venture2076 Skrevet Oktober 23, 2011 Skrevet Oktober 23, 2011 E46 330xiat med oljelukt i bilen. I tillegg viser bilen gul oljelampe noen ganger bare 4000km etter oljeskift der man fylte på 6.2 liter. Nå har jeg lest meg ihjel på forumet om hva dette kan være. Ventiltetninger tror Autopower ikke det kan være De tror det kan være utluftningsventil, gudene vet hva det er... Forumet mener vel det er veivhusventilasjon? Har lest at hvis det filteret er tett så kommer olje inn i eksosmanifolden og det er noe med tett oljepeiler rør og? Noen som har peil? Verste jeg vet er å bytte deler og betale dyre dommer, og så er det ikke det som er problemet... Hva tror dere?
Magnus M Skrevet Oktober 23, 2011 Skrevet Oktober 23, 2011 En gjenganger er defekt/sprø toppdekselpakning på disse motorene, så det lekker olje ned på eksosmanifoilen, oftest i bakkant på motoren. Da vil du få oljelukt inn i coupe`en. Sjekk om du ser oljerester på varmeskjoldet over manifoilen.
Alpejohn Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 Holder vel med en tråd på dette problemet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå