driftkrølen Skrevet November 3, 2011 Share Skrevet November 3, 2011 hei er jo ikke så relevant denne tråden her da men hvet ikke hvor jeg skal spørre jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg sveieseapparat till litt putling påå bilen men også andre ting å lurte på hva jeg skal kjøpe blir biltema eller jula hvet d er dårligt men trenger ikke noe mer men d d står mellom er mig eller electrode ? noen som har noen råd ?http://www.biltema.no/no/Verktoy/Sveising-og-lodding/MIG-sveis/Sveiser-MIGMAG/ http://www.jula.no/invertersveiseapparat-2100227 står mellom en av disse noen som kan hjele hehe ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet November 3, 2011 Share Skrevet November 3, 2011 Hva skal du sveise? Skal du sveise mye tynnplate så går du for et mig med en gang. Mig med gass er det jeg kan anbefale, litt dyrere men det blir så mye bedre og enklere. Kjøpte selv et Esab Origomig 140 med gassflaske hos jula, og har brukte dette til mye nå, funker fjell til prisen Btw, linken din fungerer ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
driftkrølen Skrevet November 3, 2011 Forfatter Share Skrevet November 3, 2011 okay ja jeg tenkte på uten gass da bare ett helt enkelt ett billigest muli hehe nei blir jo litt på exos anlegg helst d som kan brukest till mest hehe dette står på electrode apparate Svært kompakt og lett 1-faset invertersveiseapparat. Smart håndtak og praktisk skulderreim. Leveres med sveisekabler, sveiseskjerm og stålbørste med hammerhode. Til bruk med elektroder på 1,6-2 mm. Tomgangsspenning: 54 V. Sveisestrøm min./maks: 20/125 A. IP21. Sikring: 16 A. 230 V. Vekt: 5,75 kg. L310xB130xH205 mm. å på mig • Leveres i gassløs utførelse med rørtråd • Kan sveise både med og uten gass • For sveising i tynnplate, rustfritt stål og aluminium • Tråddimensjon uten gass Ø 0,6–0,9 mm • Tråddimensjon med gass Ø 0,6–0,8 mm • Slangepakke 2 m Spenning: 230 V ~ 50 Hz Maks. effekt: 5,7 kW Sikring: 16 A Sveisestrøm: 30–135 A Maks. størrelse på trådrull: 5 kg Beskyttelsesgrad: IP21 Vekt: 25 kg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet November 3, 2011 Share Skrevet November 3, 2011 Hva koster de forskjellige apparatene? Det er lettere å "lære seg" å sveise mig, men med rørtråd uten gass blir det bare måkedritt. Fordelen med dekket elektrode er at du kan sveise alt, bare ved å bytte pinner. Sveiser selv stål, rustfritt og aluminium med elektrode. Men er vanskelig å sveise tynnplate med det. Med mig må du bytte gass og tråd for å kunne sveise stål og rustfritt men det er som sagt enklere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
driftkrølen Skrevet November 3, 2011 Forfatter Share Skrevet November 3, 2011 okay tusen takk for gode svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hypah Skrevet November 3, 2011 Share Skrevet November 3, 2011 Electrode apparat er vel en inverter så det kan man bytte slangepakke og Sveise tig med og. Jeg gikk for MIG og angrer ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet November 3, 2011 Share Skrevet November 3, 2011 Kjøp deg Mig med mulighet for å koble til gass du, man kan sveise uten gass med de apparatene også, men som sagt lenger oppi tråden her så blir det bare måkedritt uten gass. Er det bare småtteri du skal sveise så selger de 1L flasker på Jula men de varer ikke så lenge, så ville anbefalt deg å leid en 5L flaske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet November 4, 2011 Share Skrevet November 4, 2011 Nå kan du kjøpe 11 eller 13 liter! Genialt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hypah Skrevet November 4, 2011 Share Skrevet November 4, 2011 11 liter er passe, den holder leeenge til bilprosjekter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
owyj Skrevet November 8, 2011 Share Skrevet November 8, 2011 Nå kan du kjøpe 11 eller 13 liter! Genialt... Hvem leverer 13 liter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet November 8, 2011 Share Skrevet November 8, 2011 Er vel 11, husker ikke helt... Kullkompaniet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå