Ar9 Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 Hei! Jeg har motor problemer på min Bmw E46. Den fjusker når den er kald. Hadde den på diagnose og der sto det følgene: Feil blandings forhold på rekke 2. Er det noen her som vet hva som er galt? Takk for alle svar ! info om bilen: BMW E46 328cia 2000 mod km :170 000km
Bellen Skrevet November 6, 2011 Skrevet November 6, 2011 Eg tipper at det er ei eller fleire lambdasonder som har tatt kveld hos deg.
Ar9 Skrevet November 6, 2011 Forfatter Skrevet November 6, 2011 Det trodde jeg også, men jeg har hørt at den ikke begynner og "fungergere" før motoren er varm. Kan dette stemme?
TRF Skrevet November 6, 2011 Skrevet November 6, 2011 hvem i alle dager er det folk betaler for diagnose, for så bare å få den faktiske feilmeldingen? makan til hvor mange folk som ikke aner hva å feilsøke innebærer. sjekk om den får falskluft først og fremst.
2000Touring Skrevet November 6, 2011 Skrevet November 6, 2011 TRF: Du er nok en av få som kan stille ordentlige diagnose. Det er et fåtall av folket som skjønner at en diagnose faktisk er mer enn å bare få ut en feilmelding fra et diagnoseprogram. Skal man stille diagnose må man i tillegg til å koble til diagnoseapparatet - FEILSØKE! For å finne ut hva som er feil. For å kunne feilsøke må man ha kunnskaper om problematikken. Dette kan du TRF
gullsakar Skrevet November 6, 2011 Skrevet November 6, 2011 feil blandingsforhold ER jo et lambda problem.. er jo det lambda er der for.. vil si den feilmeldinga var god nok jeg.. TRF: du må jo bare godta at ikke alle er like råe som deg..
TRF Skrevet November 6, 2011 Skrevet November 6, 2011 wtf gullsaker? lamda sensoren er der for å måle lambda verdi, en indikasjon på blandingsforhold. Dersom du får en feilkode på denne (annet en en som sier kretsbrudd), så er sensoren som oftest helt iorden, derimot er det normalt noe galt med blandingsforholdet. JA, koden er forsåvidt ok, og alle som har kan noe om det skjønner hva man skal begynne med her. Men kunden har jo betalt for dette, uten å få noe info? (ser nå slik ut). Å bytte sensorer på måfå er ikke noe jeg vil anbefale. Begynn med det enkleste, sørg for at den ikke får falskluft. (nå skal det sies at med feil på kun en, så er sannsynligheten for at den er defekt større) 2000touring her er jo "old school", så han skjønner at en datamaskin ikke kan reparere skålelager uansett hvor mye man skulle ønske det. frustrasjonen i mitt svar kommer som en følge av at kunden åpenbart ikke kan noe om temaet, og heller ikke har fått vite noe. Hvorfor kan ikke den som har fått betalt for dette informere han om det? Hvorfor antar bare bellen her at "en eller flere" må byttes? er en grunn til at yngre mekanikere (min generasjon) har fått rykte på seg som delebyttere.
2000Touring Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 2000touring her er jo "old school", så han skjønner at en datamaskin ikke kan reparere skålelager uansett hvor mye man skulle ønske det. Hehe... Nå har jeg en 1999 320d også, så det går ikke bare i gamle biler. Jeg skrur jo på den også, og har selv Carsoft diagnoseutstyr. Men jeg som bare er hobbymekaniker merker at jeg fort kommer til kort i forhold til å stille en komplett diagnose selv om jeg har Carsoften. Og det kommer ene og alene at jeg ikke er like god til å feilsøke som f.eks TRF. For jeg har ikke kunnskapen om det. Men jeg tror det kan være lurt å få folk til å skjønne at man ikke finner en feil ved bare å ha et diagnoseverktøy. Man er nødt til å ha kunnskap om feilsøking også. Nok avsporing på denne tråden for i dag - og unnskyld for avsporingen. Håper noen kan hjelpe deg med feilen du har på bilen din.
gullsakar Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 wtf gullsaker?lamda sensoren er der for å måle lambda verdi, en indikasjon på blandingsforhold. Dersom du får en feilkode på denne (annet en en som sier kretsbrudd), så er sensoren som oftest helt iorden, derimot er det normalt noe galt med blandingsforholdet. JA, koden er forsåvidt ok, og alle som har kan noe om det skjønner hva man skal begynne med her. Men kunden har jo betalt for dette, uten å få noe info? (ser nå slik ut). Å bytte sensorer på måfå er ikke noe jeg vil anbefale. Begynn med det enkleste, sørg for at den ikke får falskluft. (nå skal det sies at med feil på kun en, så er sannsynligheten for at den er defekt større) 2000touring her er jo "old school", så han skjønner at en datamaskin ikke kan reparere skålelager uansett hvor mye man skulle ønske det. frustrasjonen i mitt svar kommer som en følge av at kunden åpenbart ikke kan noe om temaet, og heller ikke har fått vite noe. Hvorfor kan ikke den som har fått betalt for dette informere han om det? Hvorfor antar bare bellen her at "en eller flere" må byttes? er en grunn til at yngre mekanikere (min generasjon) har fått rykte på seg som delebyttere. joda er nokså sikker på du kan mer en meg om lambda. litt ment som humor fra min side den kommentaren, men er faktisk mange som bruker forumet for å spørre om hjelp og om folk har opplevd liknende og det er i seg selv en slags måte å feilsøke på(meget enkel men kan gi resultater) her har jo faktisk trådstarter også fått en feilkode på på blandingsforhold og da kunne heller det svaret du siterte meg på hjulpet han bedre. hadde jeg lagt ut tråden hadde jeg heller ønsket å få innspill på hva DET KAN være og ikke kjeft fordi man ikke har peiling.. Lykke til Ar9 og del gjerne om du finner ut noe....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå