Andii2k7 Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Skrevet Februar 2, 2012 spenende blir bra dette satser på det
Andii2k7 Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Skrevet Februar 2, 2012 men er det noen som har en oppskrift på montering av Cooperring pakning med ARP studs ?
Jørgen-A Skrevet Februar 2, 2012 Skrevet Februar 2, 2012 Toppen og blokka bør seff være strøken. Skru i arp boltene og dra til oppgitt moment. Begyn på 30nm til 60 til 90 så maks. Når du har fått fyr på motoren kjører du den varm, så venter du til den blir kald så etter trekker du. Skru opp og ettertrekk en og en. Husk arp fett alltid!
Andii2k7 Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Skrevet Februar 2, 2012 Toppen og blokka bør seff være strøken. Skru i arp boltene og dra til oppgitt moment. Begyn på 30nm til 60 til 90 så maks. Når du har fått fyr på motoren kjører du den varm, så venter du til den blir kald så etter trekker du. Skru opp og ettertrekk en og en. Husk arp fett alltid! okok .. skal se når jeg får ARP`ene i morgen om der er med fett og om der er oppgitt moment.. sendte også mail til PPF etter oppskrift .. regner med at dem har en på lur men Cooperring pakningen .. bare å legge på og så legge på ringene med den lille kanten pekende oppover ?
Andii2k7 Skrevet Februar 3, 2012 Forfatter Skrevet Februar 3, 2012 har fått en ca oppskrift på montering av ARP og cooperring med PPF på mail .. så skal se om jeg skal prøve meg på det i morgen
NBCustom Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Hvorfor kjøper du ikke turbo fra turbobanditen? 5800kr for helverst turbo med mye raskere spool up enn garett o.l
Andii2k7 Skrevet Februar 3, 2012 Forfatter Skrevet Februar 3, 2012 Hvorfor kjøper du ikke turbo fra turbobanditen? 5800kr for helverst turbo med mye raskere spool up enn garett o.l nei si det ? .. nå har jo jeg kjøpt Precision turbo
cato'n Skrevet Mai 13, 2012 Skrevet Mai 13, 2012 artigt prosjekt. men når du prøver grenrøret på motoren å den står i bilen, vil det ta ani inderskjermen å lit av rammen som går fra fronten til dempertårnen. så det må du modde litt i karroseriet. Lykke til
Andii2k7 Skrevet Mai 14, 2012 Forfatter Skrevet Mai 14, 2012 Ja det har jeg fått med meg .. Jeg har forøvrig solgt bilen til en kompiss som trengde noen deler fra den før den ble vraka .. Var HELT opprusta på ramma under og mye andre plasser under desverre .. Men motoren har jeg ! Og den skal bygges og skal i bil ! .. Vet ikke om det blir E30 eller E28 enda Blir mest sannsynlig starta ny tråd på motoren og da kommer vell inn en bil på den tråden etterhvert
Lamek Skrevet Mai 14, 2012 Skrevet Mai 14, 2012 Anbefaler deg å ta ned bunnpanna og sette et sveisepungt på muttra som holder drevet på oljepumpa:) Det har løsnet på mange m30 jeg har hatt. bla på den motoren du har, heldigvis bare på tomgang og jeg oppdaget det med en gang... Ble gjort rent og satt inn med locktite. men vil alikevell anbefale å sette et sveisepungt.. Da er du helt sikker:)
cato'n Skrevet Mai 14, 2012 Skrevet Mai 14, 2012 ikke dumt skrevet lamek. monterte det drevet i går. så i morgen skal i allefal eg gi ett pungt
Andii2k7 Skrevet Mai 15, 2012 Forfatter Skrevet Mai 15, 2012 takker for tipset Lamek ! dette skal jeg se på når jeg begynner på motoren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå