Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men er jo folk som får godkjent turbobygg så lenge effekten er grei nok. Vil jo tro at hvis du søker om godkjenning av ombygging og du godkjenner den med f.eks under 286 hk, så bør det jo være greit om du bruker E36 M3 3.0 eller 3.2 liter bremser, understell osv. Vet ikke hvor mye du må ta fra en slik bil for at det er godt nok. Vet ikke om man må forsterke alle steder en M3 er forsterket i karosseriet kontra en 320. Det er det mange andre her som kan svare på. F.eks M3_Yngve :)

Skrevet

Hva med å søke om 192 hester, og specce resten av bilen som en 325i? Så kan man jo bare kjøre med et map som har 250 hester eller så, alt etter hva trådstarter er ute etter. På bane selvsagt, langs veien er jo dette forbudt, ulovlig, en synd rett og slett! Tipper det lønner seg å søke fornuftige effekter. Burde ikke være sånn, skal jo enten være lov eller ikke lov, men høres ikke sånn ut.

Skrevet

Men må motoren være den samme? Eller kan man bruke mindre motor og trimme den til høyere effekt? Det er jo mange turboer/kompressorer godkjent ombygd rundt omkring, men disse ble kanskje godkjent i gamle dager, da alt var mye lettere?

Skrevet
skal du bygge om idag så skal aaalt stemme overens med det du bygger til

bygger du fra 520 til m5 så skal tilogmed utvekslingen være riktig for å få det godkjent.

Noe sier meg at du ikke vet hva du snakker om.

Man får godkjent biler med Alpina og Hartge dokumentasjon, og denne 320en med kompressor har sikkert langt mindre heste enn en 3.2l E36M3 for det første.

Så lenge man bygger etter spesifikasjonene man søker på, skal man få det godkjent. Det skal vere likt for alle!

Men i stedenfor å spørre på et forum og få masse uvettige svar, er det vel best å ringe til Statens Vegvesen selv. Det du gjør er at du ringer og sier du vil bli satt over til noen i SFOOR.

Skrevet

Larsen, en kompis av meg godkjente nylig en m5. som jeg skrev!

for å i det HELETATT få grønt lys til ombygging skal du ha dokumentasjon på hva som er forskjell og hva som må gjøres for at bilen blir lik! i papirene på denne 520->M5 stod ALT ... tilogmed utvekslingen på diffen hva den skulle være.

jeg har også vært i kontakt med Statens vegvesen flere ganger. skal du bygge om en bil skal den FINNES

altså..

skal jeg bygge om en 320 e36 til en m3 3.2 liter

må nr1

råkarroseriet være samme

nr2

ALT av understell og drivverk være likt

og sist men ikke minst så må motoren være lik ... (motorkode etc..)

har lite å si med hesteantall å gjøre... bilen skal eksistere...

dette er ikke mine egne ord men både bmw og Statens vegvesen sine ..

nå sier ikke jeg at bmw gir ut papirer på at det er greit å bygge om, alt di gjør er å dokumentere hva som er forskjell og hva som må byttes for og få en lik bil.

Skrevet

Rart at jeg har godkjent min E30M3 med E36M3 3.2l motor på grunnlag av en HARTGE bil som har en 3.5l M88 motor........... Heste og newton meter antall har mye å si.

Finnes det E46M3 stasjonsvogn? Nei. Får man godkjent E46 Touring med E46M3 motor? Ja.

Skrevet

jeg sier bare hva jeg har fått høre.... etter UTTALIGE telfonsamtaler..

jeg fikk beskjed om at ENESTE måten å få godkjent min e36 touring som m3 var tuv i tyskland...

men for all del. kjør på :) jeg deler bare det jeg har fått beskjed om

Skrevet

Er nok ikke så håpløst som du skal ha det til her dørhåndtaket, er flere som blir godkjent hvert år uten så mye styr som du mener her.. Men kan hende du har vært litt uheldig med hvem du traff i andre enden på telefonen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...