kossmaster Skrevet Oktober 29, 2011 Skrevet Oktober 29, 2011 var i trondheim og hentet meg en e39 touring i går men på turen kom det et par små feil 1 abs giveren er gåen så må sende denne til overhaling, tips på hvor, vil det ta lang tid og pris ? 2 cd veksleren registrerer ikke cd'er ( fikset) *feil: fastkilt veksler arm* 3 begge varmesetene fremme slår seg av etter 1 sec, hva er galt ? (fikset) *gåen sikkring* 4 korsrygg "puta" i fører sete funker ikke lett operasjon for og fikse dette ? 5 meget moderat pixel feil i dashbordet hvor anbefaler dere og kjøpe en ny fra ? 6 Vindus visker på bakluke har takket for seg, skal være et stag som er gåent eller lignende motor går, får man "diy kitt" for og reparere sånt ? og antispinn lampe lyser har dette også noe med abs giver og gjøre ? takker for svar
Aroid Skrevet Oktober 29, 2011 Skrevet Oktober 29, 2011 nr1: Ta en diagnose test. Så kommer det opp hvordan hjul giver som er defekt. Når en hjulgiver er defekt så lyser også asc/dsc nr2: Slitt cd cover. DIY hvordan man kan fiks det. http://www.meeknet.co.uk/E38/Changer/Index.htm nr3: slå på tenninga. Holde setevarme knappen nede i 12sek. Vis led lampen blinker: - 1gang - Feil med brytern - 2gang - Feil med temperatur sensor i setet - 3gang - Defekt varmelement eller dårlig kontakt Nr4: Det veit jeg ikke så mye om. Har ikke vært borti den feilen før. Nr5: Det finnes rep sett på ebay vist du meiner i ved speedometret? N6: Går viskeren sakte? Fungerer spyleren på bak ruta?
kossmaster Skrevet Oktober 29, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2011 Er bra sikker på at det er Styrenheten i motor rommet da alt funker til bilen blir varm, og speedometer,forbruksmåler, abs og antispinn går samtidig. flott diy guide skal sette igang så snart jeg får tid med dette, litt pyton med kun kasset/ radio i bilen. angående setene blinker han 1 gang så er vist bryter, må disse byttes da ? og spyler funker men 0 bevegelse i armen og visker motor svirrer som han skal.
Odd-M Skrevet Oktober 29, 2011 Skrevet Oktober 29, 2011 Har du sjekket at det inngrepet på viskeren er inntakt? Motor står i bakluka, men visker er montert i glassluka. Det er en liten pinne på viskeren som skal stå rett i hullet på motoren.
Thomaz Skrevet Oktober 29, 2011 Skrevet Oktober 29, 2011 Nr seks. Jeg hadde fjernet hele viskeren. Mye finere uten åsså slipper du å ripe opp bakruta
kossmaster Skrevet Oktober 29, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2011 skal få sjekket det der med bak viskeren i morgen. er helt enig med at det er penere uten men på en annen side har den jo sin hensikt. noen som har prøvd og byttet cd veksler med en use/ipod.... "ting"
Odd-M Skrevet Oktober 29, 2011 Skrevet Oktober 29, 2011 Brukte ikke viskeren bak en eneste gang de 3,5 årene jeg hadde E39. Har klart meg et snaut år uten å bruke den på E61. Jeg ville ikke ofret mange kroner på å få den i orden.
pedro Skrevet Oktober 29, 2011 Skrevet Oktober 29, 2011 Gjennomgangen til viskeren koster ca 425 på Schmiedmann Lite fikkel å bytte hvis viskerarmakselen har irret fast Jeg synes viskeren er grei å ha men kan fort koste deg en tusenlapp å reparere. Seteryggen er ugrei å demontere første gang Koster vel en 1200kr for elnettet i ryggen på KOED og minst en tusenlapp å få salmaker til å bytte den P
kossmaster Skrevet Oktober 30, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2011 ser at jeg trenger diagnose utstyr på han her, noen som har tips om noe her ?
venture2076 Skrevet Oktober 30, 2011 Skrevet Oktober 30, 2011 nr1: Ta en diagnose test. Så kommer det opp hvordan hjul giver som er defekt.Når en hjulgiver er defekt så lyser også asc/dsc nr2: Slitt cd cover. DIY hvordan man kan fiks det. http://www.meeknet.co.uk/E38/Changer/Index.htm nr3: slå på tenninga. Holde setevarme knappen nede i 12sek. Vis led lampen blinker: - 1gang - Feil med brytern - 2gang - Feil med temperatur sensor i setet - 3gang - Defekt varmelement eller dårlig kontakt Nr4: Det veit jeg ikke så mye om. Har ikke vært borti den feilen før. Nr5: Det finnes rep sett på ebay vist du meiner i ved speedometret? N6: Går viskeren sakte? Fungerer spyleren på bak ruta? Hei. Angående pkt nr 2, kan være samme feil med min i min e46. Viser no disk og jeg hører at veksleren ikke drar inn en eneste cd for å sjekke en gang. Men på e46 svinger ikke cd'ene inn, men hele cd med skuff går inn. Hva kan være galt? For det står "no disk"... Irriterende.
hkallestad Skrevet Oktober 30, 2011 Skrevet Oktober 30, 2011 skal få sjekket det der med bak viskeren i morgen.er helt enig med at det er penere uten men på en annen side har den jo sin hensikt. noen som har prøvd og byttet cd veksler med en use/ipod.... "ting" Du får en såkallet DICE til original anlegget, da kan du koble til ipod/iphone og spille musikk på anlegget, bytter sanger på rattet, veldig grei sak. Evt kan du jo bytte anlegget men det blir jo ikke alltid like pent.
hkallestad Skrevet Oktober 30, 2011 Skrevet Oktober 30, 2011 ser at jeg trenger diagnose utstyr på han her, noen som har tips om noe her ? Det finnes forskjellig diagnose utstyr å få kjøpt. Jeg har to sett fra Kina, funker greit begge to. Når det gjelder ABS'en er diagnose et must. Får du feil på giverne kan det være dritt på tennene i navet ditt også. Giverne er lett å bytte selv, men sitter ofte noe jevlig.
kossmaster Skrevet Oktober 30, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2011 om abs giver er gåen vil speedometer og forbruk og koble ut og har cruise control noe med dette og gjøre. eller er det styreenheten til abs når antispinn, abs, speedometer og forbruk kobler ut og vis det er styreenheten som er synderen så hvor sender man denne for en overhaling har hørt sverige men hvor ? takker for alle svar sålangt
Aroid Skrevet Oktober 30, 2011 Skrevet Oktober 30, 2011 nr1: Ta en diagnose test. Så kommer det opp hvordan hjul giver som er defekt.Når en hjulgiver er defekt så lyser også asc/dsc nr2: Slitt cd cover. DIY hvordan man kan fiks det. http://www.meeknet.co.uk/E38/Changer/Index.htm nr3: slå på tenninga. Holde setevarme knappen nede i 12sek. Vis led lampen blinker: - 1gang - Feil med brytern - 2gang - Feil med temperatur sensor i setet - 3gang - Defekt varmelement eller dårlig kontakt Nr4: Det veit jeg ikke så mye om. Har ikke vært borti den feilen før. Nr5: Det finnes rep sett på ebay vist du meiner i ved speedometret? N6: Går viskeren sakte? Fungerer spyleren på bak ruta? Hei. Angående pkt nr 2, kan være samme feil med min i min e46. Viser no disk og jeg hører at veksleren ikke drar inn en eneste cd for å sjekke en gang. Men på e46 svinger ikke cd'ene inn, men hele cd med skuff går inn. Hva kan være galt? For det står "no disk"... Irriterende. Vist den ikke leser igjenom cdan når du setter inn coveret så kan det var mekanisk feil eller motoren er brent i cd changer. Hører du at den prøver å ta ut å sjekk cdan?
kossmaster Skrevet Oktober 30, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2011 da var ribbon cable for pixel feil bestilt. men er det noen som har litt mere info om deres diagnose utstyr... funker alt av billige "kina" like godt eller må man ut med litt for og få noe brukbart. send gjerne link
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå