Gå til innhold

Veldig varm felg V.framhjul. Bmw E46

KalleCow
 Share

Anbefalte innlegg

Sannsynligvis bremsen som henger seg. Har i noen få tilfeller hørt at dårlige hjullagre kan generere mye varme, men som oftest er det bremsene som henger.

Du kan jo prøve å rengjøre og smøre gliderne på kalipteren. Kanskje på andre siden av bilen også, evt. alle 4. Er noe som burde gjøres på faste intervaller. Regner med det tar ca. 20 min pr. hjul.

Edit: Sjekk hjullagrene i samme slengen! :D Pleier å gjøre det selv, hver eneste gang jeg har anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være at stempelet i kaliper har rustet. Om det er svært vanskelig å presse tilbake stempelet så er det nok enklest å bytte kaliper. Dersom du er litt nevenytting er det til mange kalipere mulig å kjøpe rep-sett med nytt stempel, pakninger og støvtettinger. Vet ikke om det er å få tak i til BMWs bremser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å. Da så.

Men kalipterne koster rundt 673,- pr. foran, så er ikke verste investeringen om tilstanden er helt jævlig. Hehe.

De hadde utvidet sett til 330 og M3 osv, så der er sikkert de du nevner. Ser ikke ut som de har til mindre modeller.

Får håpe han bare trenger litt smøring. Kjipt hvis han har kast i skiven nå, og trenger nye kaliptere i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje. Men har dårlig med verktøy og muligheter for å få opp bilen.

Det er et stykke og kjøre, men får ta det med ro og stoppe flere ganger. Så tror jeg skal klare det. Skal selvsagt se på først selv. Kanskje jeg klarer å løsnet spennet vist det er kaliperen. Så den ikke blir så varm.

Takk for tilbakemedling. Gleder meg masse til å nyte bilen igjen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Til info for andre med samme problem:

Så var det kaliperen som hadde hengt seg. Så når den var byttet ble ikke felgen varm. Eneste problemet i ettertid er at det var kommet kast i bremsskiven. Bytta den også. Alt flott no:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...