JTS77 Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Trenger synspunkter og brukererfaringer av disse to settene. Det skal sitte på E39 og bilen blir brukt mest til landeveis kjøring pr i dag. Men har planer om å prøve meg på en del banekjøring i tiden fremover . Oppsettet i dag er M-tech dempere med Fk 40-20 fjærer tror eg. Det er iallefall meget behagelig på langtur. Men synes det krenger litt mer enn eg liker i svinger når en kjører litt aktivt, så er på jakt etter noe som er stivere enn dette og som har høydejustering. Har i grunn mest lyst å prøve bilstein pga deres bra rykte. Men vet ikke om det kan bli for mykt til banekjøring evt for stivt når en skal på tur. Derfor er andre merker også aktuelt. KW ver2 har jo Justering på demperen så det kan jo være bedre? Andre merker som burde vurderes? Bilen kommer vel til å ligge 50/60framme og 50/40bak.
RS-Heggem Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Anbefaler KW v2 på det varmeste! Konge-understell til vanlig kjøring iallefall.
JTS77 Skrevet November 4, 2011 Forfatter Skrevet November 4, 2011 Hvordan eller hva kan du sammenligne stivheten på dette med da? Tenker på det mykeste er det som org da eller? og hvordan er den på det hardeste? Har kjørt med gule koni på det hardeste og det var grusomt.. Og blir det stivere når en justerer det ned? Mange spørsmål her nå men... Setter stor pris på andres erfaringer.
Chris_325iM Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 har ingen erfaring å snakke om når det kommer til KW, men har kjørt mye med bilstein B16 kittet med justering på demperen... dette var behagelig nok på veien, og mer enn stivt nok for hobbykjøring på bane. Kjørte 1 min 12 sek på gfamle rudskogen med E36 325i m/org motor og det understellet. det er bil med komplett interiør og passasjer. Den justeringen på demperen rørte jeg en gang om våren og en gang om høsten, så ikke veldig viktig med det merka jeg, ikke store forskjellen det blir heller, går mer på hva som er kult føler jeg når man ikke er ihuga på banekjøring og skal presse bil til det ytterste med masse små justeringer... noe det ikke virker som du er ute etter hehe...
Robin L Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 kan legge til at jeg har fk coilovers highsport på begge bilene. e34n er meget behagelig. så jeg regnet med at e38n ville bli likens, men langt ifra!! den er knallstiv. grusom synes jeg. kjører 17" på e34n og 20" på e38n dog... villet anbefalt noe med hardhetsjustering ja : ) noen som vet om stivheten myker seg opp ? blir den stivere jo lavere den er justert ? da blir den hevet i tilfelle
Chris_325iM Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 kan legge til at jeg har fk coilovers highsport på begge bilene. e34n er meget behagelig. så jeg regnet med at e38n ville bli likens, men langt ifra!! den er knallstiv. grusom synes jeg. kjører 17" på e34n og 20" på e38n dog... villet anbefalt noe med hardhetsjustering ja : ) noen som vet om stivheten myker seg opp ? blir den stivere jo lavere den er justert ? da blir den hevet i tilfelle Hva slags fjæroppsett er det snakk om? er det en stor og en liten fjær så vil stort sett hovedfjæra aldri bli komprimert ved justering, altså det vil ikke være stivhetsforskjell på lav/høy.
Robin L Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 det er en stor og en mindre fjær ja. den lille ligger rundt demperen liksom, og den store over der igjen, rundt "demperstaget" eller hva jeg skal kalle det. angrer på at jeg ikke tok med hardhetsjustering ass
JTS77 Skrevet November 6, 2011 Forfatter Skrevet November 6, 2011 har ingen erfaring å snakke om når det kommer til KW, men har kjørt mye med bilstein B16 kittet med justering på demperen... dette var behagelig nok på veien, og mer enn stivt nok for hobbykjøring på bane. Kjørte 1 min 12 sek på gfamle rudskogen med E36 325i m/org motor og det understellet. det er bil med komplett interiør og passasjer.Den justeringen på demperen rørte jeg en gang om våren og en gang om høsten, så ikke veldig viktig med det merka jeg, ikke store forskjellen det blir heller, går mer på hva som er kult føler jeg når man ikke er ihuga på banekjøring og skal presse bil til det ytterste med masse små justeringer... noe det ikke virker som du er ute etter hehe... B16 settet hadde utvilsomt blitt mitt førstevalg hvis det ikke var snakk om pris. Men det er dessverre akkurat utenfor mitt budsjett. Som du skjønte er eg ikkje ute etter å bruke ørten timer på å justere meg ned ett sekund på rundetider.. men å ha en bil som er god å kjøre etter veien, og som har mulighteten til å brukes på bane. Men du justerte altså ikke demperen når du kjørte på vei/bane? og alikevel var den suveren begge plasser? Høres jo ut som om en ikke trenger den justeringa da. Men B14 settet fra bilstein har jo ikke den ekstra fjæra da, så det settet vil jo da bli stivere når en justerer det ned. Spørs om ikke KW settet ligger godt an da.
