Andii2k7 Skrevet Desember 8, 2011 Forfatter Skrevet Desember 8, 2011 janei jeg heller over mot Precision 5965 med A/R 81 intill videre
///MoePower Skrevet Desember 8, 2011 Skrevet Desember 8, 2011 Har en 6265 T4 .81 på M102'n min.. ;PSpent på hvordan den oppfører seg, den ble kjøpt mtp tidlig spool så vi får se.. m102 er 3 eller 3.5 liter? M102 er 3,2 liter, M106 er 3,4 liter. 6265 er egentlig litt "liten" turbo til denne motoren, men jeg valgte den bevisst mtp spool da jeg foretrekker tidlig spool og mindre effekt fremfor "maks" effekt og dårligere spool. Bilen skal for det meste brukes på gaten og da foretrekker jeg litt jevnere effektkurve. De turboene holder til rundt 700hk i 2,0-2,5 liters motorer, noe mindre i M30/102/106 pga størrelsen. Men rundt 550-600hk kanskje? Blir spennende å se hvor langt den henger med..
Andii2k7 Skrevet Desember 8, 2011 Forfatter Skrevet Desember 8, 2011 er der noen mulighet for at jeg kan bruke drivverket som er på bilen nå orginalt ( 518 ) til å begynne med ? .. er ikke helt inne på det der med diffhus, traverser osv osv
|Ole| Skrevet Desember 9, 2011 Skrevet Desember 9, 2011 Har en 6265 T4 .81 på M102'n min.. ;PSpent på hvordan den oppfører seg, den ble kjøpt mtp tidlig spool så vi får se.. m102 er 3 eller 3.5 liter? M102 er 3,2 liter, M106 er 3,4 liter. 6265 er egentlig litt "liten" turbo til denne motoren, men jeg valgte den bevisst mtp spool da jeg foretrekker tidlig spool og mindre effekt fremfor "maks" effekt og dårligere spool. Bilen skal for det meste brukes på gaten og da foretrekker jeg litt jevnere effektkurve. De turboene holder til rundt 700hk i 2,0-2,5 liters motorer, noe mindre i M30/102/106 pga størrelsen. Men rundt 550-600hk kanskje? Blir spennende å se hvor langt den henger med.. Ok, eg trur den turboen der er eit heilt greit valg med tanke på ditt formål. Ein kompiss av meg har samme turbo på sin Supra med 2jz gte og den er heilt konge på den, det er vel 3 liter? Alvin Lægreid som kjøre Powerdrift skifta til den turboen no i vår og han er super fornøgd med den i sin Supra, spool up`n er heilt rå seie han Også på min motor som er 2.75 er spool up`n heilt genial etter mitt formål, følger faktisk bra opp heile registeret, eg har ikkje tenkt å bytte sjølv om eg vil opp i 600whp...
|Ole| Skrevet Desember 9, 2011 Skrevet Desember 9, 2011 er der noen mulighet for at jeg kan bruke drivverket som er på bilen nå orginalt ( 518 ) til å begynne med ? .. er ikke helt inne på det der med diffhus, traverser osv osv Det kjem jo an på kjørestilen din da men kan nokk bli litt svakt vist du er aggresiv, skulle kanskje fått tak i ein litt kraftigere diff iallefall
Andii2k7 Skrevet Desember 9, 2011 Forfatter Skrevet Desember 9, 2011 er der noen mulighet for at jeg kan bruke drivverket som er på bilen nå orginalt ( 518 ) til å begynne med ? .. er ikke helt inne på det der med diffhus, traverser osv osv Det kjem jo an på kjørestilen din da men kan nokk bli litt svakt vist du er aggresiv, skulle kanskje fått tak i ein litt kraftigere diff iallefall Jaa, spørsmålet mitt var egentli om det er mulig .. Større diff osv blir det etter hvert
Morty999 Skrevet Desember 9, 2011 Skrevet Desember 9, 2011 diffen er nok noe av det siste som ryker. heller drivakslene på 518 som er tyggis..
joachim sørlie Skrevet Desember 9, 2011 Skrevet Desember 9, 2011 diffen holder nok, er vell heller værre med drivakslingene som morten sier..
Andii2k7 Skrevet Desember 9, 2011 Forfatter Skrevet Desember 9, 2011 Er det mulig å sette på større drivakslinger da? .. Passer dem på diffen ? Takker for svar !
joachim sørlie Skrevet Desember 9, 2011 Skrevet Desember 9, 2011 du får medbringere som går inn i den lille diffen til store drivaksler, men da må du vell bytte ut bære bruene bak og, da får man skiver itilegg mye bedre
Lamek Skrevet Desember 9, 2011 Skrevet Desember 9, 2011 Det beste er nok om du bytter til 535 bakstilling.. jeg kjørte med 518 bakstilling, men den blir litt bløt da den ikke har brilleforinger.. utvekslingen er også for høy, du kommer til å bli gal av turtallet.. 3000o/min i 100kmt.
|Ole| Skrevet Desember 9, 2011 Skrevet Desember 9, 2011 Folk har forskjellige erfaringer ser eg, eg har sjelden knust driv akslinger. Er som regel diffene mine som har sprengt... Og ja, eg kan vere veldig einig i att du kjem til og bli gal av turtallet, eg er så glad eg har differ med høgre utveksling for registeret blei alt for kort...
Andii2k7 Skrevet Desember 9, 2011 Forfatter Skrevet Desember 9, 2011 jaa .. planen er en 535 bakstilling med alt medfølgende .. men problemet er at det ikke er det letteste i verden å få tak i tydeligvis .. så derfor lurer jeg på om det går and å bruke det jeg har intill jeg får tak i bakstilling ?
joachim sørlie Skrevet Desember 9, 2011 Skrevet Desember 9, 2011 går vell, men med 500hk begynner ting og skje, da varer nok ikke de små akslingene lenge tror jeg..
Lamek Skrevet Desember 9, 2011 Skrevet Desember 9, 2011 jeg tok flere rivstarter med min bil i 3.gir med 235dekk uten å ødelegge noe, men er nok ikke holdbart i lengden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå