slett bruker Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 (endret) . Endret Juni 2, 2023 av gokart8
todleif Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 Har vært "vanskeligt" å selge bil lenge no. Det virker som om det er fleire som skal selge enn kjøpe. Og dei som skal selge har nok ein urealistisk meining om kva dei kan få for bilen.
Joher Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 Rett pris så er markedet veldig bra. Men den prisen tror jeg du må minst halvere for å få solgt dessverre. Rundt 20-25 så får du kanskje solgt den:)
slett bruker Skrevet November 7, 2011 Forfatter Skrevet November 7, 2011 Rett pris så er markedet veldig bra. Men den prisen tror jeg du må minst halvere for å få solgt dessverre. Rundt 20-25 så får du kanskje solgt den:) Hmm. En slik pris er jo helt urealistisk viss du kommer å bestikker bilen i forveien. Tilsvarende bil ble solgt for 60000kr tidligere i sommer, altså en kamerat. En skal lete lenge etter å finne en som er like bra teknisk stand. Er kviteringer på slitedeler på 25000kr fra verksted. I tillegg er det jo felg og dekk for 15000kr sommer. + 4 nye vinterdekk til 4000kr. Utsende messig så er bilen tilnermet 100% strøken utvendig og innvendig. Skal en montere rigerkit på en slik bil så er det jo 8000kr for fanger og skjørter + 8000kr i lakering. + 8000kr i senkesett med godkjening. Disse sumene er itillegg til slitedeler. Altså påkostet over 68000kr, itillegge kommer prisen for bilen viss enn ønsker å bygge den tilsvarende som jeg har gjort.
Joher Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 Forstår at du tenker slik. Men skal sies at e36 har sunket veldig i pris. Spesielt 316 og 318. Uansett stand, påkostninger, så blir ikke bilen spesielt mye mer verdt. Finnes en haug av folk som heller kjøper en til 10-15 tusen, så påkoster den selv så totalprisen nærmer seg din. Men som sagt, går prisen ned i 30 får du kanskje solgt den. Skal du ha 50 må du vente lenge på rett kjøper
slett bruker Skrevet November 7, 2011 Forfatter Skrevet November 7, 2011 Forstår at du tenker slik. Men skal sies at e36 har sunket veldig i pris. Spesielt 316 og 318. Uansett stand, påkostninger, så blir ikke bilen spesielt mye mer verdt. Finnes en haug av folk som heller kjøper en til 10-15 tusen, så påkoster den selv så totalprisen nærmer seg din. Men som sagt, går prisen ned i 30 får du kanskje solgt den. Skal du ha 50 må du vente lenge på rett kjøper hmm, vanskelig for å tru at du kan det, må isåfall vere uten dem felgene jeg har. Alternativet da er heller å beholde bilen på vinterlagring å selge til sommeren.
Joher Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 Sikkert like greit Men kanskje en ide å skeive en liste med hva som er godt, hva som er byttet osv
Torek Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 Skal en montere rigerkit på en slik bil så er det jo 8000kr for fanger og skjørter + 8000kr i lakering. + 8000kr i senkesett med godkjening. Disse sumene er itillegg til slitedeler. Altså påkostet over 68000kr, itillegge kommer prisen for bilen viss enn ønsker å bygge den tilsvarende som jeg har gjort. Regner du slitedeler som "påkost" av en bil?? Jeg trodde det var en selvfølge at man bytter ut slitedeler når det er nødvendig? Ha også i bakhodet at det er riegerplasten din som gjør at kundegruppen blir usedvanlig liten. "The fast and the furious"-feberen er for lengst over.
slett bruker Skrevet November 7, 2011 Forfatter Skrevet November 7, 2011 Sikkert like greit Men kanskje en ide å skeive en liste med hva som er godt, hva som er byttet osv Ja, kansje det. Skrive en liste med alt som er byttet liksom ?
Joher Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 Ja såklart. Deler til e36 er jo ikke dyrt vist man kjøper rett sted. Så er litt avgjørende for kjøper hva de 25000kr i deler er. Om det er 20000 i arbeid osv ...
Torek Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 Utsende messig så er bilen tilnermet 100% strøken utvendig og innvendig.Fjas. Javell ? Dårlig begrunnet iogmed at du ikke kan ha sett den ? Bare å komme å se det viss du tviler! Joher - Skal lage en liste utifra alle dem kviteringene jeg har tatt vare på. Gikk litt fort i svinga når jeg leste, så jeg fjerna min kommentar rett etter jeg posta innlegget.
bcrazy Skrevet November 7, 2011 Skrevet November 7, 2011 Du hadde antagelig hatt større sjanse får å få solgt bilen for mer om det ikke hadde vært styling kit på den. Selv om dette kostet tusenvis kan du aldri regne med å få igjen dette ved salg. Av egen erfaring vet jeg det ikke lett å få noe mere for bilen fordi den er i bedre stand enn en tilsvarende bil med samme km og årsmodell. Den vanlig kjøper bryr seg liksom ikke om bilen er i "tipp topp, som ny stand", men mere at det ikke er direkte feil på den. Du kan selvsagt vente på den rette kjøper, og sikkert litt lettere å få solgt den på våren, men jeg tror aldri at du vil få 50.000 for bilen.
Hankook Skrevet November 8, 2011 Skrevet November 8, 2011 For og sammenligne er denne mer attraktiv en din http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31180583 og de ligger i samme pris klasse. Beklager, men jeg tror du ligger 20000 for høyt i pris. Uannsett hvor god stand den er i.
Marius2002 Skrevet November 8, 2011 Skrevet November 8, 2011 Jeg solgte min 1997 318i for 50 000 i Januar 2009, den var ganske fin både utvendig og innvendig og hadde litt utstyr. Den hadde ikke noen slags styling, bortsett fra m-diffusor bak. Ellers var alle slitedeler byttet og nye dekk osv, med kvitteringer for nærmere 30 000. Bilen var gått 150 000km. Dette er tre år siden og 80 000km mindre enn din + to år nyere. Jeg tror nok dessverre du ihvertfall må ned 10 000,-. Han jeg solgte den til la den ut til salgs igjen for 40 000,- tidligere i år, da var den gått 180 000km. Du får ha lykke til med salget og håper det går din vei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå