Marius5PA Skrevet Oktober 25, 2011 Skrevet Oktober 25, 2011 Hei, Lurer på hvor mye effekt jeg kan forvente å få ut av å skifte ut kammene på en m52b20? Muligens kombinert med chip å eksos.
JulianS Skrevet Oktober 26, 2011 Skrevet Oktober 26, 2011 Du får veldig lite for penga!!! Bytt motor eller ta deg ei bolle
janerik171187 Skrevet Oktober 26, 2011 Skrevet Oktober 26, 2011 Du får veldig lite for penga!!! Bytt motor eller ta deg ei bolle Stikkordet er vell heller. dropp bolla. Må spare vekt
bcrazy Skrevet Oktober 26, 2011 Skrevet Oktober 26, 2011 "Sportkam" vil ha mere duration enn originalt, du vil da få flere hk ved høyt turtall og færre ved lavere turtall. dvs mindre nm ved lave turtall. Du kan sikkert hente ut 20 hk til, men du vil da også sikkert miste dreiemoment lenger ned på turtallskalaen, noe jo ikke M52B20 har så mye av fra før av.... Men selv om bunndraget til m52B20 ikke er allverden, så er nm pr liter veldig bra. Det skal mye til å øke dette noe særlig. Om du skal bruke bilen til vanlig kjøring er det bedre å la være. Større motor er nok det enkleste, eller bare innfinn deg med at slik er det med 2 liters suge motor i stor bil.
JulianS Skrevet Oktober 26, 2011 Skrevet Oktober 26, 2011 Det er ikke durasjonen som "flytter" registeret. Jo mer durasjon, mer effekt (teoretisk) og smalere register (mindre jevnt drag). Du kan fint få mer moment på bunn hvis du justerer kammene til mindre overlapp og seinere kamtider. Men dette vil gå utover toppeffekten og vice versa. En turbomotor med litt ladetrykk (1-1.5bar) kan en gjerne få ut 50-150hk ekstra av med hissige kammer, men dette krever nøye justerte kamtider og går veldig utover kjørbarheten!
bcrazy Skrevet Oktober 26, 2011 Skrevet Oktober 26, 2011 Ok, men mer durasjon gir vel i de fleste tilfeller også mere overlapp. Det er en grense for hvor mye man kan justere kammene for å få mindre overlapp. Mer løft gir jo også mer effektiv durasjon og mer overlapp. Finnes det noen trimkam til M52 som gir både mer i bunn og mer på topp? Jeg tror svaret er nei.
Hauso Skrevet Oktober 26, 2011 Skrevet Oktober 26, 2011 Om grovere kam skal merkes bør du også ha større ventiler, mer bensin inn, mer eksos ut, innsug osv.. det bare baller på seg, så er nok best å la vær:) Blir litt som å bare trene biceps for å få større armer, uten å tenke over at triceps er ca 2/3 av armen.. Om du skjønner?
JulianS Skrevet Oktober 26, 2011 Skrevet Oktober 26, 2011 Uten at jeg veit veldig mye om m50/m52 så regner jeg med at ventilene i holder i massevis før det er noe poeng å oppgradere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå