spruddel Skrevet November 1, 2011 Share Skrevet November 1, 2011 Ja, da har jeg kjøpt meg ny vinter/bruksbil. En 1990 modell 520i M50B20 non-vanos med 257.500 på telleren. Bilen virker i grei stand, sitter med en følelse at frambremser og dempere bør byttes etterhvert. Kommer med noen bilder etterhvert, bare få tatt noen først og vaske. Noe plukk er det jo, turteller virker ikke, forbruksmåleren virker ikke, førersetet er slitt i sitteputet, venstre vindusheiserhåndtak (eller hva det heter) bak er knukket, bremsekloss-lampa lyser i instrumentpanelet (skal visst bare være å nullstille fordi det er byttet. Må vel kortslutte mellom noen pinner i boksen foran?), oljeservice lampen lyser og lyser konstant på den gule og rød lampen på service-indikator greiene. Håndbrekkslampen lyser ikke når jeg drar på brekket, men pærer virker for det lyser når jeg starter. Brekket må strammes også. Høyre lys foran må byttes, knust glass. Ellers er det ikke så altfor galt med rust Forresten, er piggdekk på den nå, trenger piggfrie, så hvis noen vil bytte/kjøpe, ta kontakt Slik så den ut før jeg fikk vasket den.. Tok en rask hellakkering: Ferdig Blitsen på det siste bildet, lysene er ikke på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet November 2, 2011 Forfatter Share Skrevet November 2, 2011 Oppdatert med bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet November 2, 2011 Share Skrevet November 2, 2011 Grattis med fin vinterbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet November 2, 2011 Forfatter Share Skrevet November 2, 2011 Takk for det Kenneth. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet November 2, 2011 Share Skrevet November 2, 2011 Noe plukk er det jo, turteller virker ikke, forbruksmåleren virker ikke, førersetet er slitt i sitteputet, venstre vindusheiserhåndtak (eller hva det heter) bak er knukket, bremsekloss-lampa lyser i instrumentpanelet (skal visst bare være å nullstille fordi det er byttet. Må vel kortslutte mellom noen pinner i boksen foran?), oljeservice lampen lyser og lyser konstant på den gule og rød lampen på service-indikator greiene. Turteller og forbruksmåler henger sammen, finner du den ene feilen er begge ting i orden. Bremseklosslampa kan ikke nullstilles, da det er en slitasjevarsler med brudd! Denne må da byttes Serviceindikatorene kan nullstilles ved og kortslutte pinn syv til jord, som da er nr. 19 i motorstikket! Evt. kan du leke med nullstillingsverktøyet mitt av merket Bosch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet November 2, 2011 Forfatter Share Skrevet November 2, 2011 Takk Robert Vet du om det finnes en oversikt/liste over hvilke man skal kortslutte for å gjøre hva? Regner med slitasjevarslerne sitter høyre bak og venstre foran på disse også? Og hvordan er rekkefølgen ved kortslutning av disse pinnene? Tenker da på om man skal ha på tenning/motor, rekkefølge, tid osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet November 2, 2011 Share Skrevet November 2, 2011 Veit jeg skrev 19pinn, men er 20pinnen her du skal følge! Holder med en ledningstump, ikke det fancy greiene han her har kasta bort masse tid på http://www.bilforumet.no/bilmerker/bmw/ ... reset.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet November 4, 2011 Forfatter Share Skrevet November 4, 2011 Da var instrumentpanel bytta. Nå står den på ca. 325.000 Men da funker hvertfall turteller og en del andre ting. Må skifte brekksko og skifte olje snart. Er vel det viktigste, utenom noen andre vinterhjul. Så tipper jeg dempere kommer etterhvert og bremser foran kanskje, ellers er det vel alltids noen foringer, endeledd, bærekuler og slike fine ting som kan byttes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet November 4, 2011 Share Skrevet November 4, 2011 hvor sto denne før du kjøpte den ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet November 4, 2011 Forfatter Share Skrevet November 4, 2011 Hamar-området. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet November 5, 2011 Share Skrevet November 5, 2011 Der har vi den nye gullklumpen, ja! Hmmm... Hva gjør at turteller og forbruksmåler er slik det er? Har det samme problemet i E30'n min! Skal du bruke penger på denne eller bare kjøre i "hjel" i vinter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet November 6, 2011 Forfatter Share Skrevet November 6, 2011 Tenkte å se litt på det gamle instrumentpanelet om det er noen dårlige loddinger. Hvis du skifter instrumentpanel, så funker det nok Skal nok ikke bruke veldig mange kroner på denne, det har jeg E46'n til. Men har ikke planer om å ødelegge den i vinter. Har litt lyst å bruke noen kroner på det som er nødvendig for at bilen skal være i god stand, men bruke mange penger på detaljer gidder jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet November 6, 2011 Share Skrevet November 6, 2011 Nå ja, det blir nok felger og senk, så baller det på seg! Kanskje jeg skulle skifte panel da ! Det kommer og går noen ganger det instrumentet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet November 6, 2011 Forfatter Share Skrevet November 6, 2011 Hehe, blir nok ikke noe forsøk på å gjøre denne tøff. Holder den original og fikser det som bør fikses. Vil lære å skru, så da er denne fin å skru på Mistenker hjullager venstre framhjul må byttes også. Noen som vet hvordan man får ned bakseteryggene på disse bilene? Løfter opp sitteputene og mente at ryggen skulle kunne dras ned når den bøylen under puten er oppe. Ser det er sånn rød greie oppå ryggene ved siden av nakkestøttene også, men de er helt nede hele tiden. Noen som kan forklare? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet November 6, 2011 Share Skrevet November 6, 2011 I ryggen er det 4 plastmutterer nederst i 10 mm som står på hver side samt 2 der armlenet er hvis du har det. Da skal det bare være å presse hele ryggen opp mot taket, ikke bøy, bare rett opp da ryggen henger i kroker i toppen. Husk å ta av plasten rundt setebeltet i toppen av ryggen og fjerne nakkestøtter og plasten rundt de. Er en mutter der du fester beltet, på hver side. Også må du ta ned armlenet, i bunnen av "skiposen" så er det en mutter på hver side. Deretter er det bare å røske ut setet. Vil du ha det helt ut av bilen, må du også skru ut beltene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå