Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

cruise control kommer og går og bilen må slås av og stå en liten stund før denne funker igjen, men er ikke altid den starter på nytt.

hva kan være feil her ?

takker for hjelp :)

Skrevet

ser ut til at han til tider aktiverer (standby) av og til etter start men forsvinner for godt etter en 10 sec

vis dette hjelper.

Skrevet

abs, antispinn, forbruk og speedometer fungerer ikke.

har mistanke om abs styreenhet, men har bestilt diagnose utstyr for og bli klokere på dette.

aner ikke hva feilen er :?

Skrevet

har bestilt noe billig diagnose utstyr fra ebay men blir ettervært usikker på kvaliteten på dette "kittet"

vilke diagnose verktøy vil du anbefale ?

Skrevet

Venstre sensor bak styrer ihvertfall speedometeret, så skal du ta en kjangs og bytte noe uten diagnose, så tar du abs sensor venstre bak.

Anyway.. Tror du kan la cruiscontrol problemet hvile inntil du får orden på resten av lampene som lyser. Tror nok cruise biten din er ok bare du får fikset det andre. Mener bestemt (men usikker) på at cruiscontrollen føler verdiene fra høyre sensor bak, så kan nok være at det rett og slett er abs modulen din som kødder til alt sammen her ja.

Tjah.. Dette ble vel egentlig bare en gjentagelse av hva Yngvejos allerede har nevnt.

Skrevet

Har akkurat samme symptom, min er en 99 523iaT. Hos meg gikk girkassen i nødmodus også, kun 4.gir med andre ord. Fikk tips av en bekjent som jobber med bmw at det enten kunne være ABS-sensor venstre bak eller hjullager venstre bak. For mye slakke i hjullageret gir visstnok ABS-modulen feil signal siden det rører for mye på seg i gal retning. (Føleren produserer signalet ved hjelp av en segmentert ring på lageret) Så jeg kommer først til å prøve å bytte om ABS-sensorer bak for å se om feilen flytter seg til noe annet. Om dette ikke endrer noe så blir det hjullager venstre bak. I verste fall er ABS-modulen gåen, men den lar seg reparere for ca 2 lapper. En ny koster ca 7-8 lapper.

Om du har automatkasse og den driver og går i nødmodus så anbefaler jeg deg å koble av kontakten til ABS-modulen frem til du får rettet feilen. Da får du hvertfall tilnærmet normal giring, men du mister speedometer og cruise control permanent. ABS og ASC-lampa vil også lyse.

Skrevet

speedometer er alt defekt med utnakk av et par km fra tid tell anen da bilen har stod parkert.

har bestilt diagnose utstyr fra ebay men leverings tid vet jeg ikke :P

så litt på nettsidene til gs men fant ikke stort.

hvor bestiler jeg venstre sensor bak ?

har heldigvis manuell så girkassen blir det nok ikke tull med i denne sammenhengen.

ser for meg at det vil koste godt og dra på et verksted og kjøpe fra dem :?

Skrevet

au, ringte nærmeste bmw verksted og fikk en pris på 1774;-

får virkelig håpe dette hjelper,da det også er en time kjøring pr. vei :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...