HPVL Skrevet Juni 8, 2012 Share Skrevet Juni 8, 2012 Ska få bestillt den eksosen fra schmiedmann så snart som mulig, åxå har eg lyst å bytte ut alle høytallere/subber under setene til bedre men veit ikk heilt kor eg ska leite jeg har også lyst til å gjøre akkurat det med høytalerne, men vet ikke helt hva som gir mest trøkk, også naturligvis forsterker. evt. hvordan dette koples. bleh Hehe.. Det er bare å gjøre det da Er mye på markede som gir god trøkk. Å koble det er enkelt. Er masser DIY som du finner på google.no som viser det hvordan du kobler det osv.. Kan sikker lage en liten DIY med det jeg gjorde. Subbene de fleste går for er SVS. De er vel best hvis du skal bytte under setene Der svarte du på en del spørsmål angående lyd også takker jeg gjerne for en liten DiY. Forresten hvis jeg skal ha nye sub under setene: SVS, må jeg ha forsterker da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisnov Skrevet Juni 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2012 Der svarte du på en del spørsmål angående lyd også takker jeg gjerne for en liten DiY. Forresten hvis jeg skal ha nye sub under setene: SVS, må jeg ha forsterker da? Nei, du trenger i teorien ikke forsterker, men lyden vil bli bedre med en bedre forsterker. Er litt usikker på hvilken forsterker som egentlig står i 1serien. Du kan jo gå for aktiv sub også, men passiv er det beste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisnov Skrevet Juni 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2012 Ska få bestillt den eksosen fra schmiedmann så snart som mulig, åxå har eg lyst å bytte ut alle høytallere/subber under setene til bedre men veit ikk heilt kor eg ska leite Plug&Play http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=33165065 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisnov Skrevet Juni 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2012 Her er noen bilder og litt forklaring av hvordan jeg koblet det. Den svarte lille boksen på høyre siden av forsterkere er den jeg får signalene ifra, så man slipper å skifte spilleren. Den er koblet + & - fra begge høyttalerene bak og jord. Derifra går det singnalene ifra den til forsterker http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=445&katid=78&id= Kjøpte en Alpine PDX-M6 forsterker fordi at den passet perfekt under lokket i bagasjerommet. http://www.lydbilde.no/alpine-pdx-m6 Ellers er det bare å koble strøm på batteriet og jord. Håper dere skjønte litt av forklaringen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwgreg90 Skrevet Juni 9, 2012 Share Skrevet Juni 9, 2012 kan du ta et bedre bilde av 2"x4" ? pusset du den før du brukte den eller original klosse? mål på den og har du tenkt å imprignere eller la den være slik? ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisnov Skrevet Juni 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2012 Hehe den er orginal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwgreg90 Skrevet Juni 9, 2012 Share Skrevet Juni 9, 2012 kor du bestillte den da? xD må serr ta meg ein tur til deg asso. er langt fra mekanikar OG elektrikar, å bynne å dille med ting eg ikk har peiling på er ikk min greie. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPVL Skrevet Juni 11, 2012 Share Skrevet Juni 11, 2012 Hva er den sølve boksen til høyre for forsterkeren? Og hva mer må jeg ha uten om adapter fra de bakre høytalerne? Jeg vil gjerne styre bassen på samme måte som deg, uten å gå inn på innstillinger på head unit. Har nemlig fårr min brors gamle basskasse fordi han har blitt for gammelt for sånt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisnov Skrevet Juni 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2012 Hva er den sølve boksen til høyre for forsterkeren? Og hva mer må jeg ha uten om adapter fra de bakre høytalerne? Jeg vil gjerne styre bassen på samme måte som deg, uten å gå inn på innstillinger på head unit. Har nemlig fårr min brors gamle basskasse fordi han har blitt for gammelt for sånt Den sølvfargete boksen er nok blåtann Du trenger strømkabel, jordingkabel,remotekabel, sikring, høyttalerkabel og koblingene. Den basscontrollen kjøpte jeg via ebay, men den passer bare til min: http://www.ebay.com/itm/NEW-ALPINE-RUX- ... 2570eb02bc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPVL Skrevet Juni 11, 2012 Share Skrevet Juni 11, 2012 Hva er den blå greia med to ledninger da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisnov Skrevet Juni 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2012 Hva er den blå greia med to ledninger da? Hvis det er den blå boksen på bilde 3 du sikter til så er det den som får signalene ifra høyttalerene. Det er 4 ledninger som jeg har forklart lengre oppe, + & - som skal kobles til på begge HT bak. Så derifra en signalkabel til forsterker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristerM Skrevet Juni 17, 2012 Share Skrevet Juni 17, 2012 Er det 2013 versjon av veilside panserhever du har kjøpt eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisnov Skrevet Juni 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2012 Hehehehe... Sykeste jeg har sett på lenge. Tipper at jeg nettopp hadde parkert, så pansere var varmt. Den katten bør føle frykten nå!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristerM Skrevet Juni 17, 2012 Share Skrevet Juni 17, 2012 Hehe, ja jeg tenkte meg noe slikt. Var vel i 7-tiden ish det ble tatt tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisnov Skrevet Juni 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2012 Lyst å ta å shine bilen min snart? skulle fått vekk en hel haug med striper o.l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå