Gå til innhold

Trenger litt info om 325d og 330d

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Jeg er rykende fersk her og lurer på ett par ting. Jeg skal kjøpe ny bil nå ( om bare 2 mnd eller før! ) og denne gangen blir det en bimmer!

Jeg kommer til å kjøpe en 325d eller 330D. Jeg elsker chipping av biler og har selvsagt vært innom ESS TUNING for å se hva jeg kan få ut av bilene.

begge bilene har 3L motoren ( blir det en 325d, blir det årsmodel fra 2007 og opp, blir det 330d, blir det alt i fra 2004 og opp )

Spørsmål(ene) er, Er det riktig at 330D har en større og sterkere turbo enn 325D? På ESS tuning kan jeg få likt med hk/nm ut av begge, men tanke på turboen, må da den 330D "tåle " dette mye bedre ?

Går det ann å montere en 330D turbo på 325d? Og hvordan er det med turboen som sitter på 335D? Kan denne monteres på en av bilene uten for mye mikk ?

Hva ville dere ha kjøpt? Prøver å skaffe en av de to til en maxpris på 300K brukt :)

Og forresten, jeg kom over en Alpina D3 på finn.no nå.. Denne var jo griselekker!! Hvordan trur dere denne vil gå orginalt kontra en chippa 325D eller 330D? Blir Alpinaen parkert da?

Kom med svar folkens!! og på forhånd takk!! :lol:

Skrevet

I motsetning til hva jeg i et svakt øyeblikk har sagt før, så har disse like turbo, men forskjellige dyser.

335d er to turboer, dette vil ikke fungere (mangler styring).

mappa 325d/330d spiser en ori d3, men man kan ta ut ganske mye fra en d3 om man velger å mappe denne.

Skrevet

Takker for svar!

Ahh riktig riktig! Men har ikke den D3 blitt "tunet" ganske mye fra før av ? 2L diesel med 200hk.. kan det draes ut så mye mere ut av den ? Er dette pga den har andre dyser og turbo osv ? ( sorry, jeg har NULL peil på trim :P )

Ser ikke noe D3 tuning på ESS tuning sin side :-/ Men leser jo at du driver med litt tuning av bimmers! Har du software el.l til f eks en D3? Hva trur du man kan få ut av denne uten å havarere turbo,girkassa osv ? Altså en fin grei tuning til denne?

Ser at vanlige 120d/320D osv med 163hk diesel kan få opp til 480nm.. Da denne D3 har bedre turbo og dyser, skal vel denne klare å gi fra seg litt mere enn 500nm kanskje?

Har du forresten hjemmeside ? Når jeg får meg en bmw, blir det helt garantert tuning!! Tilbyr du "det samme" som Ess tuning har av tuning ? :)

Vet du evt om noen som har bra software til D3? Firmaer som gjør dette ?

Frister sykt med den egentlig! Snasen bil! Og siden jeg skal til Bergen ( der denne står for tiden ) Kan det tenkes at jeg tar en prøvetur med denne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...