Gå til innhold

Hva skal man se etter på en 1990 520i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, jeg er ny med bmw'er, og nå vurderer jeg å kjøpe meg en 520i fra 1990. Jeg lurer på om jeg kunne fått litt hjelp med hva jeg skal se etter når jeg er å ser på slike biler. Hva er gode, og hva er dårlige tegn/vanlige feil på disse bilene?

På forhånd takk for all hjelp :D

Skrevet

på en snart 22 år gammel bil kan det være greit å ta full sjekk av noen som kan BMW, spessielt E34, Når det er så gammelt så dette så kan jo alt ryke.

E34 er kjempebil, men når det er så gammelt så bør du iallefall ha en buffer på 5-10 lapper bare i service, smårep deler når du skal ta bilen i bruk. Har hatt 5 E34 siste 9 år, og det som har vært den røde tråden har vært: rust, understellsdeler, bensinsystem/pumpe og ellers ALT av slite deler. Kjøpte en 1995 520i Touring for 1 mnd siden som nå trenger eksos, foringer, støtdempere, rustsveising, bremser bak og nye hovedlykter. Dette er bare for eu godkjenningen sin del :)

Lykke til!

Skrevet

Se ihvertfall etter rust. Kanalrust som flere nevner, og rust i bakluka (over skiltet).

Er bilen rustfri, er resten lett å bytte. Enten med nye eller brukte deler. Er mange delebiler her på forumet, og god tilgang på deler.

Det blir bare opp til deg hvor mye penger du ønsker å legge i en 520i. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...