Thomaz Skrevet Oktober 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2011 Skal da den ut å se på Den i dag Er Borsch ja Hvor sitter batteri på E39. ? Første gang med E39 Er det forresten reimhjul på den ene skruen til Dynamo'n ? Syns det kan se sånn ut. Ja ser ut som kjølevifta må ut for ser veldig trangt ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Oktober 28, 2011 Share Skrevet Oktober 28, 2011 Batteriet sitter på høyre side i bagasjerommet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Oktober 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2011 Er stramme hjulet den med torx skrue? Er det noen som kan forklare framgangsmåte og hva av verktøy man trenger ? Var mer køddete enn forventet Har vært ute å prøvd litt nå med nesten ikke verktøy uten hell Har fått av kjølevifta og den ene skruen med strammehjul. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amzoch Skrevet Oktober 28, 2011 Share Skrevet Oktober 28, 2011 Byttedynamo finnes ja. koster vell 4000 kr på mekanomen.. Det er en 17 nykkel som brukes for å ta strammehjulet. Tar skralla medus og bare "skyver" den mot venstre så reima blir slakk. ja kjøle vifta må ut. Går fint å ta ut regulatoren uten å ta ut dynamoen, ikke problem, men i etterkant syns eg det var mer oversiktig og er ikke vanskelig å ta den ut.. (mistet noen kopper ned så ble førbanna) når dynamoen sto på.. men som sakt ingen problem.. bare prøve det først. Skal IKKE Skru av strammehjule Her kan du se han bare skyver strammehjulet. Dette er en 3 serie så er ikke samme som e39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Oktober 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2011 Ok hvem av di hjulene er stramme hjulet ? Syns det kun er det med torx som kan ligne et stramme hjul. Sitter et hjul på den ene skruen til Dynamo'n og. Mener det ikke gjorde det på M50 motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Oktober 29, 2011 Share Skrevet Oktober 29, 2011 http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... lternator/ Nr 6 er stramme hjul. Det skal ikke skrues løst. Det gir kun press fra en fjær. del 8. Du må bruke et flatt skrujern og bende det slakt. Det er litt ekkelt å se hvordan du får tak men prøv å resonere litt så går det.Du får et tak fra venstre side og kan presse demper del 8 nedover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amzoch Skrevet Oktober 29, 2011 Share Skrevet Oktober 29, 2011 Det mitterste hjulet. TAr ett skrugjern og fjerner lokket. bruker 17 mm mener jeg det var. og presser det mot venstre. Dette er ikke det samme hjulet. men er samme prinsippet. Fjerne logget. sette inn en kopp og dra skralla nedover mot gulvet, dermed skyves hjulet til venstre, så tar du bare av reima fra dynamoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Oktober 29, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2011 Da er det det hjulet jeg trodde det var Er torx skrue på den på min. Sitter et form for stramme hjul på det ene festet til Dynamo'n og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amzoch Skrevet Oktober 29, 2011 Share Skrevet Oktober 29, 2011 OKei. da er jeg litt usikker. Det er slik som det øverste bilde det ser ut hos meg.. dog en 520i da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Oktober 29, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2011 Ser sånn ut hos meg nesten og, bare at det er et stramme hjul som presser ned mellom di to øverste hjulene om du skjønner Men hjalp det bilde litt mer oversiktelig uten front montert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet November 4, 2011 Forfatter Share Skrevet November 4, 2011 Da er Dynamo overhalt og satt i igjen, å bilen lader som bare det Så helt ny ut når jeg fikk den igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amzoch Skrevet November 4, 2011 Share Skrevet November 4, 2011 Leverte du den inn? hvor? Byttet dem sleperinger også`? ka alt kom på`? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet November 4, 2011 Forfatter Share Skrevet November 4, 2011 Kom på 3600 for full overhaling. Dvs alt av lager, slepering etc så den er som ny. Med 1 års garanti. Leverte den på triconor på alnabru. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet November 18, 2011 Forfatter Share Skrevet November 18, 2011 Da har den to uker gamle dynamo'n tatt kvelden. Dama står i Sverige og må kjøres hjemmed bergings bil. Er ett års garanti på den men må alikevel skru den ut å levere den. Jeg mener dem burde ta på seg jobben med å skru den ut da den kun er to uker gammel. Noen som har no formeninger om hva man har krav på her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Desember 4, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2011 Da har den nye dynamo'n tatt kvelden og !! Noen grunn til at bilen "spiser" dynamo'r?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå