsagt være defekt, men jeg tviler litt på dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå