RF91 Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 Snakka med en kar på jobb om å bestille rustfrie rør gjennom jobben for å lage eksosanlegg til M50'en i E30'en i dag, men han var ikke spesielt positiv til det. Han fortalte at det var en kar på bedrifta der vi jobber som hadde gjort akkurat det på sin bil for noen år tilbake og eksosanlegget hadde begynt å lekke bare etter noen måneder. Derfor blir mitt spørsmål som følgende: Er det bare dritt å lage i rustfritt? Jeg trodde det ville bli skikkelige saker, men gidder jo ikke å lage nytt hver sjette måned akkurat Hvilke material ville dere brukt om dere fikk materialet til en veldig rimelig pris?
Beta Skrevet November 8, 2011 Skrevet November 8, 2011 rustfritt/syrefast sveiset med tig er the shit.. om det lekker etter noen mnd er det noen uten sveise kunnskaper som har laget det.. kjøp rør/bend feks på Brødrene Dahl. med rebatt er de betraktelig billigere enn feks simons sine "rustfri" rør/bend...
shortx Skrevet November 8, 2011 Skrevet November 8, 2011 Snakka med en kar på jobb om å bestille rustfrie rør gjennom jobben for å lage eksosanlegg til M50'en i E30'en i dag, men han var ikke spesielt positiv til det. Han fortalte at det var en kar på bedrifta der vi jobber som hadde gjort akkurat det på sin bil for noen år tilbake og eksosanlegget hadde begynt å lekke bare etter noen måneder.Derfor blir mitt spørsmål som følgende: Er det bare dritt å lage i rustfritt? Jeg trodde det ville bli skikkelige saker, men gidder jo ikke å lage nytt hver sjette måned akkurat Hvilke material ville dere brukt om dere fikk materialet til en veldig rimelig pris? Kunne jeg valgt materiale ville det blitt titan eksos
RF91 Skrevet November 8, 2011 Forfatter Skrevet November 8, 2011 rustfritt/syrefast sveiset med tig er the shit.. om det lekker etter noen mnd er det noen uten sveise kunnskaper som har laget det.. kjøp rør/bend feks på Brødrene Dahl. med rebatt er de betraktelig billigere enn feks simons sine "rustfri" rør/bend... Tig som er saker, ja... Funker ikke med mig da? Hvis ikke så må jeg nok lære meg å tig'e Bend og slikt lager jeg selv på jobb, men kan alltids sjekke med brødrene og
Beta Skrevet November 8, 2011 Skrevet November 8, 2011 mag er til stål om jeg ikke husker helt feil. Mig er til alu. Tig kan brukes over hele linja, men må skifte poliaritet mot alu. Tig blir desidert penest, øvelse gjør mester:) Har du presse for å bøye rør er det konge, men er ikke store kostnaden for skikkelige sømløse bend eller rør.. det jeg sleit med å finne var rustfrie potter... gikk tilslutt for ei remus potte..
RF91 Skrevet November 8, 2011 Forfatter Skrevet November 8, 2011 mag er til stål om jeg ikke husker helt feil. Mig er til alu. Tig kan brukes over hele linja, men må skifte poliaritet mot alu. Tig blir desidert penest, øvelse gjør mester:) Har du presse for å bøye rør er det konge, men er ikke store kostnaden for skikkelige sømløse bend eller rør.. det jeg sleit med å finne var rustfrie potter... gikk tilslutt for ei remus potte.. Får prøve å lære meg å tig-sveise da Dette er jo ikke noe som haster i det hele tatt. Ville bare høre med folket om hva jeg burde, og ikke burde, gjøre Takker for svar hvertfall!
mbruer Skrevet November 8, 2011 Skrevet November 8, 2011 Mig/mag er stort sett til stål og slikt. Til alu og rustfritt er det tig som er tingen.. Kan jo bruke mig'n på rustfritt også ved å bytte tråd, men det beste er tig..
hypah Skrevet November 8, 2011 Skrevet November 8, 2011 A2/rustfritt stål tåler ikke salt sånn til info :s
RF91 Skrevet November 8, 2011 Forfatter Skrevet November 8, 2011 Ja, har sveisa litt rustfritt med mig, men ikke noe sånn at jeg burde bygge eksosanlegg med det første, tror jeg Såg nettopp at beta nevnte syrefast lenger oppi her, og kanskje jeg går for det da jeg har sveisa det en del mer enn rustfritt... Vi får se Hadde vært gøy å lære seg å tig'e og
hypah Skrevet November 8, 2011 Skrevet November 8, 2011 Er ikke no problem å sveise syrefast/rustfritt med MIG, må bare bytte tråd, gass og egentlig hylse i slangepakka.. Men er nok litt køddete på tynt gods. Men jeg hadde gått for syrefast mellom de 2, syrefast tåler mere enn rustfritt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå