Gå til innhold

E34 - fjerne nivåregulering?

Simpel
 Share

Anbefalte innlegg

Sitter den store beholderen i den da eller den vanlige lille runde for biler uten nivåregulering? :shock: .

Redd pumpa eller beholderen smeller da vet du:)

Mye bar tror du dunken tåler?Kan montere strupeventil mellom da evt;)

I servooljebeholderen, vet ikke hvor stor den er for biler uten nivåreg.

Servopumpa lager endel trykk, slangen sprakk så det smalt når vi prøvde å bare blende igjen slangen (forreste uttaket på bildet). Har ikke vært noe problem å sende trykket inn i servotanken, den er nok ikke lufttett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har en original til M5 som rommer ca 2L og den vanlige lille som ikke rommer mer enn halvliteren(m vanlig skru lokk.)

Den store har filtrering så det er nok for nivåregulering.(Stål dunk som åpnes med verktøy)

Blendes Nivåreguleringsuttaket så renner det av umbrackoen ovenfor(Overtrykksventil).

Bør vel senke trykket før den kobles til returen ,ellers blåser vel den slangen da den ikke har stålkord. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan du koblet bort nivåregulering.??

Uttaket fra servopumpa til nivåregulering er jo på trykk side.

Jeg koblet derfor denne sammen m trykk slangen mellom pumpe og snekke.

Lekker olje som vist på bilde.Slangen nærmest reimskiva er til nivåregulering.

Problemet mitt er at jeg får antagligvis for høyt trykk i pumpa så det renner olje ut av den lille umbracko skruen nede på pumpa.

Skrudde ut denne å det ser ut som en overtryksventil.

Slik jeg forstår du koblet så øker du jo trykket i reservoaret...

Forklar??????????????????

5xw6c2kb1v5ufxwoqf6b.jpg

hka83z27yl5lv9kl0hh0.jpg

2m1r6v5ysn397e6zjpeq.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
  • 3 weeks later...

Hmm... nytt artig problem.

E34 på EU kontroll, nå driver verkstedmannen og bråker på at nivåreguleringen er dekommisjonert.. Mener at dette kan påvirke bremseegenskapene. Er det krav til å holde nivåreguleringen i orden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

las på utenlanske sider at servopumpa er med på og holde oppe trykket på bremsekraft forsterkeren. Dette var jo litt rart at han skulle henge seg opp i.. Kan eg spørre om hvor du har vært på kontroll? Svar gjerne på PM om ønskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dempere foran og bak til E34.Mye gir du?Blending er ikke å anbefale da du får overtrykk i pumpa så går den til helvete.Kobler du trykkuttaket til dempere rett til tank begynner olja å skumme pga høyt trykk.Beholderen vil også trolig sprekke etterhvert da dette systemet holder 130 Bar. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dempere foran og bak til E34.Mye gir du?Blending er ikke å anbefale da du får overtrykk i pumpa så går den til helvete.Kobler du trykkuttaket til dempere rett til tank begynner olja å skumme pga høyt trykk.Beholderen vil også trolig sprekke etterhvert da dette systemet holder 130 Bar. :D

Blir ikke 130 bar trykk hvis man kobler fra servopumpa og ut i fri luft, eller beholder.

Blir vel nærmere 0 bar, så tanken vil ikke sprekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... nytt artig problem.

E34 på EU kontroll, nå driver verkstedmannen og bråker på at nivåreguleringen er dekommisjonert.. Mener at dette kan påvirke bremseegenskapene. Er det krav til å holde nivåreguleringen i orden?

Verkstedmannen måtte gi seg på dette, bilen ble godkjent med ihjelrustet nivåregulering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...