Gå til innhold

Noen som vet hva slags kabel dette er?

Anbefalte innlegg

hmm okei, den kabelen som er på nederste bilde må være antenne kabelen. den første er jeg ikke helt sikker på, den går vel til den orginale cd spilleren (2 delt spiller). men du trenger den iallefall ikke når du skal sette i uorginal spiller. da er det bare radio antennen, visst du vil ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passet den adapteren greit på den pluggen i første bilde? Hvis så så har du sikkert ikke spenning til antenneforsterkeren.

Sjekk at den hvite ledningen får 12V når spilleren står på. Det er remoten til antenneforsterkeren som sitter ved bakruta.

Som regel så er det en blå ledning på uoriginale spillere som er remote.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge de to kablene stod i den orginale cd spilleren. Jeg har kun prøvd å bruke den ledningen på bilde 2, og da fikk jeg signal. Men det var veldig dårlig. Jeg har ikke prøvd den ledningen på bilde 1 pga jeg har ikke overgangen til den som kan kobles på spilleren. Hvilken av de to ledningene er det meningen jeg skal bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett denne blitt brukt på annet enn VAG. Den dingsen i siste innlegget der er en trigger for forsterkeren som ofte sitter i antennefoten på VAG biler. Det står jo også: "Gjelder i all hovedsak nyere utvalgte modeller fra Audi/VW/Seat/Skoda." Opplegget med den er at den sender spenning inn på antenneledningen for å "skru på" antenneforsterkeren. Derfor klumpen og den blå ledningen som henger for seg selv. Den blå er til remote. Hvis man kjører denne på en BMW som har et annet antenneforsterkersystem kan jeg tenke meg at den kan ødelegge forsterkeren.

De har nok bare lagt den inn der fordi BMW også har diversityantenner. Men noen adapter eller overgang har jeg altdri sett til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...