Mortyy93 Skrevet Oktober 31, 2011 Skrevet Oktober 31, 2011 NB: EDIT! Bump, med mere spørsmål og problemer! Hei igjen! Har lest igjennom et par emner og har desverre ikke blitt så mye klokere angående ledningsnettet på disse motorene. --- Det jeg hadde liggende: Ledningsnett fra e34 (b20) og ledningsnettet fra en e36(b25) Valgte b20 nettet fra e34 fordi at jeg trodde (og tror fortsatt) at plasseringen på hjerne osv. er satt annerledes på e36. Og da lurer jeg på, vil dette i praksis fungere utmerket når jeg starter opp m50b25'n med m50b20 ledningsnett? Alt av følere og sensore satt jo på b25 motoren, og istedet for å bruke e36 ledningsnettet da, så skiftet jeg over dysene og byttet hjerne. Dette følte jeg kunne gå veldig bra i begynnelsen fordi kontakten til hjernen passet jo, og kontaktene ellers på blokka. Men.. om dataene til pinsene på hjernekontakten er annerledes på disse to ledningsnettene eller om det er noe annet som er forskjellig? Det lurer jeg veldig på. --- Takk på forhånd! Mvh Morten Liten update av div. ting: Ledningsnettene - Har nettene like funksjoner? Triggersensor/Kamsensor - Har sensorene like funksjoner på b20 og b25? Dyser - Selvfølgelig byttet til 2.5 (grønne) hjerne - Startet med 2l hjerne, konstant gnist og summelyd på ene hjernen fra 2.5(e36) og helt grei, men kjinner bare(uten å få start) med en annen 2.5 hjerne(e34). Om det er fra e36 eller e34 spiller vel ingen rolle? eller? Ble kanskje litt kluss dette, men håper på at dere er litt mer erfarne enn det jeg er!
scoot Skrevet Oktober 31, 2011 Skrevet Oktober 31, 2011 Rimelig sikker på dette er likt jeg altså, sålenge du passer på og bytte til riktig hjerne osv bør det ikke være noe problem.
Mortyy93 Skrevet November 1, 2011 Forfatter Skrevet November 1, 2011 bump, noen som er helt sikre på dette?
Mortyy93 Skrevet November 6, 2011 Forfatter Skrevet November 6, 2011 Bump med ny update i første post!! Håper på hjelp
kbpE30 Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 Kansje et skudd i blinde men:: Har hjernene samme leverandør? Bosch/Siemens. starter b25 motorn me b20 hjerne? er garantert noen her inne som kan svare deg på dette... gi det litt tid og mange bumper Jeg gjorde dette i fjor. ble også plaget med å få start.. viste seg at jeg har koblet litt feil mellom kam og trigger sensor.
Mortyy93 Skrevet November 7, 2011 Forfatter Skrevet November 7, 2011 Kansje et skudd i blinde men:: Har hjernene samme leverandør? Bosch/Siemens.starter b25 motorn me b20 hjerne? er garantert noen her inne som kan svare deg på dette... gi det litt tid og mange bumper Jeg gjorde dette i fjor. ble også plaget med å få start.. viste seg at jeg har koblet litt feil mellom kam og trigger sensor. Bytta du om de to kontaktene da eller? ja motoren starter med b20 hjerne, men da går den urent og kveles pga tenning som ikke stemmer mest sannsynlig. Begge hjernene er boch ja
Wendel Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 Hvilket nummer har du på b25 hjernen? Du har ikke fått en hjerne med ews da?
Mortyy93 Skrevet November 7, 2011 Forfatter Skrevet November 7, 2011 Hvilket nummer har du på b25 hjernen? Du har ikke fått en hjerne med ews da? Det kan faktisk hende, hvilket nummer er det du vil ha egentlig? kan legge inn alle nummerene senere idag, får du sjekket dette da på noe vis, om det er startsperre på den?
Wendel Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 Når du ser på hjernen så er det et siffer med store bokstaver på fremsiden. De 3 siste sifferne der. Er det 402, 403 etc.
Mortyy93 Skrevet November 7, 2011 Forfatter Skrevet November 7, 2011 Når du ser på hjernen så er det et siffer med store bokstaver på fremsiden. De 3 siste sifferne der. Er det 402, 403 etc. hvis du kunne ha fortalt meg hvordan jeg finner ut om det er startsperre på bilen hjernen tilhører eller ikke så hadde det vært fint, bor på hybel fortia og har ikke hjernen liggende her. er det www.bmwfans.info du bruker?
Mortyy93 Skrevet November 7, 2011 Forfatter Skrevet November 7, 2011 Funnet ut at triggersensor bruker samma i både 2liter og 2.5liter i 3 og 5serie nå, jeg har som sagt kjøpt en 325 motor fordi motorene er jo identiske. Det som er forskjell fra 2.5 og 2l det er kamsensor, så det kan jo være at jeg har glemt å byttet denne. Flere forslag? Edit: De separate coilene på m50 motorene er vel samma på 3/5 serie 2/2.5l motor?
kbpE30 Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 Funnet ut at triggersensor bruker samma i både 2liter og 2.5liter i 3 og 5serie nå, jeg har som sagt kjøpt en 325 motor fordi motorene er jo identiske. Det som er forskjell fra 2.5 og 2l det er kamsensor, så det kan jo være at jeg har glemt å byttet denne.Flere forslag? Edit: De separate coilene på m50 motorene er vel samma på 3/5 serie 2/2.5l motor? Ble også plaget med dette.. så jeg byttet til de coilene som fulgte med 325 motorn
Mortyy93 Skrevet November 7, 2011 Forfatter Skrevet November 7, 2011 Funnet ut at triggersensor bruker samma i både 2liter og 2.5liter i 3 og 5serie nå, jeg har som sagt kjøpt en 325 motor fordi motorene er jo identiske. Det som er forskjell fra 2.5 og 2l det er kamsensor, så det kan jo være at jeg har glemt å byttet denne.Flere forslag? Edit: De separate coilene på m50 motorene er vel samma på 3/5 serie 2/2.5l motor? Ble også plaget med dette.. så jeg byttet til de coilene som fulgte med 325 motorn Og da tente den riktig som aldri før?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå