Hauso Skrevet Oktober 26, 2011 Skrevet Oktober 26, 2011 Som overskriften sier, så piper vifta i kjerra mi når jeg har den på hakk 2/4, og kun på hakk 2. Den fungerer helt fint, bortsett fra den veldig irriterende høyfrekvente lyden.. Har gitt den litt WD-40/ 5-56 innimellom, fra utsida, og det hjelper en stund før det kommer tilbaks. Regner med det er noe som begynner å bli slitt(!) men lurer på om det er noen tips som kan stoppe den pipelyden, annet enn å pelle ut varmeapparatet. Er det btw mye jobb? Regner med det sitter godt under/bak dashbordet, og at dette må vekk, og det gidder jeg ikke begynne på enda, det får isåfall vente til våren:) Takker for innspill og tips:) Mvh Magnus.
Hauso Skrevet Oktober 27, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2011 Ingen som har hatt samme problemet kanskje? Det finner jeg merksnodig:P
gullsakar Skrevet Oktober 28, 2011 Skrevet Oktober 28, 2011 er det selve vifta som piper? kan ikke bare være så enkelt som at det har lagt seg no drit der som feks et løv eller no..? eller en gammel parkeringsbillett som har sklidd ned i dashen.. kan jo sjekkes hvertfall...
Hauso Skrevet Oktober 29, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2011 Kan godt være, men synes det er rart i og med det kun er på hakk 2. Verdt å sjekke, men høres for godt ut til å være sant:p det blir jo også midlertidig borte når jeg smører opp med litt wd40.. blir litt brydd av den lyden serru:p
LK Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Bytta vifta på bilen til en kompis engang. (E30 320) Vifta satt i forkant av frontruta og vi måtte demontere diverse deksler for å komme til. Der hadde akselen på vifta gravd seg ned i plastikken på begge sider
treige Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Ganske greit å bytte. Byttes fra "utsia". Toppen to timer med mindre kurrant verktøy vil je tru. Eller er det bare på E34 det er slik..
Melkvik Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Er ei luke på torpedo veggen nedenfor viskerne, åpne den, og der ligger vifta i en viftekasse, fjærn klipsa på viftekasse, og ta den bort, og innefor ligger vifta, mener det er ett stort metall klips som går over motoren til vifta, som holder den på plass. Sikkert utslitt vifta di siden den piper. Veldig kurant og skifte:)
Hauso Skrevet November 2, 2011 Forfatter Skrevet November 2, 2011 Jaha, det hørtes ikke så ille ut. Så for meg at dash og alt måtte ut jeg. Skal ta en titt en dag jeg har tid. Må jeg bytte vifte, eller er det noen deler jeg kan btrte, uten å bytte vifte?
Kvasi Skrevet November 2, 2011 Skrevet November 2, 2011 bytt hele vifta du:) Jepp, er bare å bytte. Lønner seg å sjekke hvilken vofte du har før du setter igang, det er to forskjellige ute og går. Ta av det lokket på torpedoveggen og se om dekslene over skovlene er av plast eller metall. Er det plast skal du ha vifta med breie skovler. Like lurt å ikke kjøpe ei brukt ei, så slipper du å gjøre det en gang til om ikke så lenge..
Hauso Skrevet November 13, 2011 Forfatter Skrevet November 13, 2011 Hmm, takk for tipset, skal se på det en helg jeg er hjemme;) Er det noen slanger som går inn på vifta som kan være greit å bytte ut også kanskje? Antar jo at det begynner å bli litt morkent kanskje? (:
arntarn Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 har akkurat gjort d samme på min e30. vifta koster ca 1200 kr på koed. gjort på ca en halv time denne jobben
Hauso Skrevet November 14, 2011 Forfatter Skrevet November 14, 2011 hmm.. Mye penger for å fjerne en pipelyd.. Koster jo jaggu 2600 ish på GS.. Jeg ser an, men nå vet jeg jo litt mer hva jeg går til om jeg velger å bytte! Takk skal dere ha:)
Kvasi Skrevet November 15, 2011 Skrevet November 15, 2011 Når den først har begynt å pipe er det pga slakk og jern mot jern, blir bare værre helt til den stopper å snurre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå