Gå til innhold

Tilpasse Coilovers til E30? ( E46, E36 )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topic seie så lure eg på om det er nokon her som har tilpassa Coilovers som er laga til E36 eller E46 før? Og om det er vanskleg? :)

Skrevet

tja, hvorfor?

e30 har i utgangspunktet innsatsdempere, noe e36/46 ikke har. Skal du modde til coilover fra e36 må du kappe av festene til spindelen å sveise hele demperen direkte. Om demperen tar skade av varmen kan jeg ikke svare deg på, men jeg hadde ikke giddet å gjort det.

Spec på demper/fjær er heller ikke optimalisert for e30.

Ta en titt på Ground Control, BC, D2, Ksport. Det er vel det billigste, gode du kommer over.

Skrevet

Det billigste er jo å bygge selv, med gjengehylser. Da kan du bytte dempere akkurat som med f.eks kw... Jeg bygde selv til e30 m3, med koni dempere, trur det kom på rett over 3500... Dette får du riktignok ikke godkjent, men kanskje hvis du bestiller fjæra fra et kw sett å får tüv papirer på det... Er vel bare nr på fjæra de ser på :)

Skrevet

Godkjenning er uansett ikkje eit tema da det er snakk om banebil, i og med att det er banebil det er snakk om så må det jo bli så stivt som mulig og, blir det det med coilovers man bygger sjølv da?

Skrevet

Du får det akkurat som du vil iom at du velger dempere selv og fjærer får du for 550-650kr stk på kollevold, i alle mulige lengder og styrke... Jeg bytta fjærer 4-5 ganger før jeg var fornøyd :)

Men hvorfor skal det være så stivt som mulig? Jeg hadde det første gs-performance understellet til e36 og der var fjærene så stive at demperne ikke hang med! Å det sitter faktisk ikke bedre jo stivere det blir... Å skal du aldri kjøre når det er vått?

Skrevet

For her skal eg ha rævva lenger ut enn fronten og det konstant, da vil eg ha minst mulig krenging osv...Lettere å kjøre da...

Skrevet

Ja men du vil vel ikke ha dårlig feste foran uansett? Hjelper ikke med bare stivere fjærer for at det ikke skal krenge, kjøp deg noen ordentlige stab-stag...

Skrevet

Stab stag blir kjøpt hoss ireland engineering tenker eg, kjekt med tips fra folk med erfaring foresten :D

Takker for det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...