Gå til innhold

blinkende led baklys problem..!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ett problem med den ene baklykta mi.. jeg har ettermoenter baklykter som har ledlys i bak- og bremselys.. og jeg vet ikke om det kan ha noen sammenheng med at jeg nylig har montert angeleyes, men venstre baklykt har bynnt å blinke konstant..

viss jeg trykker på bremsa så bremselyset kommer på da fungerer alt bra og blinkingen slutter, men når kun baklyset er tennt da blinker det i fast tempo

kan det ha noe med feil motstand i ledpærene å gjøre.. eller er det noen som har vært borti lignende problem?...

• 2 weeks later...
Skrevet

Har prøvd å koble 6, 12 og 60 ohm's motstand på ... men enda samme blinking ...

kan ikke skjønne hva det kan være som er galt, viss jeg stopper bilen skrur av lysene og setter blinklysbryteren over til venstre da er det en funksjon for å teste parklys og baklys, og når jeg gjør dette så lyser lyset konstant, men viss jeg setter tenningen på, då begynner det å blinke, så skulle ikke tro det var noe galt me lyken.

Skrevet

hva om du skrur på parklys uten tenninga på. altså alle parklys på begge sidene. ikke bare side parklys med blinklys hendlen.

Skrevet
Nei Vegar, du må slutte å kjøpe baklykte på ebay :)

Haha, ja d e kansje en idè d Tony :P

hva om du skrur på parklys uten tenninga på. altså alle parklys på begge sidene. ikke bare side parklys med blinklys hendlen.

jada, det blinker da også...

men en annen ting jeg har lagt merke til er etter jeg har kjørt en stund så har den en tendens til å slutte å blinkingen... usatbile greiier..

Skrevet
kanskje du får for lite strøm når alle lys er på. dårlig batteri? eller feil på lykta.

tenkte tanken men kan ikke skjønne at det kan være det .. er jo ledlys det er snakk om det det trekker jo ikke noe strøm...

og som sakt når jeg har bilen av og tar blinklyshendelen over til venstre da lyser bestandi lyset konstant.. så skulle ikke tro det var noe galt med lykten...

Skrevet

Dette tror jeg er et resultat av at bilen kjører litt strøm gjennom alle pærer for å kontrollere om de er der og fungerer. Dette har også en bieffekt av at pærene er forvarmet og vil trolig holde litt lenger enn om de skulle veksle mellom å være iskalde og glovarme. Med dette har de en viss temperatur hele tiden.

Pulsene som sendes ut kan kodes om/programmeres og deaktiveres om det ønskes - se bilde fra BMW Scanner, "Light coding" på http://www.bmw-scanner.com/?page=bmw-scanner_v140

Grunnen til at blinkingen synes med LED i baklys o.l. er at disse ikke har noen forsinkelse eller oppvarmingstid (og det skal lite til for å få en lysdiode til å lyse, selv korte pulsbredder vil gi synlig lys i disse).

Jeg skal selv bytte ut mye av lysene med lysdioder og må derfor deaktivere forvarming og kontroll av det jeg bytter ut.

Skrevet

enig i det bayerfun skrev . dette er det nok can busen som fucker opp ja. den sender små pulser for å sjekke om pæra er ok. dermed vil leden flimre. det vil sansynligvis også blinke litt i lampa om du har bilen på og lysene av?

jeg har nemelig prøvd led i grøftelysene, og det ga disse problemene, så jeg skal ta de ut igjen. har led baklykter jeg også, men der fulgte det med ballaster/ motstander så ingen flimmer eller feilkoder på de

Skrevet

jeg hadde også LED baklykter en liten stund. der var det ingen problem.

hadde også skiltlys i LED. det gikk også bra. men fikk feilmelding inne at de ikke virka. med ballast så ordnet det seg. ingen flimmer.

men de skal vel ikke blinke av den lys testen når de allerede er på. mine blinket om jeg skrudde på tenning uten lys på. da var det ikke noe som skulle lyse. men lys testen hadde nok spenning til at LED og CCFL begynnte og blinke. men hviss om jeeg hadde lysa på og skrudde på så blinket ikke noe siden lys test signalet er mye mye svakere enn strømmen som kommer når lysa er på.

er kontaktene til lyktene på begge sider like? husker ikke hvordan det var på min bil.

er de like så prøv og bytt side på lyktene og se om problemet følger lykta eller om det holder seg på samme siden av bilen.

Skrevet

Har selv etter monterte ccfl ringer som dimmer litt når bilen slår seg av, er nok som de over sier, puls strømmer som blir sendt igjennom, med en gang jeg skrur på parklys er de fine. Jeg hadde også blinking i mind led lys, men det var pga det var dårlig kontakt pga klem i ledningene som gikk fra led diodene til pæreholderen..

Skrevet
Mulig du har en overledning en plass. No veit ikke jeg korsen det er på LED lykter. Er det kretskort der?

Kan nestn vikre sånn .. rart at lykta på høyresia fungerer fint...

Dette tror jeg er et resultat av at bilen kjører litt strøm gjennom alle pærer for å kontrollere om de er der og fungerer. Dette har også en bieffekt av at pærene er forvarmet og vil trolig holde litt lenger enn om de skulle veksle mellom å være iskalde og glovarme. Med dette har de en viss temperatur hele tiden.

Pulsene som sendes ut kan kodes om/programmeres og deaktiveres om det ønskes - se bilde fra BMW Scanner, "Light coding" på http://www.bmw-scanner.com/?page=bmw-scanner_v140

Grunnen til at blinkingen synes med LED i baklys o.l. er at disse ikke har noen forsinkelse eller oppvarmingstid (og det skal lite til for å få en lysdiode til å lyse, selv korte pulsbredder vil gi synlig lys i disse).

Jeg skal selv bytte ut mye av lysene med lysdioder og må derfor deaktivere forvarming og kontroll av det jeg bytter ut.

Ja dette høres veldi logisk ut .. har tenkt tanken selv...

jeg koblet opp 100w xenon i langlys med relekit for en stund siden, og da ville ikke langlysene tenne siden det er helt feil motstand i reléet... men jeg koblet en motstand imellom og da fungerte alt bra...

som sakt tiligere har jeg prøvd å koble motstand i paralell på baklysene også, men det fungerte da altså ikke ...

har tenkt å prøve å programere det vekk, har tilfeldigvis akkurat den bmw-scanneren du sende link til liggende hjemme, har bare ikke tatt iniativ til å prøve å det ut enda.

enig i det bayerfun skrev . dette er det nok can busen som fucker opp ja. den sender små pulser for å sjekke om pæra er ok. dermed vil leden flimre. det vil sansynligvis også blinke litt i lampa om du har bilen på og lysene av?

jeg har nemelig prøvd led i grøftelysene, og det ga disse problemene, så jeg skal ta de ut igjen. har led baklykter jeg også, men der fulgte det med ballaster/ motstander så ingen flimmer eller feilkoder på de

Ja mest sannsynelig dette...

synes bare det er rart at høyrelykta ikke blinker...

men har sedd akkurat da jeg har startet bilen og alle lysene dimmer litt opp og ned i høyrelykta også, sikkert bare litt dårliere kontakt eller noe på venstrelykta siden den blinker istedet for å dimme litt bare.

jeg hadde også LED baklykter en liten stund. der var det ingen problem.

hadde også skiltlys i LED. det gikk også bra. men fikk feilmelding inne at de ikke virka. med ballast så ordnet det seg. ingen flimmer.

men de skal vel ikke blinke av den lys testen når de allerede er på. mine blinket om jeg skrudde på tenning uten lys på. da var det ikke noe som skulle lyse. men lys testen hadde nok spenning til at LED og CCFL begynnte og blinke. men hviss om jeeg hadde lysa på og skrudde på så blinket ikke noe siden lys test signalet er mye mye svakere enn strømmen som kommer når lysa er på.

er kontaktene til lyktene på begge sider like? husker ikke hvordan det var på min bil.

er de like så prøv og bytt side på lyktene og se om problemet følger lykta eller om det holder seg på samme siden av bilen.

Ja har led i skiltlys jeg også ... får feilmelding men regner med jeg kan programmere det vekk ... de lysene er iværtfall stabile ...

ja har lagt merke til viss jeg skrur på tenningen med lyset av at ccfl ringene gjir ett lite blink hvert 5 sekund eller noe sånnt... men blinkingen jeg får på baklyset når jeg skrur på bilen er mer slik at lyset er på i litt over 1 sekund også blinker det seg av i kansje 0,1 sekund ...

Har selv etter monterte ccfl ringer som dimmer litt når bilen slår seg av, er nok som de over sier, puls strømmer som blir sendt igjennom, med en gang jeg skrur på parklys er de fine. Jeg hadde også blinking i mind led lys, men det var pga det var dårlig kontakt pga klem i ledningene som gikk fra led diodene til pæreholderen..

ok, har sjekket ledningen flere ganger, skrudde hele lykta av bilen for å teste og fant ingenting som var feil... fikk ikke sett så veldig nøyye så er kansje en liten mulighet for at det kan være kontaktfeil, så skal prøve det å programmere problemet vekk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...