Chris_325iM Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 nei, satte min på hard foran om våren og myk om vinteren. etter litt diskusjon med Tim Røsand på rudskogen fikk jeg vite at bakdemperen burde stå på knepp 8 til enhver tid pga lett rompe på bilen... så ikke så mye justering der nei! Men B14 kittet har progressiv fjær, så det blir ikke noe problem ifht hvilken høyde du velger Monterte dette på en kompis sin E46 323ic, og det var mer eller mindre samme følelse i den bilen som i min... muligens noe mykere oppsett, men vanskelig å si sikkert i å med at e46 er en tyngre bil med bedre kjørekomfort enn e36. Denne ble forøvrig kjørt med BBS CH 19" og B14 kittet helt i kjelleren, og den var knall fin både på vei og bane.
Torek Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 Kjører med KW V2 på e36'n, og jeg skal iallefall ha det på min neste bil også
Robin L Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 hvordan er det med tuv på kw ? og hva er forskjellen på v1,2 og 3? ser det er greie prisforskjeller.... vurderer v1 til e38n egenlig. hmm. var veldig hyggelig pris på de på ebay
Torek Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 TÜV papirer følger med. V1=Høydejustering V2=Høyde og hardhetsjustering V2=Høyde, hardhet og dill-dalljustering
JTS77 Skrevet November 7, 2011 Forfatter Skrevet November 7, 2011 TÜV papirer følger med. V1=Høydejustering V2=Høyde og hardhetsjustering V2=Høyde, hardhet og dill-dalljustering Du som kjører med KW v2 kan du prøve å beskrive hvordan den er å kjøre? På F.eks den mykeste kontra den hardeste innstillingen. Vil du si den kan være behagelig å kjøre? Og har du hatt noe trøbbel med settet? Og følger det med dempertopper? Ser litt slik ut ut fra bilder eg har sett av settet.. Noen plass en får bmwccn rabatt på dette settet? Setter stor pris på andres erfaringer
RS-Heggem Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 Hvordan eller hva kan du sammenligne stivheten på dette med da? Tenker på det mykeste er det som org da eller? og hvordan er den på det hardeste? Har kjørt med gule koni på det hardeste og det var grusomt.. Og blir det stivere når en justerer det ned? Mange spørsmål her nå men... Setter stor pris på andres erfaringer. Jeg har kjørt E39 med orginaldempere, sports-understell, supersport senkefjærer og coilovere. Alt dette gjelder stasjonsvogn. Supersport coilovers var så stivt at det var helt grusomt. Demperene på coiloversettene fra KW er jo da gule koni, men jeg synes det fungerer helt fantastisk, og er helt ypperlig til inspirert kjøring på landevei, og jeg kan trygt anbefale deg dette settet, med tanke på pris og generell kvalitet. Du får jo kjøpt reservedeler til disse settene, og kan også sende inn delene til overhaling om det skjer noe. Jeg ville egentlig ha coilovere fra bilstein, men siden jeg har luftfjæret stasjonsvogn så gikk jeg for kw. De har jo di geniale stagene til nivåfølerne på bakakselen, så man slipper å inn med pc for å justere. Www.senk.no er vel eneimportør på KW i Norge tror jeg, men mener jeg har sett en annonse på bimmers om en som skaffer billige sett derfra. Jeg kjøpte fra senk. (norsk bildelesenter på Lier) Jeg kjører på det mykeste siden jeg bruker bilen mest til vanlig landeveiskjøring, og jeg innbiller meg at det er faktisk mykere og mer komfortabelt enn den orginale m-tech senken min. Blir nok ikke stivere om du slipper den helt ned. Jeg kjører jo selv med meget lav bil, og jeg synes det er veldig komfortabelt, likevel om vi har krøtterstier der jeg kommer fra. (er nesten 30 år og er absolutt ingen tilhenger av knallstive biler) Anbefales!!
Torek Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 Tom Are skaffer deg uslåelig pris på KW. Hyggelig og seriøs type som anbefales på det varmeste. Kontaktinfo: A-Trading / Tom Are Andresen Tlf: 41765382 Epost: andresen_trading@live.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå