Gå til innhold

Bensinrør, hvilken er "feed"/Retur? E36 325i 1994 *Løst*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det noen som kan fortelle meg hvilken av bensinrørene som er feed og hvilken som er retur?

Koblet de av når jeg hadde ute bensintanken og nå husker jeg ikke hvilken som er hva...

(og jeg som pleier å være nøye med å ta bilder.. F**n!)

Har festet de på bensintanken, men hvilken av de skal på filteret? Ytterste eller nest ytterste(mot drivakselen)?

Skrevet

Hvis du er usikker kan du jo skru på tenninga og se hvor det kommer bensin ut av pumpa. den skal inn på filteret. ellers så er retur den som kommer fra bensintrykksregulatoren.

Skrevet

Alt av ledninger inni bilen er koblet fra :/

Er det noen som kunne ha stukket hue under bilen sin og sett?

Skrevet
er jo bar eå prøve.. værste som skjer er att dne ikke går :P

Sant nok,

men hvis noen har bilen sin på bukk/jekk for å skifte til vinterhjul, kan dere se etter?

Skrevet
står motor i bilen?

følg føret som går inn på fuelrail, der er feed røret.

Det samme er jo også retur røret da :P Men feeden er den som går inn på forkant av motor, nærmest fronten :wink:

Skrevet
står motor i bilen?

følg føret som går inn på fuelrail, der er feed røret.

Det samme er jo også retur røret da :P Men feeden er den som går inn på forkant av motor, nærmest fronten :wink:

takk :) , men har nok beskrevet spørsmålet feil. Tenker på de lange rørene under bilen.

Rett før bensinfilteret (og bensinfilter av typen som er festet ved siden av motor, ikke av typen som er under bilen).

Skrevet

Følg slangene som går ut i bakkant av fuelrailen mot torpedovegg, så ser du hva som er retur. Eller du kan starte bak på tanken og gå tilsvarende fremover fra pumpa, så vet du hva som er trykksiden. Den andre er altså retur. Enklere blir det vel ikke?

Skrevet

Takk for svar :)

Røret som er blått eller har blå striper eller merkinger er retur ;)
Begge mine er "grønne",,, nå sorte.

Den blå jeg har er for lufting/start og går til kullfilteret.

Følg slangene som går ut i bakkant av fuelrailen mot torpedovegg
problemet ligger etter filteret men før bensintanken, hvis du skjønner hva jeg mener, koblingene mellom rørene og slangene.
Eller du kan starte bak på tanken og gå tilsvarende fremover fra pumpa, så vet du hva som er trykksiden. Den andre er altså retur.
Skal prøve å se etter, kanskje jeg kan få nok innsyn gjennom lokkene (at jeg ikke har tenkt på det!) i karosseriet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...