Desko-K Skrevet Oktober 27, 2011 Skrevet Oktober 27, 2011 Batteriet mitt er flatt, så jeg får ikke brukt fjernstyringa, og låsesylinderen på døra er ødelagt. Vet man kan åpne bagasjelokket med nøkkelen, men sist gang jeg prøvde virket ikke dette heller, virket som låsesylinderet var ødelagt på samme måte som døra foran. Finns det flere triks for å åpne bilen?
rekorden Skrevet Oktober 27, 2011 Skrevet Oktober 27, 2011 Har du tilhengerfeste? Hvis du har nyere stikk, skal det være en pinne som er koblet direkte (via en sikring) til batteriet.
S.Hafsmo Skrevet Oktober 27, 2011 Skrevet Oktober 27, 2011 Fungerer ingen av de 3 låsesylindrene? Har du prøvd å løfte opp dørhåndtaket, for så å vri nøkkele "forbi" der hvor den normalt låser opp? Krever gjerne litt knøvling, men det fungerte på min når låsesylinderen plutselig sluttet å fungere.
Yngvejos Skrevet Oktober 27, 2011 Skrevet Oktober 27, 2011 E39 dører kan låses opp uten å dra i håndtaket. Bare sett i nøkkelen og vri på normalt vis.
S.Hafsmo Skrevet Oktober 27, 2011 Skrevet Oktober 27, 2011 Tenkte på dobbeltlåsing/emergency unlock. Vet dog ikke om det er likt på E39 som E34, dog lett å teste.
Desko-K Skrevet Oktober 28, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2011 Har vel bare 2 låsesylindre? Dør på førerside og bagasjelokk. Døra har alltid vært helt stuck, og nå er bagasjelokket også det (funket før). Sitter fast samme hvilken vei jeg vrir. Funker dette med skiltlys, tips..? Er det så vanlig at låsesylindre blir ødelagt? Siden begge mine er ødelagte og nesten aldri brukt de
S.Hafsmo Skrevet Oktober 28, 2011 Skrevet Oktober 28, 2011 Har du ikke på passasjerdøra altså? Dørlåsen jeg har på passasjersiden har ikke fungert siden jeg kjøpte bilen (for 4 år siden), men så prøvde jeg den overnevnte metoden for "nødopplåsing", og vips, nå fungerer den. måtte dog ta i en del, og prøve litt begge veier før det fungerte. Har du testet med reservenøkkelen?
Sjøbuse Skrevet Oktober 28, 2011 Skrevet Oktober 28, 2011 ikke sikkert låsene er ødelagt. de har nok bare satt seg fordi de ikke har vært i bruk på sikkert 10 år.
Desko-K Skrevet Oktober 29, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2011 Mulig.. Noen tips for å løse opp da? Har ikke noe på passasjersiden nei.. Tro meg, lirket masse på begge låsene men uten hell...:/ turte ikke ta i for mye though. Har ikke prøvd reservenøkkel men kan finne den fram og prøve imorra.
2000Touring Skrevet Oktober 29, 2011 Skrevet Oktober 29, 2011 Funker dette med skiltlys, tips..? Har ikke prøvd dette selv, men for meg virker det fornuftig. Om man får kjørt strøm inn på systemet, fra ett eller annet sted, så vil det havne tilbake til batteriet - og da kan du prøve å låse opp. En annen ting som sikkert fungerer er å komme deg under bilen og sette strøm på den store plussen som går til starter/dynamo. Den går direkte til batteriet, så om det ikke er strøm på batteriet så får du det da.
S.Hafsmo Skrevet Oktober 29, 2011 Skrevet Oktober 29, 2011 skiltlys høres usannsynlig ut, da det ikke er/skal være strøm på skiltlyset når bilen står. Med andre ord har du ikke en lukket krets, og får ikke strøm på batteriet. Hadde du kommet det inn i bagasjerommet kunne du koblet deg på belysnignen der, siden den slås på når du åpner luka. Tror det beste blir å jekke opp bilen,og koble seg på dynamoen som Touring nevner.
2000Touring Skrevet Oktober 29, 2011 Skrevet Oktober 29, 2011 skiltlys høres usannsynlig ut, da det ikke er/skal være strøm på skiltlyset når bilen står. Med andre ord har du ikke en lukket krets, og får ikke strøm på batteriet.Tror det beste blir å jekke opp bilen,og koble seg på dynamoen som Touring nevner. Selvfølgelig... Der har du et godt poeng. Når man har en bryter på kretsen, som bryter når luka er igjen - da vil det sannsynligvis ikke virke. Da er det under bilen som er løsningen.
cato'n Skrevet Oktober 29, 2011 Skrevet Oktober 29, 2011 Jekk opp bilen å kobl på plusspolen på starteren uten å komme ani styrestrømmen... minus på noe stål der det er joring bruk noen start kabler Det funker
Muztang289 Skrevet Oktober 29, 2011 Skrevet Oktober 29, 2011 Jeg fikk ikke åpnet bagasjen en gang pga en jakke som hadde klart å kile seg fast i låsen til luka, så jeg måtte dra manuelt rundt med nøkkelen da ikke den vanlig åpneren ( kontrollen eller knappen på bakluka ) ikke klarte å dra rundt.. Å stikke nøkkelen inn i låsen bak var et prosjekt alene! Om de ikke har vært brukt på lenge bør de smøres opp og jokkes mye frem og tilbake med for å få den til å gå rundt, dette tok sin tid men gikk til slutt. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå