Maria931 Skrevet November 10, 2011 Share Skrevet November 10, 2011 (endret) 11 Endret April 29, 2022 av Maria931 Gammelt vas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet November 10, 2011 Share Skrevet November 10, 2011 Tur til TuV i Tyskland og ca 50,000 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrHeLl Skrevet November 11, 2011 Share Skrevet November 11, 2011 Drømmen er jo en M3 med kompressor.. så det er altså håp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet November 12, 2011 Share Skrevet November 12, 2011 er håp ja. men det er fittedyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wendel Skrevet November 12, 2011 Share Skrevet November 12, 2011 Men selv med TUV godkjenning på bilen din, så er du ikke garantert å få dette godkjent i Norge.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet November 12, 2011 Share Skrevet November 12, 2011 Men er jo folk som får godkjent turbobygg så lenge effekten er grei nok. Vil jo tro at hvis du søker om godkjenning av ombygging og du godkjenner den med f.eks under 286 hk, så bør det jo være greit om du bruker E36 M3 3.0 eller 3.2 liter bremser, understell osv. Vet ikke hvor mye du må ta fra en slik bil for at det er godt nok. Vet ikke om man må forsterke alle steder en M3 er forsterket i karosseriet kontra en 320. Det er det mange andre her som kan svare på. F.eks M3_Yngve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet November 14, 2011 Share Skrevet November 14, 2011 Hva med å søke om 192 hester, og specce resten av bilen som en 325i? Så kan man jo bare kjøre med et map som har 250 hester eller så, alt etter hva trådstarter er ute etter. På bane selvsagt, langs veien er jo dette forbudt, ulovlig, en synd rett og slett! Tipper det lønner seg å søke fornuftige effekter. Burde ikke være sånn, skal jo enten være lov eller ikke lov, men høres ikke sånn ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dørhåndtaket Skrevet November 14, 2011 Share Skrevet November 14, 2011 skal du bygge om idag så skal aaalt stemme overens med det du bygger til bygger du fra 520 til m5 så skal tilogmed utvekslingen være riktig for å få det godkjent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet November 14, 2011 Share Skrevet November 14, 2011 Men må motoren være den samme? Eller kan man bruke mindre motor og trimme den til høyere effekt? Det er jo mange turboer/kompressorer godkjent ombygd rundt omkring, men disse ble kanskje godkjent i gamle dager, da alt var mye lettere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet November 14, 2011 Share Skrevet November 14, 2011 skal du bygge om idag så skal aaalt stemme overens med det du bygger tilbygger du fra 520 til m5 så skal tilogmed utvekslingen være riktig for å få det godkjent. Noe sier meg at du ikke vet hva du snakker om. Man får godkjent biler med Alpina og Hartge dokumentasjon, og denne 320en med kompressor har sikkert langt mindre heste enn en 3.2l E36M3 for det første. Så lenge man bygger etter spesifikasjonene man søker på, skal man få det godkjent. Det skal vere likt for alle! Men i stedenfor å spørre på et forum og få masse uvettige svar, er det vel best å ringe til Statens Vegvesen selv. Det du gjør er at du ringer og sier du vil bli satt over til noen i SFOOR. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dørhåndtaket Skrevet November 14, 2011 Share Skrevet November 14, 2011 Larsen, en kompis av meg godkjente nylig en m5. som jeg skrev! for å i det HELETATT få grønt lys til ombygging skal du ha dokumentasjon på hva som er forskjell og hva som må gjøres for at bilen blir lik! i papirene på denne 520->M5 stod ALT ... tilogmed utvekslingen på diffen hva den skulle være. jeg har også vært i kontakt med Statens vegvesen flere ganger. skal du bygge om en bil skal den FINNES altså.. skal jeg bygge om en 320 e36 til en m3 3.2 liter må nr1 råkarroseriet være samme nr2 ALT av understell og drivverk være likt og sist men ikke minst så må motoren være lik ... (motorkode etc..) har lite å si med hesteantall å gjøre... bilen skal eksistere... dette er ikke mine egne ord men både bmw og Statens vegvesen sine .. nå sier ikke jeg at bmw gir ut papirer på at det er greit å bygge om, alt di gjør er å dokumentere hva som er forskjell og hva som må byttes for og få en lik bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet November 14, 2011 Share Skrevet November 14, 2011 Rart at jeg har godkjent min E30M3 med E36M3 3.2l motor på grunnlag av en HARTGE bil som har en 3.5l M88 motor........... Heste og newton meter antall har mye å si. Finnes det E46M3 stasjonsvogn? Nei. Får man godkjent E46 Touring med E46M3 motor? Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dørhåndtaket Skrevet November 14, 2011 Share Skrevet November 14, 2011 jeg sier bare hva jeg har fått høre.... etter UTTALIGE telfonsamtaler.. jeg fikk beskjed om at ENESTE måten å få godkjent min e36 touring som m3 var tuv i tyskland... men for all del. kjør på jeg deler bare det jeg har fått beskjed om Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet November 14, 2011 Share Skrevet November 14, 2011 E36 Touring blir noe annet en E46, uten at jeg skal gå noe mer inn på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet November 14, 2011 Share Skrevet November 14, 2011 Er nok ikke så håpløst som du skal ha det til her dørhåndtaket, er flere som blir godkjent hvert år uten så mye styr som du mener her.. Men kan hende du har vært litt uheldig med hvem du traff i andre enden på telefonen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå