Gå til innhold

Bmw E87 120D M-sport - Gs Hyper track 19"

chrisnov
 Share

Anbefalte innlegg

Ska få bestillt den eksosen fra schmiedmann så snart som mulig, åxå har eg lyst å bytte ut alle høytallere/subber under setene til bedre men veit ikk heilt kor eg ska leite

jeg har også lyst til å gjøre akkurat det med høytalerne, men vet ikke helt hva som gir mest trøkk, også naturligvis forsterker. evt. hvordan dette koples. bleh

Hehe.. Det er bare å gjøre det da :)

Er mye på markede som gir god trøkk. Å koble det er enkelt. Er masser DIY som du finner på google.no som viser det hvordan du kobler det osv.. Kan sikker lage en liten DIY med det jeg gjorde.

Subbene de fleste går for er SVS. De er vel best hvis du skal bytte under setene :)

Der svarte du på en del spørsmål angående lyd også takker jeg gjerne for en liten DiY. Forresten hvis jeg skal ha nye sub under setene: SVS, må jeg ha forsterker da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 232
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Der svarte du på en del spørsmål angående lyd også takker jeg gjerne for en liten DiY. Forresten hvis jeg skal ha nye sub under setene: SVS, må jeg ha forsterker da?

Nei, du trenger i teorien ikke forsterker, men lyden vil bli bedre med en bedre forsterker. Er litt usikker på hvilken forsterker som egentlig står i 1serien. Du kan jo gå for aktiv sub også, men passiv er det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen bilder og litt forklaring av hvordan jeg koblet det.

Den svarte lille boksen på høyre siden av forsterkere er den jeg får signalene ifra, så man slipper å skifte spilleren.

Den er koblet + & - fra begge høyttalerene bak og jord.

Derifra går det singnalene ifra den til forsterker

http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=445&katid=78&id=

Kjøpte en Alpine PDX-M6 forsterker fordi at den passet perfekt under lokket i bagasjerommet.

http://www.lydbilde.no/alpine-pdx-m6

Ellers er det bare å koble strøm på batteriet og jord.

Håper dere skjønte litt av forklaringen :)

eujye025nrjt12pk20xm.jpg

c8ox8risrf50sn78e9c7.jpg

hv7ag28k1506zpjn9qpy.jpg

nv4fbragjtgba6lue8kn.jpg

0l0uxh8vpry7sugebax7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er den sølve boksen til høyre for forsterkeren? Og hva mer må jeg ha uten om adapter fra de bakre høytalerne? Jeg vil gjerne styre bassen på samme måte som deg, uten å gå inn på innstillinger på head unit. Har nemlig fårr min brors gamle basskasse fordi han har blitt for gammelt for sånt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er den sølve boksen til høyre for forsterkeren? Og hva mer må jeg ha uten om adapter fra de bakre høytalerne? Jeg vil gjerne styre bassen på samme måte som deg, uten å gå inn på innstillinger på head unit. Har nemlig fårr min brors gamle basskasse fordi han har blitt for gammelt for sånt :lol:

Den sølvfargete boksen er nok blåtann :)

Du trenger strømkabel, jordingkabel,remotekabel, sikring, høyttalerkabel og koblingene.

Den basscontrollen kjøpte jeg via ebay, men den passer bare til min:

http://www.ebay.com/itm/NEW-ALPINE-RUX- ... 2570eb02bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er den blå greia med to ledninger da?

Hvis det er den blå boksen på bilde 3 du sikter til så er det den som får signalene ifra høyttalerene. Det er 4 ledninger som jeg har forklart lengre oppe, + & - som skal kobles til på begge HT bak. Så derifra en signalkabel til forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...