Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har tatt livet av kinaturboen min nå, så lurer eg på om en Garret t03 turbo som blir brukt på volvo 760 ville funger på en M20b25 motor ?

Lader ca 0.5, vil den klare å prodeusere nåkk luft ? :)

Mvh. Fredrik

Skrevet

Iogmed at den har stått på en 760 så skal det nok funke, men ellers er det særdeles lite informasjon i spørsmålet ditt som vi kan bruke for å svare. At det er en t03 sier svært lite. ;)

Skrevet
Kan du definere en lavtrykksturbo?

Har vell og gjøre med en turbo som er mest effektiv på lave rpm's? Kan gjerne daffe av på 4-5000 rpm men s en høytrykks turbo går lenger opp?

Mener på og ha hørt noe om forskjeliige turbiner på de to nevnte. korriger meg gjerne Mr.joachim;)

Eller ligger det bare i forskjellige aktuatorer? hmm. her må de lese litt sjønner jeg, ble usikker nå som du drog opp den der joachim;)

Skrevet

Turboene på lavtrykk og høytrykk Volvo er like, wastegate er ulike.

Så vidt jeg veit iallefall. :) Enkelte mener det er en marginal forskjell på turbinsida, men det har isåfall ingen betydning.

Skrevet
Turboene på lavtrykk og høytrykk Volvo er like, wastegate er ulike.

Så vidt jeg veit iallefall. :) Enkelte mener det er en marginal forskjell på turbinsida, men det har isåfall ingen betydning.

Da var det ikke så ille likevell;)

• 4 months later...
Skrevet

Fördelen med en liten turbo är just att du får tidigare laddtryck. Så bara den orkar hålla laddtrycket hela varvtalsregistret ut och att det inte blir för mycket värme , så borde det kunna bli bra.

Se till att ha intercooler så du får luften väl kyld också.

Borde ju inte vara några problem alls om du bara ska ladda 0,5 bar kan man tycka. Bäst är ju att prova såklart, eller ha tur och hitta någon som byggt på just den turbon.

Mvh//

A.Fekzen

Skrevet

Er bedre å finne noe større på høggeren....

Hadde en tilsvarnde cossie på min m20b25 og den hadde ikke mer å gi på 0.8bar, den gav da 230hk på hjul. Monterte etterpå en billig kina turbo jeg fikk for 1200.- av kimmit og da gav den 270hk på nav med 0.7bar... det forklarer det meste i spørsmålet ditt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...