Gå til innhold

ASA DM3 - felgoppussing

SondreLM
 Share

Anbefalte innlegg

Driver å pusser opp noen ASA DM3, men trenger tips til hvordan å få av chromekanten.. Chromen sitter veldig bra, og malingsfjerner biter jo ikke på chrome film. Vanskelig å pusse gjennom også. Har tenkt på sandblåsing? Er det evt. en syre jeg kunne dyppet felgene i for å fjerne denne chrome filmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er barebare å få av kromen. Kanten på disse er vel polert? DM3 er jo skrudde og du kan sikkert få tak i nye ytterringer.

Duxola tar ikke alt.

På disse jeg pusser opp vil ikke Duxolaen ta det sorte. Mulig det er pulverlakkert eller noe. Er i alle fall originalt.

På disse var det lakkert sølv kant. Dette ble fjernet greit med malingsfjerneren. Mens det sorte er på hele felgen og sitter som bare det. Eneste muligheten å få det av er blåsing eller pussing.

027.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Hei! Jeg har også et sett med ASA DM3 felger. Chromen begynner å slippe, derfor så vurderer jeg å lakkere ytterringen. Jeg har tenkt på å sandblåse chromekanten, men er skeptisk på om aluminiumen under tåler det. Jeg er kanskje litt seint ute på denne tråden, men har du prøvd sandblåsing? Eventuelt hvordan gikk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...