Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 310
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Ligner skrekkelig på orginale m106 stempel det der????

janei jeg vet ikke ? .. er ikke det du som har holdt på med denne motoren da ?

Har ikke hatt av toppen nei.. Kjøpte den ferdigbygget av en kar i trondheim.. Blokka der har hatt mange eiere, men bare jeg som har brukt den..

Skrevet
Ligner skrekkelig på orginale m106 stempel det der????

janei jeg vet ikke ? .. er ikke det du som har holdt på med denne motoren da ?

Har ikke hatt av toppen nei.. Kjøpte den ferdigbygget av en kar i trondheim.. Blokka der har hatt mange eiere, men bare jeg som har brukt den..

okey, om dette er m106 stempel .. litt lav komp for mitt oppsett da kansje ? :roll:

hvordan kan jeg finne ut om dette ER m106 ? .. for dem ser ikke så veldig neddreia ut spør du meg da .. om dette skulle våre neddreiet m30b35 stempel ..

takker for tips og hjelp ! :)

Skrevet

googla bilde av m106 og dem var helt like mine stempel .. så da er neste spm .. er dette brukendes ? er ikke komprisjonen da 7 ett lr annet ? .. blir det noe bra med mitt oppsett da jeg går for 500+ hester ? .. og hvor mye tåler disse ?

nå vet jeg at denne blokka har blitt benka til 570 hk før da .. men blir vell ganske ketsjup effekt ? :P

Skrevet
googla bilde av m106 og dem var helt like mine stempel .. så da er neste spm .. er dette brukendes ? er ikke komprisjonen da 7 ett lr annet ? .. blir det noe bra med mitt oppsett da jeg går for 500+ hester ? .. og hvor mye tåler disse ?

nå vet jeg at denne blokka har blitt benka til 570 hk før da .. men blir vell ganske ketsjup effekt ? :P

Det funker KANON:)

freddalur sin m102 har gått 4-5år med 6-700hk..

Stemplene holder mer en toppen din flower:)

Skrevet

Det funker KANON:)

freddalur sin m102 har gått 4-5år med 6-700hk..

Stemplene holder mer en toppen din flower:)

høres bra ut ! tror ikke jeg gidder å bruke 20k på nye stempel og råder forløbi ..

hva er forskjell på m102 og m106 forresten ? :)

Skrevet

M102 er 3,2l på 252hk@ 0,5bar i tidlige 745i.

M106 er 3,4l på 252hk@ 0,2bar i de siste 745i

M106 stemplene er vel mahle som har produsert og de tåler nesten alt:)

Skrevet
M102 er 3,2l på 252hk@ 0,5bar i tidlige 745i.

M106 er 3,4l på 252hk@ 0,2bar i de siste 745i

M106 stemplene er vel mahle som har produsert og de tåler nesten alt:)

Okey :) janei om disse stemplene er så bra så tror ikke jeg at jeg gidder å gjøre noe med dem ;)

Skrevet

Det ligner 100% på M106 stempel vertfall :)

Mahle stempel, holder mykje meir enn vanlige m30 stempel.

Skal bruke slike stempel i min motor, som eg holder på å bygge.

8 i komp.

Veit om ein svenske som bruker disse stempelene med h profil råder, og har kjørt nesten 600hk på 2 bar leeeeeeeeeenge. :)

Skrevet

Jeg har oppgradert min m102 nå til m106, merker bra forskjell på hvor ladetrykket kommer nå i forhold, på 2,7rpm har jeg allerede 0,2 bar. Tidligere en plass mellom 500 og 1000rpm senere :) m102 stemplene har holdt i mange herrens år, og det håper jeg disse m106 stemplene gjør også. Er som sagt flere som har kjørt lenge på orginale stempel i mange år. Om det ikke står lengre bak i tråden så er det vell kanskje ikke å forakte å kjøpe smidde råder.

Skrevet
Det ligner 100% på M106 stempel vertfall :)

Mahle stempel, holder mykje meir enn vanlige m30 stempel.

Skal bruke slike stempel i min motor, som eg holder på å bygge.

8 i komp.

Veit om ein svenske som bruker disse stempelene med h profil råder, og har kjørt nesten 600hk på 2 bar leeeeeeeeeenge. :)

hmm :) .. høres bra ut ! .. er det 8 i komp med disse ? :)

Skrevet
Jeg har oppgradert min m102 nå til m106, merker bra forskjell på hvor ladetrykket kommer nå i forhold, på 2,7rpm har jeg allerede 0,2 bar. Tidligere en plass mellom 500 og 1000rpm senere :) m102 stemplene har holdt i mange herrens år, og det håper jeg disse m106 stemplene gjør også. Er som sagt flere som har kjørt lenge på orginale stempel i mange år. Om det ikke står lengre bak i tråden så er det vell kanskje ikke å forakte å kjøpe smidde råder.

okey ! .. nesten gla for at det er m106 stempel jeg nå isteden for neddreia b35 stempel :P

så det er rådene som er svakheten på denne motoren nå altså ? .. hvor kjøper man smidde råder da ? regner nesten med at man bør bytte stempelringer også ? og hvor får man kjøpt det ?

har sett m30b35 smidde råder hos PPF da, er dem å anbefale eller ? :)

ble litt mye mas her nå, men takker og bukker for svar og hjelp ! :)

Skrevet

Er ikke m106 stempler men di ser like ut. Svenskebila med eksosrens osv har lav komp og kat og 185 hk. Har åpnet fler 3.5 med disse.. På undersiden er di mye grovere i støpen enn m106

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...